عمومی

دادگاه منافقین؛ پلی برای شناسایی نفوذی‌ها

روز گذشته اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش دانا نیوز، حسین‌الله کرم، کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی در جام جم نوشت:

این اقدام از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه منافقین جنایات بی‌شماری در کشور مرتکب شدند و شاید بسیاری از مردم به ویژه جوان‌ها از آن اطلاع دقیقی نداشته باشند، به همین دلیل برگزاری این دادگاه فرای بحث خونخواهی که باید اتفاق بیفتد، از بعد تبیینی بسیار مهم است.

جریان منافقین از اول همراه مردم نبود؛ چراکه تنها بعد از گذشت چند روز از پیروزی انقلاب اسلامی، مسعود رجوی در مراسمی که مربوط به سالگرد آقای مصدق در احمدآباد برگزار شده‌بود، انقلاب مردمی را که عمر چندانی نکرده بود، تهدید کرد و گفت: «کاری نکنید در لایه‌های پنهانی فعال شویم و دست به اسلحه ببریم.»

وقتی قرار بود رهبران اولیه منافقین در سال۵۱ اعدام شوند، آنها از کا.گ.ب و سفارت شوروی خواستند مسعود رجوی اعدام نشود. این درخواست به ساواک داده می‌شود و مسعود رجوی اعدام نمی‌شود و در همان ایام در زندان به نوعی به شکل‌دهی سازمان می‌پردازد. سازمان مجاهدین(منافقین) از ابتدای تشکیل وابسته به جریان خارج از کشور بود و عمق وابستگی‌ها بیشتر از این حرف‌هاست که می‌گویند. آنها روزی با بعثی‌ها بودند و امروز با رژیم‌صهیونیستی. انتظار و امیدی که از برگزاری دادگاه منافقین داریم، این است که تمام این مسائل روشن شود؛ منافقین بسیاری از مردم ما را به طور وحشیانه به شهادت رساندند.
یکی از مسائلی که مهم است در جریان برگزاری این دادگاه‌ها روشن شود موضوع محمدرضا کلاهی است؛ کسی که نفوذی منافقین بود ولی آنها بعدا سعی کردند بگویند با وی ارتباطی نداشتند. ابعاد این مسأله هر چه زودتر باید روشن شود و از طریق این دادگاه نفوذی‌هایی که به کمک سازمان مجاهدین(منافقین) به رده‌های مختلف وارد شدند، شناسایی شوند. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا