برترین های کسب و کارعمومی

ویدئو پروژکتور هوشمند چیست؟

پروژکتورها در گذشته بسیار پرسروصدا، درهم‌تنیده و بدون کیفیت تصویر خاص بودند و البته لامپ داخلی آنها نیز بسیار گران بوده و تعویض آن هزینه‌ی زیادی به همراه داشت. اما همه چیز به سوی بهترشدن تغییر کرده است. حالا بهترین پروژکتورها ویژگی‌های بیشتری مانند تصویر 4K بهبودیافته، گرافیک واضح‌تر، نویز فن کمتر و قابلیت بلوتوث همراه هستند. پروژکتورهای هوشمند بعلاوه با برنامه‌های فرمان صوتی مانند آمازون الکسا و دستیار گوگل نیز سازگار هستند و به شما امکان می‌دهند تا همه‌ی کارها از روشن و خاموش کردن دستگاه گرفته تا تنظیم صدا، تغییر ورودی‌ها و کنترل پخش را با صدای خود انجام دهید.

منظور از پروژکتور هوشمند چیست؟

فناوری‌های جدید همچنین به آنها امکان می‌دهد به جای کم‌نور شدن به مرور زمان، همیشه بدرخشند و تصاویری با کیفیت ارائه دهند. این پروژکتورها می‌توانند تمام فعالیت‌های یک تلویزیون هوشمند را در صفحه نمایشی بزرگ‌تر انجام دهند و به طور کلی با طراحی قابل‌حمل، فناوری بدون لامپ، کنترل صوتی، ادغام اپلیکیشن و عملکرد پخش، تعریف می‌شوند. شما میتوانید در نسبت به و اقدام کنید.

بسیاری از پروژکتورها ادعای هوشمند بودن دارند اما هوشمند بودن به معنای چیزی بیشتر از داشتن یک کامپیوتر داخلی است. بنابراین اگر به دنبال خرید بهترین پروژکتورهای هوشمند هستید لازم است با ویژگی‌های آنها آشنا شوید.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 1. طراحی قابل حمل

پروژکتورهای هوشمند معمولا دارای اندازه‌ی کوچکتری هستند. کوچکترین آنها به اندازه‌ی 450 گرم وزن دارد و حتی می‌تواند در جیب هم جا شود. پروژکتورهای سرگرمی خانگی نسبتا بزرگتر هستند اما یک طراحی قابل‌حمل را ارائه می‌دهند و معمولا دارای یک دسته نیز هستند. برای انتخاب از میان بهترین پروژکتورهای هوشمند باید نوع کاربری خود را در نظر بگیرید؛ اگر پروژکتور را زیاد با خود حمل می‌کنید پس یک پروژکتور قابل‌حمل و سبک‌وزن برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

اگر فضای کمی در اتاق دارید، حتما پرتاب کوتاه بودن آن را هم در نظر داشته باشید و اگر می‌خواهید در فضاهای بیرونی از پروژکتور هوشمند خود استفاده کنید، مطمئن شوید لومن کافی برای انجام کار دارد. دانستن اینکه دقیقا چگونه قرار است از پروژکتور استفاده کنید تفاوت زیادی در خرید پروژکتور مناسب ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 2. منبع نور LED

پروژکتورهای هوشمند LED با جدیدترین تکنولوژی DLP ارائه می‌شوند. این تکنولوژی طول عمر بسیار بالاتر را فراهم می‌کند و هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد. پروژکتورهای دارای لامپ سنتی با گذشت زمان کم‌نور می‌شوند اما پروژکتورهای هوشمند روشن باقی می‌مانند.

نسل دوم پروژکتورهای LED امروزه در دسترس است و منابع نور قرمز، سبز و آبی دوگانه را برای افزایش اشباع رنگ و درخشندگی ترکیب می‌کند. «بدون لامپ» چیزی است که باید به دنبال آن باشید؛ این بدان معناست که دیگر لازم نیست به لامپ‌ها تکیه کنید، لامپ‌هایی که با مرور زمان نیاز به تعویض دارند. درحالی که منبع نور LED به طور مداوم در طول عمرشان، می‌درخشند.

(صفحه‌ی را در سایت تهران پروژکتور از دست ندهید.)

فناوری LED در پروژکتورهای هوشمند

فناوری LED از مشکل کاهش نور پروژکتور می‌کاهد و به پروژکتورهای هوشمند امکان می‌دهد تا حداکثر 30,000 ساعت به خوبی کار کنند. منابع نور LED بسیار خنک‌تر از منابع نور مبتنی بر لامپ کار می‌کنند و این یعنی صدای فن بهترین پروژکتورهای هوشمند بسیار کم خواهد بود. این پروژکتورها دوستدار محیط زیست هستند و عدم وجود لامپ شیشه‌ای به معنی عدم نیاز به جیوه است.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 3. رزولوشن

پروژکتورهای هوشمند نسبت به پروژکتورهای استاندارد کوچک‌تر هستند و این باعث می‌شود وضوح تحت تاثیر قرار گیرد. نوع استفاده از پروژکتور را مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا رزولوشن مورد نیاز خود را تعیین کنید. برای کسانی که عاشق کمپ زدن هستند و می‌خواهند نوعی سرگرمی در فضای باز داشته باشند، وضوح کمتر نیز قابل قبول است.

مینی پروژکتورها با وضوح بیشترین مشکل را دارند اما همه‌ی پروژکتورهای هوشمند از وضوح کم رنج نمی‌بنرند. امروزه پروژکتورهای 4K LED در بازار موجود است و اگر تماشای فیلم با پروژکتور یکی از سرگرمی‌های خانگی مورد علاقه‌ی شما است، رزولوشن 4K را انتخاب کنید.

پروژکتور هوشمند 4K

بهترین پروژکتورهای هوشمند خود را True 4K یا 4k واقعی می‌نامند. این بدان معنی است که تصویر از فناوری ارتقا یافته استفاده نمی‌کند، بلکه در مقابل True 4K: UH دارای رزولوشن 2160*3840 و 8.3 میلیون پیکسل است. پروژکتورهای هوشمند در مقایسه با تلویزیون‌های هوشمند بدون کاهش وضوح تصویر، هزینه‌ی کمتری در هر اینچ می‌دهند.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 4. روشنایی یا لومن

لومن میزان نور خروجی یک پروژکتور را اندازه‌گیری می‌کند. پروژکتورهای هوشمند معمولا از منابع نور LED استفاده می‌کنند بنابراین این پروژکتورها اغلب به لومن‌های LED اشاره می‌کنند. هرچه اتاق روشن‌تر باشد، به لومن بیشتری (حدود 2500 لومن به بالا) نیاز خواهید داشت تا تصویری واضح نمایش داده شود.

اتاق‌های تاریک به لومن کمتری نیاز دارند (حدود 1000 تا 1200 لومن) و به شما امکان می‌دهند تا بیشتر روی سایر مشخصات پروژکتور مانند کنتراست، تمرکز کنید. بنابراین در این صورت می‌توانید به دنبال کنتراست‌های بیشتر از 10,000:1 برای پروژکتورهای سینمای خانگی اختصاصی خود باشید.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 5. کنترل صدا

کنترل صدا یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب از میان بهترین پروژکتورهای هوشمند باید در نظر گرفته شود. به این ترتیب دیگر نیازی به ریموت کنترل نیست و به سادگی با درخواست از دستیار گوگل یا آمازون الکسا می‌توانید پروژکتور خود را روشن یا خاموش کنید.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 6. پخش جریانی

اگر اهل پخش جریانی هستید به دنبال یک ویدئو پروژکتور هوشمند باشید که مستقیما به موبایل یا لپ‌تاپ شما متصل شود. اگر پروژکتور از وای‌فای یا بلوتوث نام می‌برد، پس خوش شانس هستید. اطمینان حاصل کنید که فناوری‌ها بین دو دستگاه به هم متصل می‌شوند. برخی از پروژکتورهای هوشمند این کار را یک قدم فراتر می‌گذارند و به شما امکان می‌دهند تا از گوشی موبایل خود به عنوان ریموت کنترل استفاده کنید.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 7. پروژکتورهای پرتاب کوتاه

دورانی که مجبور بودید پروژکتور را روی صقف نصب کنید به پایان رسیده است و پروژکتورهای هوشمند گزینه‌های بهتری را ارائه می‌کنند و می‌توانید یک پروژکتور هوشمند پرتاب کوتاه درست روی میز جلوی خود بگذارید. پروژکتورهای پرتاب فوق‌العاده کوتاه نیز به شما امکان می‌دهند تا پروژکتور را همسطح روی دیواای که روی آن محتوا را نمایش می‌دهید، قرار دهید. بنابراین مهم است که بدانید دقیقا چقدر می‌توانید پروژکتور را از صفحه نمایش دور کنید. مطمئن شوید که اتاق شما با فاصله‌ی نمایش توصیه‌شده، مطابقت داشته باشد.

ویژگی‌های بهترین پروژکتورهای هوشمند: 8. فوکوس و کیستون اتوماتیک

فوکوس خودکار یک ویژگی واقعا هوشمند است که به پروژکتور امکان می‌دهد این کار را به طور اتوماتیک برای شما انجام دهد. یک موتور کوچک لنز را برای شارپ کردن تصاویر می‌چرخاند. کیستون خودکار نیز یک گزینه‌ی عالی دیگر در بهترین پروژکتورهای هوشمند است؛ به خصوص زمانی که زاویه‌ی دید شما بهینه باشد و پروژکتورهای هوشمند می‌توانند این کار را انجام دهند.

اگر از تلفن هوشمند خود پخش جریانی انجام نمی‌دهید، پورت‌ها و اتصالات در پروژکتورها بسیار مهم هستند. اتصالات HDMI 2.0 پشتیبانی بهتری از محتوای 4K UHD ارائه می‌کنند و اتصالات USB-C به شما امکان می‌دهند تا همزمان با نمایش محتوای موبایل خود، آن را شارژ نیز بکنید. البته لازم است مطمئن شوید که دستگاه میزبان از انتقال ویدئو از طریق USB نوع C برای نمایش محتوای گوشی پشتیبانی می‌کند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا