اقتصادیبرترین های کسب و کار

برای ترید لپ تاپ یا تبلت

آیا تبلت می تواند جایگزین لپ تاپ شود؟ حقیقتا زندگی بدون لپ تاپ یا تبلت سخت است زیرا این دو ابزار بسیاری از کارهای ما را آسان تر می کنند . فرقی نمی کند کار شما چیست، یک بلاگر در زمینه آموزش پخت غذاهای بین المللی هستید، یا کارهایی مثل طراحی و کدنویسی وب سایت را انجام می دهید یا بیشتر وبگردی می کنید و مقالات متنوع در وبسایت ها را مطالعه می کنید.

بدون لپ تاپ و تبلت ها کارها پیش نمی رود. اما کارایی این دو وسیله با یکدیگر متفاوت است. اگر در شرف خرید لپ تاپ یا تبلت هستید، ابتدا باید هدف از خرید را مشخص کنید تا بتوانید متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا در ابتدا درباره قابلیت ها و میزان کارکردهای تبلت یا لپ تاپ اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم، تا شما در پایان بتوانید به سوال معروف تبلت بهتر است یا لپ تاپ با آگاهی کامل پاسخ درست دهید و بهترین دستگاه را برای خود انتخاب کنید.

اندازه و قابل حمل

یکی از ساده‌ترین فرق تبلت با لپ تاپ این است که تبلت ها از لپ تاپ ها کوچکتر هستند و این اتفاق در زمانی که شما کوچکترین لپ تاپ ها را در نظر بگیرید، باز هم در مقایسه با  تبلت ها اتفاق می‌افتد. سیستم تریدینگ باید حتما قابل حمل باشد.

گر یک فریلنسر یا نیروی دورکار مجموعه‌ای هستید و برای کار کردن به آزادی بیشتری نیاز دارید. شاید دوست داشته باشید در کافی شاپ کار کنید، پس قابل حمل بودن، باید یک معیار مهم در انتخاب شما باشد. به خصوص افرادی که دائم در سفر هستند، گزینه سبکی و قابل حمل بودن را باید بیشتر در نظر بگیرند.

اما اگر کارمند یک شرکت خصوصی هستید، اندازه و قابل حمل بودن اهمیت کمتری دارد. به طور کلی سیستم تریدینگ تبلت ها با وجود سبک بودن، کارایی لپ تاپ ها را ندارند اگر دنبال یک دستگاه کارآمد و سبک هستید، باید دنبال یک لپ تاپ سبک با صفحه نمایش کوچک باشید.

بررسی  نمایشگرها

دو ویژگی اندازه و وضوح در انتخاب نمایشگر مهم است. لپ تاپ ها سایزهای بزرگتری دارند در نتیجه بهترین گزینه برای فیلم و بازی به شمار می روند از طرف دیگر رزولوشن در تبلت ها عملکرد بهتری دارند زیرا نمایشگرها در تبلت ها کوچکتر هستند در نتیجه تراکم پیکسل بالاتری دارند و صفحه نمایشگر با وضوح 1080 پیکسل برای تبلت ها با نمایشگرهای کوچک و فول اچ دی بسیار ایده آل هستند .  به طور کلی اگر دنبال خرید یک تبلت با صفحه نمایشگر عالی هستید می توانید با قیمت مناسب پیدا کنید.

طول عمر باتری

فضای ذخیره سازی

فضای ذخیره سازی معیار مهم دیگری است که بخش مهمی از پاسخ به سوال تبلت بهتره یا لپ تاپ را در بر می‌گیرد. اگر فایل های زیادی شامل پروژه ها، فیلم ها، بازی، موسیقی زیادی دارید، قطعا باید دنبال یک فضای ذخیره بیشتری باشید. پس انتخاب بهتری برای شما است. حتی اگر ارزان قیمت ترین لپ تاپ ها را در نظر بگیرید حداقل 500 گیگابایت رم یا یک کارت حافظه SSD  با ظرفیت 128 گیگابایتی در اختیار شما قرار می دهد که این عدد از ظرفیت و حجم یک تبلت بیشتر است. البته فضای تبلت ها در سال 2022 نسبت به قبل بیشتر شده است. حافظه داخلی بین 8 تا 256 گیگابایت تغییر کرده است. خوشبختانه امکان افزایش ظرفیت در تبلت ها نیز وجود دارد و قابلیت  ارتقای فضا با  کارت SSD امکان پذیر است. البته در مدل های گران قیمت تر می توانید تبلتی با ظرفیت 500 گیگابایت نیز پیدا کنید. به طور کلی برای انتخاب فضای ذخیره سازی باید میزان مصرف خود را در نظر بگیرید.

کاربرد آسان تر

تفاوت در سیستم عامل

مشخص کردن هدف

برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا تبلت می تواند جایگزین لپ تاپ شود، همانطور که در ابتدا اشاره کردم باید پیش از پرداختن به بحث تفاوت لپ تاپ و تبلت، در ابتدا هدف از خرید را مشخص کنید. و به این سوال پاسخ دهید که چرا می خواهید لپ تاپ یا تبلت بخرید؟

اگر قصد دارید که کارهایی مثل طراحی وبسایت یا طراحی لوگو انجام دهید، تبلت مناسب شما نیست. زیرا کارایی کمتری نسبت به لپ تاپ دارد. تبلت ها عموما برای کارهای معمولی تر مثل بازی کردن، گوش کردن موسیقی، تماشای فیلم، مطالعه کتاب الکترونیکی کاربرد دارند. و البته گیمرهای حرفه ای باید با لپ تاپی با پردازنده قدرتمند کار کنند تا از عهده اجرای بازی ها با گرافیک بالا برآید.

دوربین

قیمت

لپ تاپ ها کارایی های بیشتری نسبت به تبلت ها دارند بنابراین گران تر از تبلت ها هستند. البته مک بوک های اپل هزینه زیادی دارند. با این وجود قیمت لپ تاپ بسته به کارایی آن متفاوت است. اگر یک گیمر حرفه ای هستید قطعا باید آماده پرداخت هزینه زیادی باشید زیرا لپ تاپ های بازی قدرت بیشتری از مدل های معمولی دارند. معمولا مقرون به صرفه تر است ولی کارایی های کمتری دارند و حافظه داخلی زیادی ندارند و در نهایت انتخاب آن بسته به نیاز شما متفاوت است.

مزیت های انتخاب تبلت

  • سبکی و قابل حمل بودن
  • مقرون به صرفه بودن
  • مفید برای کارهای روزمره
  • وسیله سرگرمی برای کودکان
  • مناسب برای دانش آموزان
  • کاربردی برای مطالعه کتاب های الکترونیکی

مزایای استفاده از لپ تاپ

  • فوق العاده برای گیمرهای حرفه ای
  • قابلیت اجرای کارهای سنگین
  • سیستم عامل قدرتمند
  • فضای ذخیره سازی بیشتر

تبلت بهتره یا لپ تاپ؟ کدام یک ماندگار و کارایی بیشتری دارند؟

لپ تاپ ها دستگاه هایی با صفحه نمایشگرهای بزرگ تر و پردازنده قدرتمند تری هستند و این ویژگی ها نشان قدرت عملکرد بالای آن ها است و به این منظور برای کارهای گرافیکی و اجرای بازی های سنگین بهترین انتخاب به شمار می روند. و تبلت ها جمع و جور هستند و می توان آن ها را به راحتی جا به جا کرد و برای کارهایی مانند مطالعه کتاب های الکترونیکی، گشت و گذار و وبگردی، چک ایمیل و شبکه های اجتماعی انتخاب مناسبی هستند.

معرفی بهترین تبلت و لپ تاپ ها در سال 2022

تا این جا با نقاط ضعف و قوت تبلت و لپ تاپ آشنا شده‌اید و دیگر می‌توانید به سوال لپ تاپ بهتره یا تبلت؛ در ذهن خود به جمع بندی و پاسخی درست برسید. حال اولین کاری که باید انجام دهید این است که هدف را مشخص کرده  سپس براساس نیازتان انتخاب کنید. در مرحله دوم باید دنبال یک لپ تاپ یا تبلت مناسب باشید. بنابراین برای اینکه کار انتخاب را ساده تر کنیم، لیستی از بهترین تبلت و لپ تاپ ها را در ادامه آورده ایم.

مک بوک ایر اپل نیز یکی دیگر از لپ تاپ های فوق العاده در این لیست است. صفحه نمایشگر 13 اینچی رتینا روشنایی فوق العاده ای دارد و تصاویر شفافیت بی نظیری را به نمایش می گذارند. و دوام باتری در آن خوب است.

به این معنی که در بررسی تست باتری توانست یک روز کامل کار کند. و بیشتر برای کارهای سبک و روزمره کاربرد دارد و دستگاه با تراشه اختصاصی M1 اپل کار می کند که به این ترتیب ضمانت دهنده قدرت دستگاه است. به طور کلی این لپ تاپ به عنوان قدرتمندترین لپ تاپ نازک و سبک است.

سوالات متداول

  1. آیا تبلت می تواند جایگزین لپ تاپ باشد؟ لپ تاپ ها دستگاه های با قطعات قدرتمندی هستند که کارایی بیشتری نسبت به تبلت ها دارند
  2. آیا می توان با تبلت ها کارهای سنگین انجام داد؟ خیر تبلت ها بیشتر برای کارهای روزمره مثل وبگردی، مطالعه کتاب های الکترونیکی، بازی و چک ایمیل کاربرد دارند.
  3. باتری در کدام یک دوام بیشتری دارد؟ تبلت ها عملیات پردازشی سنگینی ندارند در نتیجه دوام باتری در تبلت ها بیشتر از لپ تاپ ها است

 

دکمه بازگشت به بالا