عمومیاجتماعیاستان هااقتصادیبرترین های کسب و کاربین المللحوادثعلمی و پزشکیفرهنگ و هنرورزشی

معرفی 12 نهال مناسب برای خرید باغ داران

کدام نهال را برای کاشت انتخاب کینم

برای اینکه یک نهال مناسب را برای کاشت انتخاب کنیم باید عوامل بسیاری را بررسی کنیم. امروزه صنعت کشاورزی وارد فاز جدیدی شده و با بهره گیری از علم روز پیشرفت چشم گیری کرده است. دیگر مثل گذشته نیاز نیست هر نکته و موردی را خود شخص تجربه کند و با کمی مطالعه و بررسی، استفاده از ماشین آلات روز میتوان بهترین بهره را برد.

تمامی این پیشرفت ها مدیون علم روز و مطالعات کارشناسان میباشد. این مطالعات باعث بوجود آمدن دست آوردهای بالایی در صنعت کشاورزی شده است. در بسیاری از مواقع مشاهده شده که نهال فروشان گرامی بدون اطلاع کافی، اقدام به فروش نهال هایی میکنند که اصلا مناسب آب و هوای منطقه ما نمیباشد.

چه مراقبت های بعد از کاشت نهال نیاز است؟

زمانی که نهال کاشته میشود باید اقدام به نگهداری و مراقبت هایی کرد که باعث تقویت و رشد مناسب میشود. این موارد شامل آبیاری مناسب میباشد تا سمپاشی و کود دهی که هر کدام در مراحل مختلف و با شرایط  متفاوت انجام میشوند.

 بررسی های این شرایط و همچنین شناخت عوامل مختلف نیاز به بررسی های کارشناسی شده دارد، این بررسی ها باید توسط کارشناسان مجرب و با تجربه انجام شود.

خرید نهال سیب مشهدی

نهال سیب مشهدی یکی از گونه های منایب و پربازده نهال سیب می باشد. بافت این میوه سفت ولی آبداراست، طعم شیرین و لذیذ و عطر دلپذیر سیب مشهدی، همین موارد باعث پرفروش بودن این میوه شده است. نهال سیب مشهدی از ارقام بومی میباشد و دارای ارتفاع کوتاه میباشد. از مشخصات بارز این نهال مقاومت در برابر آفات میباشد. همین ویژگی های نهال سیب مشهدی میباشد که، باغداران را به خرید این نهال تشویق میکند.

مشخصات  نهال سیب دو رنگ

نهال سیب دو رنگ  که میوه این نهال به دلیل اینکه دارای رنگ زیبا ترکیب رنگ قرمز و رنگ سبز مایل به زرد می باشد. از نظر طعم نیز بسیار خوش طعم و لذیذ میباشد. این سیب از نظر طعم تقریبا شبیه به سیب سبز ترش است. از نظر اصالت این نهال بومی کشور فرانسه می باشد همچنین این نهال را با عنوان نهال سیب دو رنگ فرانسه یاد می شود.

خرید نهال سیب پنج پر

نهال سیب پنج پر یک از انواع نهال های مناسب و با صرفه اقتصادی بالا می باشد. میوه نهال سیب پنج پر به رنگ قرمز و با سایز متوسط و تقریبا درشت می باشد. با رعایت شرایط و ایجاد امکانات مناسب میتوان بهترین و بیشترین سود دهی را از این نهال داشت.

مشخصات نهال سیب گلاب

شناخت نهال سیب گلاب  که از انواع اقتصادی با سودآوری بالا و از انواع نهال سیب با کیفیت در ایران می باشد. این نهال به دلیل اینکه میوه هایی با طعم شیرین و آبدار دارد بسیار محبوب  و پر فروش میباشد. هرچه در مرحله کاشت و نگهداری های قبل و بعد آن دقت شود کیفیت محصول نهایی مناسب تر میباشد.

خرید نهال سیب فرانسه سفید

در کشور ما به دلیل اینکه وسعت جغرافیایی بالایی دارد انواع گونه های سیب قابل کاست میباشد. البته هر منطقه با یک نو نهال سازگاری بالا دارد. خرید نهال سیب زرد فرانسه یک انتخاب صحیح میباشد و نتایج مناسبی را خواهد داشت. این سیب به دلیل کیفیت بالایی که دارد همیشه یکی از بهترین گزینه های کاشت میباشد.

مشخصات نهال سیب زرد لبنان

نهال سیب سفید زرد لبنان  که با نام های مختلفی هم شناخته میشود. این میوه همواره به دلیل عطر دلنشین و طعم ترش و لذیذ دارای محبوبیت زیادی در بین مردم میباشد. این نهال با کاشت اصولی و مناسب میتواند یکی از بهترین گزینه جهت بهره برداری اقتصادی باشد.

خرید نهال سیب قرمز لبنان

انواع گونه های سیب دارای تنوع بسیار بالایی میباشد. یکی از انوع آن که از مشهورترین و مهم ترین آنها نیز میباشد نهال سیب قرمز لبنان میباشد. در کشور ما این رقم سیب را با نام سیب لبنان هم میشناسند. سیب قرمز لبنان یکی از ارقام پر بار بوده و جزو بهترین  رقم های تجاری در دنیا و برای باغداران است . خرید نهال سیب قرمز لبنان و احداث باغ سیب بسیار سودآور میباشد.

راهنمای خرید نهال سیب تو سرخ

نهال سیب تو سرخ  که یک رقم خاص از انواع نهال سیب میباشد. استان اردبیل بزرگترین تولید کننده سیب تو سرخ در ایران و جهان میباشد.  این نهال جز انواع پربار نهال میباشد، این نهال معمولا از همان ابتدا بار میدهد. سود اقتصادی بسیار زیادی را برای باغداران گرامی خواهد.

خرید نهال پسته هیبریدی

نهال پسته هیبریدی یک گونه خاص و متفاوت از انواع پسته میباشد. منشا اصلی نهال پسته هیبریدی کشور امریکا می باشد، این رقم یک نهال اصلاح شده می باشد که دارای نکات خاصی است. از نکات بارز این نهال مقاومت در برابر آفات و بیماری و سرمای هوا مقاومت بالایی دارند.

نهال پسته خوشه ای

نهال پسته خوشه ای از گونه هایی میباشد که بصورت انحصاری فقط در کشور ما کاشته و بهره برداری میشود. ایران بزرگترین تولید کننده و صادر کننده پسته خوشه ای با کیفیت در دنیا می باشد و در حدود بیشتر از 500 هزار تن میزان تولید پسته رده اول را در جهان به خود اختصاص داده است. این مورد باعث ارز آوری بسیاری برای کشور ما شده است.

خرید نهال پسته اسرائیلی

نهال پسته اسرائیلی یکی از نهال های پسته اصلاح شده و پیوندی می باشد. معمولا نهال هایی که از انواع اصلاح شده هستند، دارای محصولات مرغوب و کیفیت بالا می باشند. این نهال پسته از انواع پر سود می باشد و باغداران زیادی نیز تمایل به خرید و کاشت این نهال دارند تا سود بیشتر ببرند.

مشخصات نهال پسته نوق

نهال پسته نوق  یکی از خاص ترین ارقام نهال پشته میباشد. این گونه متعلق به منطقه نوق یکی از شهرهای کرمان میباشد. استان کرمان از نظر منطقه و شرایط محیطی و جوی یکی از بهترین مناطق در کشور جهت کاشت پشته میباشد. شاید بتوان گفت نه تنها یکی از بهترین بلکه دقیقا بهترین منطقه جهت کشت انواع پسته میباشد.

کاشت نهال پسته با سود دهی بالا

شاید به جرات بتوان گفت که کاشت نهال پسته از ارقامی است که اگر مناسب با خاک منطقه باشد از سود بسیار بالایی برخوردار خواهید شد. البته این مورد در صورتی است که این نهال با منطقه مناسب باشد.

در زمان کاشت باید سعی داشت که نهال کاملا مطابق و مناسب با خاک و هوای منطقه باشد. در اینصورت بالاترین سود هی به بار خواهد نشست.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا