اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

ترید رو از کجا شروع کنم

ای تریدر شدن از کجا شروع کنیم و چه نکاتی را در نظر بگیریم

خب حالا وقت آن است که بدانید مراحل تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای چیست. اولین مرحله این است که بدانید مختصات بازار فارکس چیست. بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار غیر متمرکز جهان است که بانک‌ها، بیمه‌ها، مؤسسات بزرگ، سرمایه‌گذاران و تریدرهای شخصی در آن به خرید و فروش جفت ارزهای مد نظر می‌پردازند. شما در این بازار می‌توانید ۲۴ ساعت و ۵ روز هفته به معامله هر جفت ارزی که مد نظرتان است بپردازید. برخلاف تصور عموم این یک بازار ناامن یا به‌هم ریخته نیست.

واژه‌نامه و اصطلاحات ارز دیجیتال: فارکس کاملاً قانون مند و منظم است. اگر که آموزش کامل را دیده باشید! پس مرحله دوم دیدن آموزش است. خود آموزش فارکس نیز به چند مرحله تقسیم می‌شود. مهم‌ترین این مراحل آموزهای تکنیکال و فاندامنتالی است که کمک می‌کند تا بتوانید بازار را درک کنید و یک استراتژی معاملاتی خوب برای خودتان ایجاد کنید. اما بخش مهم‌تر این آموزش به مباحث روانشناسی بازار مربوط می‌شود. بیشتر معامله گران بخصوص مبتدی که خیلی زود از بازارخارج می‌شوند به دلیل آن است که نمی‌توانند بر احساسات خود مسلط باشند.

اینکه یک استراتژی معاملاتی را یادبگیرید کار سختی نیست اما اینکه بتوانید در بازار آن را اجرا کنید و در عین حال به خودتان مسلط شوید کاری چالش بر انگیز است. پس روی این بخش از آموزش وقت فراوانی بگذارید. مرحله بعدی آموزش به مباحث مدیریت ریسک و مدیریت مالی باز می‌گردد. بزرگ‌ترین معامله گران جهان، چیزی حدود ۳۰تا ۴۰% معاملاتشان موفق است. اما این مدیریت مالی آنهاست که کمک می‌کند تا سودده باشند.

حالا فرض می‌کنیم که توانسته اید آموزش‌ها را کامل بگذرانید. برای قدم گذاشتن در فارکس باید یک معتبر و قابل اطمینان خوب پیدا کنید. کارگزاری که کاملاً معتبر باشد، با پشتیبانی قوی به مشکلات شما رسیدگی کند، مشکل دسترسی برای کاربران ایرانی نداشته باشد و در واریز و برداشت نیز بتوانید از روش‌های ساده حساب خود را شارژ کنید. پس قدم بعدی است. پیشنهاد ما برای تریدرهای ایرانی استفاده از کارگزاری دلتا اف ایکس است که جز معتبرترین کارگزاری‌های جهان محسوب می‌شود.

در نهایت تمرین، تمرین و تمرین روی یک حساب دمو، آن‌هم به مدت طولانی به شما کمک می‌کند تا از یک فرد آماتور به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید. سعی کنید خیلی سریع و عجولانه وارد فارکس نشوید و نقش تمرین را دست کم نگیرید.

مراحل تبدیل شدن به یک تریدر حرفهای

برای اینکه تریدری را به عنوان یک شغل انتخاب کنید و تبدیل به یک تریدر شوید باید ابتدا بدانید که آیا روحیات و سرمایه شما با مختصات فارکس همخوانی دارد یا خیر. مراحل تریدر شدن همان‌طور که در بالا یادکردیم خیلی سخت نیست. اما نیاز به سخت کوشی دارد. اما اگر بخواهیم تخصصی‌تر صحبت کنیم باید درباره نکات تخصصی‌تری صحبت کنیم. مثلاً به عنوان یک تریدر تازه‌کار بدانید که بهتر است روی یک دارایی تمرکز کنید. در فارکس جفت ارزهای بسیار زیادی وجود دارد.

نباید مدام بین جفت ارزها شیفت کنید یا یک استراتژی را روی هر جفت ارزی و در هر ساعتی استفاده کنید. اینکه شما کل تمرکز خود را روی شناخت یک ارز مثلاً eur/usd بگذارید، باعث می‌شود تا با تمام جزئیات، شرایط و رفتار آن آشنا شوید.

نکته بعدی آن است که نباید بیش از حد ترید کنید. این تفکر اشتباه است که تعداد ترید زیاد می‌تواند پول بیشتری برای شما بیاورد. بلکه چند ترید مختصر در روز یا هفته می‌تواند تارگت شما را بزند. سعی کنید به سمت معاملات بلندمدت‌تر با حجم پایین روی بیاورید. درست است که اسکلپ کردن هم روش خوبی برای بازار است اما هیچ تریدر بزرگی در جهان این کار را نمی‌کند.

نوسانات همیشه در بازار زیاد هستند و احساسات ما را درگیر خودشان می‌کنند. اما بازار همیشه جدای از نوسانات مسیر اصلی خود را طی می‌کند. پس به دنبال روش‌هایی باشید که مسیرهای روزانه را تشخیص دهید تا بخواهید از حرکت‌های کوتاه سود بگیرید. تضمین می‌کنیم که کارتان آسان‌تر خواهد بود.

احساسات دشمن شماست. هرجا که شما احساساتی شوید باخته‌اید. هیچ گاه در لحظه برای ترید کردن تصمیم نگیرید، این کار به شدت اشتباه است. سعی کنید آنالیز کاملی از موقعیت معاملاتی که می‌خواهید در آن ورود کنید داشته باشید.

بدانید که چرا دارید وارد این معامله می‌شوید. کجا باید خارج شوید و کجا حد ضرر شماست. آگاهی کامل از تریدی که می‌کنید شما را به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل می‌کند. بازار جای انتقام‌گیری نیست چون هیچ کس قدرت مقابله با بازار را ندارد. پس بعد از ضرر هیچ‌گاه عصبانی نشوید و به فکر جبران سریع نباشید. بازار همیشه باز است پس فرصت لازم برای جبران را دارید.

تریدر موفق چه کسی است؟

به نظر بسیاری از بزرگ‌ترین تریدرهای فارکس جهان تریدر موفق کسی است که خودش را کاملاً بشناسد. ببینید این مشخص است که بازار اصولی دارد و باید یاد بگیرید. اما مهم‌تر از هرچیز این است که شما نباید خودتان را با اصول وقف بدهید. بلکه اصولی پیدا کنید که با شما سازگار است.

در بازار فارکس بحث روان‌شناسی بسیار مهم است. زیرا اعداد که همان سرمایه شما هستند جلوی چشمتان بالا و پایین می‌شوند و احساسات شما را درگیر می‌کنند. تریدر موفق کسی است که به دنبال یک استراتژی آماده در بازار نباشد که بخواهد از آن تقلید کنید. شما باید فقط و فقط به دنبال آموزش باشید. سپس آموزش‌های که یاد گرفته‌اید را به یک استراتژی شخصی تبدیل کنید. هر تریدر موفقی یک استراتژی شخصی بر اساس وضعیت مالی، روحی و روان‌شناختی خودش دارد.

شما طوری باید استراتژی را بچینید که با روحیات شما سازگار است. اگر آدم صبوری نیستید نباید روی استراتژی‌های بلند مدت کار کنید. اگر احساساتی هستید نباید حجم معاملات بالایی داشته باشید. اگر وضعیت مالی مناسبی ندارید و می‌خواهید از فارکس به عنوان کسب درآمد استفاده کنید اصلاً نباید ترید کنید!!

پس آینه را روبه روی خودتان بگیرید. بفهمید که چه هستید و از بازار چه می‌خواهید. سپس استراتژی خود را کاملاً بر اساس شخصیتتان تنظیم کنید.

تریدر شدن چقدر زمان میبرد؟

پاسخ به این سوال بسیار سخت است. تریدر شدن یک کورس دانشگاهی نیست که بگذرانید و در پایان مدرک آن را بگیرید. همه چیز به خودتان بستگی دارد. اینکه چقدر جدی به اینکار نگاه می‌کنید. چقدر راه درست را می‌روید و چقدر آموزش می‌بینید و تمرین می‌کنید. اما توصیه می‌کنیم اصلاً به دنبال پیشروی سریع نباشید. واقعیت این است که تریدر حرفه ای شدن کار بسیار سختی است.

دکمه بازگشت به بالا