ورزشی

آب پاکی AFC روی دست استقلال و پرسپولیس بعد از مهلت ۱۰ روزه/ “حق حضور در لیگ قهرمانان را ندارید” + تصویر نامه

بر اساس گزارش ها به طور مشخصکنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۵ دی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: استیگال و پرسپولیس به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای، لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را از دست خواهند داد. پس از صدور حکم که دیروز به پایان رسید، به مدت 10 روز درخواست تجدید نظر صادر شد.

بر این اساس، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به تاریخ 27 دسامبر 2010، نامه جدیدی صادر کرد که از آن زمان تاکنون هیچ تغییری نکرده و هیچ تغییری در تصمیم قبلی صورت نگرفته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای که اخیرا منتشر کرده، همانند صداهای قبلی مانند استیگل و پرسپولیس، جواز حضور در لیگ قهرمانان را تایید نکرده و از پیگیری کمیته های اخلاقی و انضباطی خبر داده است. آب پاکی در دست این دو باشگاه است.

شاید خبرنگار دانا نیوز نامه مشابهی از AFC به باشگاه پرسپولیس دریافت کرده باشد.

نامه پایانی کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرح زیر است:

1. مجوز قهرمانی آسیا 2022 باشگاه پرسپولیس مطابق با مفاد مواد 14.4 و 14.5 آیین نامه باشگاه های AFC (با ماده 4.1.4 قانون مقررات ورود AFC) لغو می شود. مشخص است که باشگاه پرسپولیس (نماینده ایران) تمامی شرایط مندرج در مواد 3.1 و 3.2 (ماده الف) آیین نامه صدور مجوز باشگاه های AFC را نداشت و بنابراین نباید مجوز می گرفت.

2- پلیس پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا 2022 محروم شد.

3. کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدامات لازم را برای اطمینان از اجرای این تصمیم انجام خواهد داد.

این موضوع برای بررسی بیشتر و اقدام (در صورت لزوم) به کمیته انضباطی و اخلاق AFC ارجاع خواهد شد.

تیم فوتبال پرسپولیس، تیم فوتبال استیگال، لیگ قهرمانان آسیا،
در این نامه آمده است: «فرجام‌خواهی‌ها تنها ظرف مدت 10 روز پس از صدور رأی می‌توانند به دادگاه داوری ورزش (CAS) اعتراض کنند.

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا 2022 روز گذشته بین فولاد و سپاهان در ایران برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا