فرهنگ و هنر

مارال بنی آدم: از پروین اعتصامی کسب اجازه کردم

نشست خبری فیلم سینمایی «پروین» درباره زندگی پروین اعتصامی پایان بخش ششمین روز جشنواره فیلم فجر بود.

مارال بنی‌آدم بازیگر نقش پروین اعتصامی پس از رونمایی از نقشش در فیلم «پروین» گقت: برای بازی در این نقش بر سر مزار خانم پروین اعتصامی رفتم و از ایشان اجازه گرفتم.

به گزارش دانا نیوز، بامداد چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه نشست خبری فیلم «پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا در سینمای رسانه پس از نمایش فیلم با حضور بازیگران اصلی برگزار شد.

ورزی در ابتدای این نشست درباره اینکه چطور سراغ ساخت فیلمی درباره یکی از مفاخر رفته؟ گفت:سوژه حدود ۱۳ سال قبل برای اولین بار در ذهن من شکل گرفت و از آنجا که به کار در حوزه مفاخر علاقه دارم،سراغ این پروژه رفتم.
مارال بنی‌آدم بازیگر نقش پروین اعتصامی با قدردانی از شریفی‌نیا و ورزی گفت: برای من سعادت بزرگی بود بازی در نقش خانم پروین اعتصامی و من بزرگترین شانس هنری‌ام را داشتم. این کار را با اجازه خودشان انجام دادم و بر سر مزارشان رفتم و اجازه گرفتم. امیدوارم توانسته باشم خوب از عهده آن برآیم و امیدوارم سینمای ایران از زندگینامه این مشاهیر بیشتر بهره ببرد چون می‌توانند راه و روش درستی از زندگی را به ما نشان دهند و زنان هم می‌توانند ثابت کنند که برابرند.

او افزود: زمانی که قرار شد به پروژه اضافه شوم فقط ۱۰ روز فرصت داشتم.‌ یک پادکست از خانم اعتصامی را ۲۴ ساعته گوش میدادم یا از طریق یکی از دوستانم نامه اش را به دوست صمیمی خانم پروین اعتصامی خواندم و همه اینها به شناخت من کمک کرد.‌

وی‌ درباره اینکه پیش‌بینی‌ای نسبت به کسب جایزه دارد یا خیر گفت: رقابت جذابی است جایزه سیمرغ ولی امیدوارم آن کسی که لیاقتش را دارد جایزه را بگیرد. البته پدر و مادر من چند شب قبل این فیلم را دیدند و گفتند از من بخاطر انتخاب این نقش فاخر راضی هستند و همین برای من جایزه بود.

آزیتا حاجیان بازی در نقش مادر پروین اعتصامی را به عنوان یک زن شاعر خاص برای خود افتخاری دانست و درباره منابع شناخت مادر پروین گفت: منابع زیادی از این شخصیت در دست نبود. می‌دانستیم نامش اختر و خودش هم ادیب بوده و باقی چیزها براساس ویژگی‌های مادرانه آمد.

محمدرضا شهبانی که قبلاً در فیلم درخت گلابی بازی کرده و در سالهای اخیر مشغول فیلمسازی کوتاه و تدریس بوده، گفت: خوشحالم بعد از ۲۶ سال آقای شریفی نیا دوباره سراغ من آمدند و بازی در این فیلم که هم فاخر است و هم جنبه سرگرمی دارد برای من باعث افتخار بود.

بهزاد عبدی آهنگساز در بخشی از این نشست گفت: این دومین تجربه همکاری من با آقایان شریفی‌نیا و ورزی بود. بخاطر ماجرایی که روی پرده اتفاق می‌افتد کار را بسیار دوست دارم و از کار خود راضی هستم. اگر اتفاقی افتاده برای مجموعه بوده، من هم تلاش کردم صدای دوستان را به گوش برسانم.

در این نشست سید حسین علوی -مدیر کاخ سعدآباد- که بخش‌هایی از فیلم در این مجموعه تاریخی ساخته شده، به عنوان خواننده تیتراژ پایانی حضور داشت و درباره سابقه خوانندگی‌اش گفت که سال‌هاست آواز می‌خواند.

در بخشی دیگر محمدرضا ورزی درباره انتخاب بازیگر نقش پدر پروین توضیح داد: آقای شریفی‌نیا انتخاب خود من بودند در حالی که ایشان درباره این نقش نظر دیگری داشتند.

او همچنین درباره اینکه چرا سراغ خانه پروین در پارک شهر نرفته، گفت: خانه‌ای را انتخاب کردیم که قجری و در شأن خانواده اعتصامی باشد.

شریفی‌نیا در پایان این نشست با بیان اینکه ترجیح داده دیگر عوامل صحبت کنند، درباره شباهت خودش با پدر پروین گفت: الان در دنیا دیگر خیلی دنبال شباهت نیستند و البته من هم دوست نداشتم خودم این نقش را بازی کنم. پروین ساخته شده و من از این پس، پروین را خانم مارال بنی آدم می‌بینم.

وی خاطرنشان کرد : درباره عکسی هم که منتشر شده که تصویر ۲۲ سالگی پدر پروین را نشان می‌دهد و همین یک تصویر از او موجود است، باعث حاشیه‌هایی شده ولی واقعیت این است که من هم در آن سن و سال همان‌قدر لاغر و ترکه‌ای بودم.

در این بخش آزیتا حاجیان گفت: من در این مورد شهادت می‌دهم چون از ۲۲ سالگی با ایشان آشنا شدم.

شریفی‌نیا همچنین درباره جایگاه پروین اعتصامی اظهار کرد: پروین تنها زنی است که حق خود را در این جامعه گرفت.

ورزی‌ در این نشست از ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی و گردشگری)، اسماعیلی (وزیر ارشاد) و مجید زین‌العابدین (مدیر بنیاد سینمایی فارابی) قدردانی ویژه کرد.

مارال بنی آدم: از پروین اعتصامی کسب اجازه کردم

حضور شریفی نیا ، آزیتا حاجیان و دخترشان ملیکا شریفی‌نیا در این نمایش، سوژه عکاسان شده بود.
انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا