ورزشی

لیگ برتر فوتبال/ استقلال به دنبال شکستن طلسم نساجی/ پرسپولیس صدر را پس نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار تیم ورزشی خبرگزاری آنا، هفته ششم لیگ برتر امروز برگزار می شود و تیم های موسوم به قهرمانی برای کسب جایگاه بهتر به مصاف رقبای خود می روند. بعد از بازی های این هفته تیم ملی برای بازی های تدارکاتی در فیفادی تعطیل خواهد بود.

تراکتور تبریز – صنعت نفت آبادان

سرخ پوشان تبریز هفته گذشته اولین برد خود در این فصل را کسب کردند و با 5 امتیاز در رده نهم قرار گرفتند. قربان بردیف باید در این بازی خانگی پیروز شود تا تراکتورسازی در جمع مدعیان بماند. از سوی دیگر صنعت نفت آبادان با 4 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و وضعیت چندان خوبی ندارد. اولین تجربه رضا پرکاس به عنوان سرمربی در لیگ برتر برای صنعت نفت جالب نیست و قطعا در بازی امروز هدف تیم نفت پیروزی در بازی رفت برای خروج از بحران است. .

سپاهان – آلومینیوم اراک

زردپوشا اصفهان در سه بازی اخیر موفق به پیروزی نشده و با 8 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. خوزه مورایس برای اینکه نشان دهد دو پیروزی ابتدای فصل اتفاقی نبود، این هفته انتظار پیروزی شاگردانش را خواهد داشت و باید منتظر عملکرد متفاوت سپاهان باشیم. آلومینیوم در 4.15 است و در صورت عدم بهبود در خطر سقوط بیشتر است. سید مهدی رحمتی برای خروج نماینده اراک از بحران باید مهارت های مربیگری خود را نشان دهد.

پیکان تهران – گلگر سیرجان

این دیدار برای هر دو تیم که در کورس قهرمانی قرار دارند اهمیت ویژه ای دارد. پیکان با 8 امتیاز هفتم و گل گهر با 9 امتیاز دوم است. این دیدار 6 امتیازی است و تیم برنده جایگاه بهتری در جدول خواهد داشت. مجتبی حسینی پس از گلزنی از استقلال به دنبال نتیجه خوب مقابل تیم موفق امیر گلنوی است.

استقلال – نساجی مازندران

قهرمان در دو هفته اخیر شکست نخورده و با 8 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. اگرچه تیم آبی پوش هفته گذشته پیکان را شکست نداد، اما برخی از هواداران شعار می دادند که ریکاردو ساپینتو “شوق” است تا به تیمش بفهماند که آنها نمی توانند دوره قهرمانی را ترک کنند. مدیران استگال معتقدند که اشتباه داوری آنها را در موقعیت بهتری قرار داده است که قضاوت بازی امروز را برای داور سخت می کند. نساجی که هفته گذشته اولین برد فصل خود را کسب کرد، با 6 امتیاز در رده هشتم قرار دارد و می خواهد بار دیگر استقلال را شکست دهد. آنها فصل گذشته در چارچوب لیگ برتر و جام حذفی مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی شکست نخورده بودند و حمید مطهری این بار به عنوان سرمربی استقلال موفق به کسب امتیاز شد.

مس کرمان – ذوب آهن اصفهان

نماینده کرمان با 4 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و فرزاد حسین خانی تلاش می کند شاگردانش را از میدان خارج کند. این تیم در این فصل 5 تساوی کسب کرده و به دنبال اولین برد خارج از خانه ذوب آهن مقابل مهدی تارتار است که با 5 امتیاز در رده دهم قرار دارد.

ملوان براک انزلی – فولاد کوئتزالتن

قوي سپيد انزلي فرم چندان خوبي ندارد و با 2 امتياز در قعر جدول قرار دارد. مازیر اگر امروز نتواند تیمش را از منطقه سقوط خارج کند و ملوان بازی های سختی برای فرار از سقوط داشته باشد به زودی اخراج خواهد شد. جواد نکونام که حضورش در تیم ملی را تکذیب کرده و کارلوس کی روش به عنوان دستیار تلاش می کند تا فولاد خوزستان با 9 امتیاز در رده سوم بماند و با یک برد خارج از خانه در صدر جدول بماند.

مسجد نفت سلیمان – تخت جمشید

رضا مهاجری توانست با نماینده مسجد سلیمان 8 امتیازی شود و این تیم در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارد. نفت در خانه به دنبال کسب 5 امتیاز متوالی از قهرمانی در لیگ برتر است و تمام تلاش خود را برای انجام کاری مهم در این فصل به کار خواهد گرفت. پرسپولیس با 11 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و در این بازی به دنبال کسب پیروزی دیگر خارج از خانه است. یحیی گل محمدی تیم قدرتمندی دارد و با آمادگی خوب بازیکنان در بازی های اخیر، بدون شک دست برنده خانه نفت است.

مس رفسنجان – هوادار تهران

هر دو تیم 5 امتیازی هستند و مس در این فصل هیچ برد و باختی نداشته و به تساوی رضایت می دهد اما هواداران به دلیل دو تساوی در این فصل متحمل دو شکست و یک برد شده و به 5 امتیاز رسیده اند. محمد ربیع برای پیروزی در خانه باید بهتر آماده شود و ساکت الهامی هم تلاش می کند خارج از خانه شکست نخورد. دیدار تیم های یازدهم و دوازدهم برای جذابیت بیشتر لیگ برتر نیاز به یک برنده دارد.

برنامه و لیست داوران هفته ششم به شرح زیر است.

19 سپتامبر 1401 سبت

تراکتور – صنعت نفت آبادان ساعت 17:00
داوران: پیام حیدری، محمدجواد مداح، فرهاد فرهادپور، فرهاد امینی
استاد راهنما: اکبر بخشی زاده

پیکان – گلگر سیرجان ساعت 17:30
داور: حسین زیاری، مهدی سیفی، دانیال بشنده، مهرداد خسروی.
استاد راهنما: محسن قهرمانی

سپاهان – آلومینیوم اراک ساعت 17:30
داوران: سود وفاپیشه، امیررضا عاشور ماهانی، احد سلطانی، عباس رخی.
استاد راهنما: هادیر شکور

استقلال – نساجی مازندران ساعت 17:30
داوران: یاسر همرنگ، محمد عطای، علی اکبر نوری، سعید رحیمی مقدم.
استاد راهنما: رضا سخنان

مس کرمان – ذوب آهن اصفهان ساعت 19:00
داوران: حمید حاج مالک، عسکر محمدی، اسماعیل احمدی، سید حسین حسینی.
استاد راهنما: ابوطالب طاهریان.

ملوان بروک انزلی – فولاد خوزستان ساعت 19:00
داوران: امیر سامان سلطانی، ایوب گلم زاده، رحیم حاجیلو، محمدحسین ترابیان.
استاد راهنما: حسین نجاتی

مس رفسنجان – هوادر تهران ساعت 20:00
داوران: ایمان کهش، سید محمد هاشمی نسب، حامد صفایی، احمد محمدی.
استاد راهنما: اسماعیل سفیری

مسجد نفت سلیمان – تخت جمشید ساعت 20:00
داوران: سعیدرضا مهدوی، حمیدرضا افشون، علیرضا مرادی، امیر ایار
استاد راهنما: بهرام مهرپیما

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا