علمی و پزشکی

شورای شهر تهران پیگیر دغدغه خانواده افراد طیف اوتیسم

عضو شورای شهر تهران گفت: کمیته سلامت شورای شهر تهران به جد پیگیر دغدغه خانواده افراد طیف اوتیسم است.

به گزارش دانا نیوز، سوده نجفی عضور شورای شهر تهران در همایش ۳+۲۰ انجمن اوتیسم ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، تصریح کرد: در نخستین روزهای آغاز به کارم در شورای شهر تهران خانم صالح غفاری از اولین مراجعان من برای رفع مشکلات افراد طیف اوتیسم بودند. اوتیسم یک بیناری عصبی_ شناختی است که مشکلات جسمی و حرکتی هم در پی دارد.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، اگر بخواهیم در باب اوتیسم صحبت کنیم باید دو دسته را درنظر بگیریم؛ اول خانواده افراد طیف اوتیسم و بعد خود افراد.

وی افزود: یکی از نکات بسیار مهم بررسی و غربالگری افراد در سنین پایین و قبل از دوسالگی است. اگر این بیماری زودتر تشخیص داده شود خانواده می‌تواند زودتر آماده شود و یاد بگیرد چگونه باید با فرزندش برخورد کنند. خانواده‌های این افراد فداکارانه در کنار فرزندان خود هستند و بعضا شاید مادری مجبور به ترک شغل خود شود.

نجفی ادامه داد: بر اساس آمار سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ هزارنفر مبتلای به اوتیسم در کشور داشتیم که این یعنی از هر ۱۰۰ یا ۱۵۰ تولد یک کودک مبتلا به اوتیسم است و این یک فاجعه است که ما باید بدانیم چگونه می‌خواهیم با او برخورد کنیم. همه سازمان‌ها باید دست به دست هم دهند هرچند که متولی اول وزارت بهداشت است اما سایر نهادها از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و… باید کنار این وزارتخانه باشند.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: حتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم باید نقش آفرینی کند، زیرا این افراد نیاز به کار هم دارند. چنانچه مدتی قبل یک خانم، کافه‌ای افتتاح کرده بود و از افراد طیف اوتیسم و سندروم داون دعوت به کار کرده بود و اقدامات این چنینی باید سرلوحه ما مسئولین هم قرار گیرد. در این زمینه در کمیته سلامت شورای شهر تهران به جد پیگیر دغدغه خانواده افراد طیف اوتیسم هستیم.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا