علمی و پزشکیبرترین های کسب و کار

تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران

بدون شک، پس از پزشکی، رشته دندانپزشکی در بین دانشجویان از محبوبیت خاصی برخوردار است. قبولی در این رشته ی پولساز، مستلزم تلاش و برنامه ریزی دقیق می باشد. برای قبولی در رشته دندانپزشکی، رتبه و تراز داوطلب در کنکور اهمیت بسزایی دارد. به همین دلیل است که برخی داوطلبان پس از ناکامی در کسب رتبه ی مورد نیاز، به پذیرش پزشکی بدون کنکور فکر می کنند. حتی ممکن است شما به عنوان یک داوطلب، زحمت پشت کنکور ماندن را به خود نداده و به دنبال پذیرش بدون کنکور در رشته های دیگری مانند داروسازی باشید و بخواهید پس از فارغ التحصیلی و آگاهی از مدارک لازم برای تاسیس داروخانه، وارد بازار کار شوید.

رشته دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بسیاری از داوطلبان به تحصیل بدون کنکور در این رشته تشویق می شوند.

تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران چگونه است؟

از طریق پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های پردیس خودگردان، امکان تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی وجود دارد. البته هر سال، ظرفیت ها و امکان اینکه پذیرش بدون کنکور در این رشته میسر است یا خیر، توسط سازمان سنجش ابلاغ می شود.

البته باید توجه داشت که هدف از تاسیس دانشگاه های پردیس بین الملل، جذب دانشجویان خارجی بوده است. بنابراین، بیشتر دروس آموزشی به زبان انگلیسی می باشد. پس بالا بودن دانش زبانی علاقه مندان، برای پذیرش در این پردیس ها، بسیار اهمیت داشته و یک امتیاز محسوب می شود.

پردیس خودگردان تهران، یکی از مراکز آموزشی فعال در زمینه ی جذب علاقه مندان به رشته دندانپزشکی بدون کنکور و پذیرش پزشکی می باشد. البته ورود به این پردیس، شرایط مخصوص به خود را دارد که از سوی پردیس به علاقه مندان اعلام می شود.

باز هم قابل ذکر است که پردیس های خودگردان در سال های اخیر، اقدام به پذیرش بدون کنکور در رشته دندانپزشکی می کردند، اما پذیرش بدون کنکور رشته دندانپزشکی در این پردیس ها، منوط به تصمیم این مراکز آموزشی و سازمان سنجش می باشد.

شرط معدل برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایران

در سال های گذشته، ورود بدون کنکور دانشجویان به پردیس های خودگردان، منوط به شرایطی بود که از این شرایط می توان به حداقل معدل دیپلم 16 در امتحانات کتبی اشاره نمود. از آنجایی که پذیرش، بدون کنکور انجام می شود، ورود برای علاقه مندان با دیپلم ریاضی و تجربی امکان پذیر است.

علاوه بر این، معدل بالای 17 فرد در مقطع پیش دانشگاهی، برای پردیس های خودگردان بسیار حائز اهمیت بوده است. همچنین، طی کردن دوره هایی در موسساتی که مورد تایید سازمان بهداشت هستند، نیز از دیگر شرایط ورود به پردیس های خودگردان است.

گفتنی است که این شرایط برای ثبت نام، ممکن است با صلاحدید سازمان بهداشت تغییر کرده و ثابت نباشند. وزارت بهداشت، هرسال اطلاعیه های جدیدی را در مورد امکان پذیرش بدون کنکور در رشته دندانپزشکی و شرایط آن اعلام می کند.

لازم به ذکر است که شهریه های جدید رشته دندانپزشکی در پردیس بین الملل، هر سال از طرف این مراکز علمی به اطلاع عموم می رسد. البته این دانشگاه، امسال هیچ اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش بدون کنکور در رشته دندانپزشکی صادر نکرده است.

اغلب، تصور می شود که پردیس های خودگردان به دلیل پذیرش بدون کنکور، از سطح علمی پایینی برخوردارند. اما برخلاف این تصور، به دلیل اخذ شهریه بالا از داوطلب، کیفیت تدریس و دوره های آموزشی پردیس های خودگردان بسیار بالا می باشند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا