برترین های کسب و کاربین الملل

تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه بنا به دلایل بی شماری برای افراد از سراسر جهان جذاب است، دلایلی مانند کمترین هزینه شهریه کالج ها، دریافت مدرک از معتبرترین مراکز علمی و آموزشی دنیا با امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های کشوری با جاذبه های فرهنگی بی پایان و غیره؛ لذا مدارک و شرایط لازم جهت تحصیل در فرانسه در این نوشتار به کوشش موسسه مهاجرتی رجبی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

کشور فرانسه به پایتختی پاریس و واحد پولی یورو یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی به شمار می آید ، این کشور با آلمان ، بلژیک ، لوکزامبورگ ، سوئیس ، ایتالیا ، اسپانیا و انگلیس هم مرز است و به عنوان دروازه ورود به اروپا در نظر گرفته می شود ، زبان فرانسوی و انگلیسی در این کشور متداول است و از شمال تا جنوب انواع آب و هوا را می توان تجربه کرد ؛ در زمینه استانداردهای بین‌المللی ، فرانسه را می‌توان از کشورهای پیشرو نام برد ، استانداردهایی همچون کیفیت بالای زندگی و تحصیلات ، سلامت ، امید به زندگی ، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی ، مهاجرت به فرانسه را از جمله ایده ال ها برای زندگی معرفی می‌کند.

سیستم آموزشی فرانسه

سیستم آموزشی فرانسه طبق وزارت آموزش ملی ، آموزش عالی و تحقیقات اداره می‌شود و ساختاری دو کارکرد دارد که یکی موارد مرتبط به حمل و نقل و مدیریت سلف‌های مدرسه است و دیگری استخدام معلمان ، تدوین برنامه‌های درسی ، تقویم آموزشی ، مدیریت و پرداخت هزینه‌های تحصیلی است ؛ در کشور فرانسه آموزش 12 ساله میباشد.

بدین صورت که از سن 5 سالگی که ورود به مهد کودک است شروع و در سن 17 سالگی با گرفتن مدرک دیپلم تمام می شود و دانش آموزان پس از اخذ مدرک دیپلم می توانند در کالج یا دانشگاه ها پذیرش بگیرند.

قابل ذکر است که دانش آموزان و دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از مدارس یا دانشگاه میتوانند از تحصیلات رایگان بهره مند شوند و مزیت بزرگی که دانشجویان بین المللی میتوانند از آن بهره ببرند دریافت ماهیانه 150 یورو کمک هزینه تحصیل و سبدکالای اقلام ضروری به صورت ماهیانه میباشد.

این شرایط به خصوص برای متقاضیانی خوب است که تحصیل پزشکی در فرانسه را انتخاب می کنند، چون معمولاً موفقیت در آزمون ایران براشون سخت خواهد بود.

تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم

دانشگاه های کشور فرانسه رشته های متفاوتی را در مقاطع دانشگاهی ارائه می دهند و شامل موسسات ، کالج ها ، دپارتمان ها ، کتابخانه ها و مراکز تحقیقاتی میشوند ؛ دانشجویان بومی برای شرکت در دوره کارشناسی، باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشند و شرایط دانشگاه مورد نظر را برآورده سازند همچنین داوطلبین بین المللی با ارسال مدرک دیپلم خود، تطبیق واحدهای لازم را انجام داده آماده شرکت در آزمون های ورودی و یا آغاز تحصیل در دانشگاه میشوند در این مسیر در صورت احتیاج یا صلاحدید دانشگاه فرد باید یک دوره پیش نیاز را سپری نماید ضمن اینکه باید شروطی همچون بر الزام ارائه مدرک زبان و محدودیت سنی بین 18تا24سال را رعایت کند البته برای ارائه مدرک زبان افراد میتواند قبل از ورود به دانشگاه ، پذیرش کالج زبان گرفته و سطح زبان فرانسوی خود را تکمیل کنند.

تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی

برای تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی افراد باید دارای مدرک زبان باشند ، مدرک زبان مورد نظر برای مقطع کارشناسی آیلتس 6 می‌باشد اما باید یادآور شد که برای تحصیل در فرانسه تعداد واحد ها و دانشگاه های ارائه کننده زبان انگلیسی بسیار محدود میباشند ضمن اینکه شانس کمی برای رسیدن به کار با زبان انگلیسی در فرانسه وجود دارد اما اگر افراد به زبان فرانسوی تحصیل کنند علاوه بر اینکه تحصیلشان رایگان است می‌توانند به راحتی به کار در این کشور نیز برسند ؛ اما در رابطه با مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شرایط متفاوت تر خواهد بود بدین معنا که با ارائه به ترتیب مدرک زبان آیلتس 6.5 و 7 افراد میتوانند در تمامی دانشگاه ها و رشته ها به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

بهترین دانشگاه های فرانسه

رتبه بندی جهانی برترین دانشگاه تمام کشورها ، بهتریت دانشگاه های فرانسه را در 11 مورد نام برده که به عنوان مؤسسات پیشرو در اروپا و جهان شناخته شده اند ؛ در ادامه جهت آشنایی بیشتر متقاضیان تحصیل در فرانسه با این دانشگاه ها چند مورد را بررسی میکنیم :

  • دانشگاه دکارت پاریس : یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های فرانسه در زمینه های پزشکی ، حقوق ، اقتصاد ، علوم کامپیوتر و روانشناسی به شمار می آید.
  • دانشگاه برگاند : این دانشگاه در بین دانشگاه های برتر دنیا در چندین رتبه بین المللی برتر است و رشته های حقوق ، پزشکی ، ادبیات و علوم انسانی ، زیست شناسی ، کامپیوتر و تجارت در آن تدریس می شوند.
  • دانشگاه استراسبورگ : دانشگاهی دولتیست که به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه فرانسه شناخته می‌شود.
  • دانشگاه لورن : مؤسسه‌ای بین‌المللی است که از ادغام چهار دانشگاه موجود در شمال شرقی فرانسه ایجاد شده است
  • دانشگاه بوردو : سومین دانشگاه بزرگ کشور فرانسه با امکان تحصیل در 250 رشته متنوع کارشناسی ارشد و دکتری و 150 رشته متنوع در مقطع کارشناسی میباشد.
  • دانشگاه مون پلیه : دانشگاهی چندرشته‌ای با 8 دانشکده میباشد اما البته تمرکز اصلی بر تحقیقات علوم پایه و تحقیقات مربوط به فناوری است.
  • دانشگاه لیل : یک دانشگاه عالی چند رشته‌ای در قلب شمال اروپا که دارای میراث فرهنگی و علمی برجسته‌ای است.

تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه

جهت تحصیل رشته های مهندسی در فرانسه ، افراد بر اساس شایستگی فردی مانند رتبه متقاضی در امتحانات و عملکرد در آزمون ورودی سنجیده و پذیرفته میشوند و توانایی مالی داوطلب جهت تامین هزینه های تحصیل در این مسیر نقشی ندارد همچنین مدرک رشته مهندسی در فرانسه تحت نظر کمیته مهندسی CTI این کشور که از بهترین های جهان شناخته می شود برای فارغ التحصیلان صادر میگردد که به 3 نوع تقسیم میگردد :

  1. Diplôme d’Ingénieur : با حداقل 5 سال تحصیل در گرایش های مختلف رشته مهندسی میتوان این مدرک را اخذ نمود که معادل مدرک کارشناسی ارشد در اروپا و کارشناسی علوم مهندسی در ایالات متحده آمریکا میباشد.
  2. مدرک مهندسی تخصصی : حدود 20 دانشکده مهندسی در فرانسه وجود دارد که با ارائه یک رشته خاص دانشجویان میتوانند کورس یک یا دو ساله پذیرش بگیرند ؛ کورس یک ساله مختص دانشجویانی ست که یک شاخه مهندسی را به مدت 5 سال گذرانده اند و دوره 2 ساله نیز برای افرادی است که تنها 4 سال تحصیل در مهندسی را دنبال کرده اند.
  3. فوق تخصص : این مدرک معتبر و تجاری برای فارغ التحصیلان متخصص و تخصص در حوزه های خاص ایجاد شد و بسیار متمرکز و تکنیکی است و فقط توسط دانشکده های مهندسی عضو (CGE ) در فرانسه ارائه می شود.

هدف ما از مطالب ارائه شده اطلاع رسانی و کمک به علاقمندان به تحصیل در فرانسه می باشد ، امیدواریم این اطلاعات باعث کمک به فراهم شدن شرایط مهاجرت برای شما مخاطب عزیز گردد ؛ افتخار موسسه مهاجرتی رجبی اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های جهان و کسب اقامت کشورهای مختلف برای متقاضیان می باشد ؛ جهت اطلاع از سایر خدمات و کسب اطلاعات صحیح و دقیق با ما در دو شعبه تهران و شیراز در ارتباط باشید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا