اقتصادی

واگذاری سند به ساکنان حاشیه شهرها

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، از ظرفیت مندرج در ماده 9 قانون در خصوص بهسازی، بهسازی و احیای بافت‌های آسیب‌دیده می‌توان برای خانه‌های سکونتگاه‌های غیررسمی گواهی صادر کرد.

به گزارش دانا نیوز، چهار سال است که بحث واگذاری اسناد به حاشیه نشینان مطرح شده و اقداماتی در این زمینه انجام شده است. محمد آیینی، مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران به آژانس فضایی اروپا گفت: 10 درصد از ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی در برخی مناطق کشور از جمله مشهد گواهینامه دریافت کرده‌اند.

آیینی در دیدار با محمدرضا صباغیان – نماینده مردم یزد، ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز در پاسخ به اینکه اکثر منازل سکونتگاه های غیررسمی این منطقه فاقد سند هستند. مشکلات مربوط به اسناد با استفاده از ظرفیت ماده 9 قانون نوسازی، بهسازی و احیای بافت قدیمی و ناکارآمد شهری قابل حل است.

صباغیان در این جلسه با اشاره به اینکه استان یزد دارای 11 منطقه است که 6 منطقه آن جزء مناطق محروم محسوب می شود، گفت: بسیاری از راه های شهرستان مردشت هنوز آسفالت نشده و نیازمند کمک شرکت نوسازی شهری ایران هستیم. در این رابطه.

نماینده مردم ززد خاطرنشان کرد: شهر تاریخی مروست دارای 45 هکتار بافت تاریخی ثبت شده است. اولویت بندی کردند. در این شهرستان 80 درصد سکونتگاه های غیررسمی فاقد سند هستند و در بحث تسهیلات باید سند جایگزین تشریح شود.

ملک فضلی نماینده مردم سراوان و مهرستان در نشستی دیگر به همراه جمعی از مدیران شهری با محمد آیینی مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران گفتگو کرد.

با ذکر اینکه شهرستان جالق یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان است، دارای 164 هکتار بافت فرسوده است. به عنوان یک منطقه هدف برای تجدید تأیید شده است

آقای آئینی تاکید کرد که جلسات ستاد اصلاحات استان باید به طور مرتب برگزار شود، نیازهای شهرستان احسا و پروژه های مختلف بین نهادهای مربوطه تقسیم شود و کار به سرعت ادامه یابد. همچنین ملک فضلی و هیئت همراه خواستار استفاده از بند ۱۱ گانه قانون بودجه سال جاری برای ارتقای نوسازی شهری شدند.

آئینی در این دو جلسه جداگانه دستورات لازم را برای نوسازی سریع بافت های قدیمی و بهسازی معابر زباله در مناطق مورد نظر صادر کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا