اقتصادی

این شهرها جانمان را تهدید می کنند!

دانا نیوز / مرکزی تب شهری کار ساده ای نیست ، زیرا ارتباط مستقیمی با زندگی انسان دارد و ثابت می کند که بسیاری از مردم ما در بلایای طبیعی مانند زلزله کرمانشاه در معرض خطر مرگ و معلولیت قرار دارند. و هیچ زمین لرزه ای وجود ندارد.

مطابق با ماده 55 و ماده 14 قانون شهرداری ، یکی از وظایف شهرداری ها در شهرهای بزرگ و کوچک و کل کشور از بین بردن تهدید ساختمان های آسیب دیده و شکستن دیوارها و جلوگیری از خطرات جان زندگی مسافران و شهروندان به طور کلی است.

لین

خطر و خطر ریزش دیوار در ساختمانهای آسیب دیده با میراث فرهنگی و حضور متخصصین در این زمینه هماهنگ است و باید اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از آسیب دیدن آثار و بناها انجام شود.

همه شهرهای با قدمت تاریخی بالا دارای دو یا سه بافت شهری شامل بافت های تاریخی ، بافت های قدیمی و مناظر جدید شهری هستند ، اما می توان بافت رنسانس را به این مسائل اضافه کرد و این در نقشه های برنامه ریزی دقیق شرح داده شده است. واضح است ، بنابراین نباید بافت قدیمی را با بافت تاریخی مخلوط کرد.

برنامه ریزی برای بهسازی و نوسازی تهیه و تملک این سازه های قدیمی در شهرداری یکی از مهمترین بخشهای شهرداری برای آماده سازی زمین برای اجرای برنامه های شهری مورد نیاز است و روند خرید تا رسیدن به منطقه مناسب برای اجرای برنامه های مورد نیاز ادامه خواهد داشت. شهرداری باید با استفاده از این مناطق به عنوان آسفالت و پارکینگ ، اقدام به ساماندهی مناظر شهری و کاهش آلودگی شهری کند.

در مصاحبه ای با ESN ، یک محقق در امور شهری و برنامه ریزی شهری گفت ، “پیر شدن وضعیت امروز شهری و روستایی یک چالش مهم و پرخطر در مدیریت فنی و مهندسی و برنامه ریزی مدنی است ، اما اقدامات م effectiveثر به کندی انجام می شود. ساخت و ساز ایمن همیشه یک نگرانی است.

توسعه شهری از برنامه های جامع شهری پیروی نمی کند

وی خاطرنشان کرد: در دهه های اخیر ، پراکندگی شهری و توسعه شهری برنامه های موثر و جامعی در زمینه برنامه ریزی شهری نبوده است و علاوه بر نقص جدید نساجی شهری ، موضوع پوشاک و تخصیص ساختمان ها و بناها موضوع نیست. وی با بیان اینکه مناطق روستایی نیز از این نظر بسیار حساس هستند ، افزود: در بسیاری از موارد ، برنامه های تفصیلی شهری نیز مسائل جدی و س questionsالات حل نشده ای راجع به نوع و زمینه زمین شهری و پیوندهای نهادی ایجاد می کنند. آنها آن را به ذهن خود می رسانند.

وی گفت: خرابی زیرساخت ها در بیشتر شهرها یکی از مواردی است که می تواند در هنگام وقوع بلایا منجر به بحران شود. این حوزه باید توسط تصمیم گیرندگان جدی گرفته شود. بسیاری از شهرهای کشور در حال حاضر با مشکلاتی در ساختارهای منسوخ روبرو هستند که در قلب شهر و در قسمت قدیمی شهر ، منسوخ و بی اثر و یا در غیاب قوانین و مقررات مدرن ساختمان و برنامه ریزی شهر واقع شده اند. در نتیجه ، مشکلات زیادی را تجربه کرده است که به کل شهر سرایت کرده است.

موثرترین رویکرد برای مقابله با نقص بافت پیری چیست؟

به گفته مشاور برنامه ریزی شهری Sah شهردار ، بافت های پیری را می توان به سه دسته تقسیم کرد. وی گفت: “یكی از م mostثرترین راههای مقابله با نقاط ضعف و نقص در بافتهای قدیمی ، بهبود و دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.”

بافتهای شهری “ساو” و “زرندی” آسیب پذیر هستند

وی تأکید کرد که درصد بالای شهرهای امن و امن در برابر انواع خطرات طبیعی و پیش بینی نشده آسیب پذیر هستند و مواد به کار رفته در ساخت آنها از کیفیت پایینی برخوردار است. بازسازی و مقاوم سازی این ساختمان راه حلی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی در آینده است و مستلزم حمایت و همکاری دستگاههای ذیربط است.

وی افزود: “در سازه های جدید باید از اصول مهندسی برای اطمینان از مقاومت ساختمان و افزایش عمر مفید آن استفاده شود و مصالح سبک و مدرن و سازه های تقویت شده به صورت روزانه به سازه ها اضافه شود.”

لین

تصور غلط عمومی در مورد مصالح ساختمانی با حجم کم

این تحلیلگر شهر افزود: “در بین مردم این تصور غلط وجود دارد که آنها دوست دارند از مواد حجیم و روش های سنتی در صنعت ساخت و ساز استفاده کنند ، به عنوان مثال دیوارهای آجری بین سازه های سبک و مدرن هستند و استفاده از آنها مزایای زیادی دارد. آنها توسط افراد با کیفیت پایین خوانده می شوند. البته مردم چنین موادی را خالی و مقاوم می دانند اما به هر دلیلی بقایای کمی به جا می گذارند.

لزوم جایگزینی صنعتی سازی با فرهنگ در صنعت ساختمان

وی بر لزوم صنعتی سازی و تکنیک های اساسی مهندسی برای جایگزینی فرهنگ سنتی در صنعت ساختمان تأکید کرد و لازم است که کار ساختارهای قدیمی و ساختارهای شکننده در شهرهای ساوه و زرندی توسط دستگاه های مربوطه تعیین شود و مشوق های لازم در این زمینه تعیین شود. وی گفت: کمیته ویژه ای متشکل از شهرداری ها ، استانداردها ، سیستم های مهندسی ساختمان ، شرکت های بیمه ، بانک ها ، اصناف و خریداران باید برای اطمینان از ایمنی اماکن عمومی و تجاری و همچنین هشدار به ساختمان های ناامن و قدیمی برای ترمیم و اصلاح نواقص ایجاد شود.

لین

وی با بیان اینکه مدیریت مشکل یکی از اولین و مهمترین مباحث و م theلفه اصلی آن پیشگیری است ، گفت: در این راستا ساخت و ساز ساختمان های ایمن و موجود شهری و روستایی برای کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی و مصنوعی مهم است. به طور جدی. مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در بهسازی و نوسازی ساختمان های قدیمی یکی از مهمترین شاخص ها است.برنامه های نوسازی شهری می تواند در جذب سرمایه گذاران برای اجرای پروژه های مختلف به ویژه در سازه های تاریخی ، نهادهای دولتی و مشوق ها مثر باشد.

پیشنهاداتی برای مسئولان توسعه شهری

محقق امور شهری و برنامه ریزی شهری ادامه داد: توسعه دهندگان می توانند برای استفاده مجدد از بناهای تاریخی و بازسازی مسکن امن در این مناطق با دولت درگیر شوند. تجدید بخش خصوصی با حمایت دولت و شهرداری اجرای این برنامه ها را تسهیل می کند و با حمایت بانک مرکزی ، مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصاد و دارایی ، وجود بخش خصوصی را تسهیل و تسریع می کند.

مشوق ها را برای ساخت و سازهای قدیمی ، سپرده های مسکن و خریدهای اولیه صندوق ، و همچنین کاهش هزینه های صدور مجوز و ایجاد تسهیلات بهبود شعب خدمات فنی (تسهیل کننده ها) را افزایش می دهد. دولت و شهرداری ها. عدم تاب آوری فرهنگی ، نداشتن انگیزه ، عدم تاب آوری اقتصادی و نبود قوانین مناسب توجه چندانی به ترمیم بافتهای قدیمی در شهرهای ساوه و زرندی نکرده است. در مواقع اضطراری بزرگ تهیه ماشین های آتش نشانی و آمبولانس غیرممکن است. بازسازی و نوسازی ساختارهای قدیمی و غیرفعال شهری و تهیه و اجرای برنامه ها مطابق با برنامه ها و سیاست های مصوب وزارت محلات غیررسمی.

افزایش کیفیت ساخت و ساز در شهر بر اساس تعامل بین شهرداری و نظام مهندسی است

وی خاطرنشان کرد: تعامل بین نظام مهندسی و شهرداری مزایای زیادی برای این شهر به همراه خواهد داشت که از جمله آنها می توان به اجرای پروانه های ساختمانی و در نهایت ساخت یک شهر زیبا و زیبا با اصول و دستورالعمل های موجود اشاره کرد. وی افزود: “دستیابی به کیفیت ساختمان مورد نیاز و جلوگیری از سرمایه گذاری های کلان ملی که هر ساله در این منطقه انجام می شود ، به عهده شهرداری و نظام مهندسی ساختمان است.” توجه به اصول برنامه ریزی شهری و بافت شهر از اهمیت برخوردار است و حفظ ظاهر و احساس شهر از اهمیت برخوردار است.

مهندسان ناظر نباید فقط برای امضا پول بگیرند

احسان با بیان اینکه برای نشستن در دفاتر و امضای مهندسین ناظر نباید هزینه ای پرداخت شود ، افزود: از صفر تا 100 محدودیت عملکرد و نیاز به هوشیاری در این زمینه مسئولیت به خطر انداختن جان انسان ها است. آنها آنها را مستقیماً می شناسند و غفلت از نجات جان افراد حرام تلقی می شود.

وی مشکلات عمده ای را که در ساخت و سازهای غیرمجاز به وجود می آید ذکر کرد: در این حالت اتحادیه ها باید درخواست اجازه از شهرداری ، ووردا و جهاد کشاورزی را بپذیرند.

ماده 33 قانون نظام مهندسی شهرداری باید در شهرها اجرا شود

وی گفت: معماری و برنامه ریزی شهری باید تمام تلاش خود را برای اطمینان از ایمنی و زیبایی شهر انجام دهد و در این زمینه نباید مورد توجه قرار گیرد. براساس ماده 33 قانون نظام مهندسی ، شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه ساخت و ساز باید در صورت وجود تخلف توسط بازرسان ، سازمان را برای بازرسی به سیستم مهندسی ساختمان دولت معرفی كنند. شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمانی نیز موظفند در مورد وقوع تخلفات ساختمانی ، نامه ای کتبی به وزارت راه و شهرسازی یا سیستم مهندسی ساختمان کشور یا بازرسان اعلام و مراتب را در اسرع وقت به ناظر اعلام و حکم اصلاح را صادر کنند. برای جلوگیری از کار ادامه دهید.

یادآوری: ناظران و سیستم مهندسی ساختمان منطقه مرکزی تأیید کرده اند که تا زمانی که کمبودها برطرف نشده باشد ، قوانین ملی ساختمان رعایت نشده است و به معاون برنامه ریزی شهری ساختمان و ساختمان نباید کار داده شود. آردین

از بین بردن تهدید ساختمانهای آسیب دیده یکی از مهمترین نگرانیهای برنامه ریزی شهری است

مشاور برنامه ریزی شهری Save City شهردار بر رفع خطرات ساختمان های قدیمی و شکستن دیوارها ، از بین بردن خطرات موجود در زندگی عابران پیاده و به طور کلی شهروندان و بهبود تدریجی استانداردهای کاری و نوسازی و نوسازی بافت ها تمرکز دارد. وی گفت: “هفتم” دارای سابقه طولانی است و دارای سه بافت شهری شامل یک منظر شهری قدیمی ، یک بافت قدیمی و یک منظر شهری جدید است که باید در آینده توسط همه مقامات مورد توجه قرار گیرد. به دلیل زلزله اخیر برای محافظت از جان مردم ، ساختمانهای قدیمی این شهر باید هوشیارتر باشند.

اجازه ندهیم که سوختن ادامه پیدا کند

صرف نظر از اینکه لباس ها و اشک ها از چشم انداز شهر چگونه برداشته می شود ، شناسایی علل و علل ساییدگی بافت های شهر و جلوگیری از توسعه لباس و پوشاک بسیار مهم است. شناسایی این عوامل قطعاً توجه ما را به عدم اجازه ادامه آتش سوزی جلب می کند.

محافظ شما در برابر زلزله مقاومت نمی کند

وی گفت: “یكی از چالش های مهم در یك شهر متراكم مانند سویچ در مواقع بحرانی و زلزله ، حملات بی حد و حصر به جاده های اصلی شهر است.” این پدیده ، که نشان دهنده عدم آموزش مناسب برای مقابله با بلایای طبیعی است ، روند امداد را مختل می کند و باعث بیماری روحی و جراحات شخصی می شود. زمین لرزه ها مخرب تلقی می شوند و اثرات مخرب آنها تهدیدی برای زندگی بشر است. سازه های در دست ساخت باید دارای سطح لازم برای کنترل زلزله باشند ، اما متأسفانه شهری نیست که بتواند در برابر زلزله مقاومت کند ، باید مقررات قانونی مناسبی در ساخت و سازهای امروزی رعایت شود تا خطر زلزله کاهش یابد و امنیت شهروندان تأمین شود.

این تحلیلگر و پژوهشگر امور شهری با تأکید بر لزوم اقدامات ویژه برای ساماندهی حومه ساوان خاطرنشان کرد: حومه ساوه نیمی از جمعیت شهر را تشکیل می دهد ، متأسفانه ساختمان های این مناطق از شهر اگر در برابر زلزله مقاومت نکنند ناامن محسوب می شوند. توجه نکردن می تواند صدمات جبران ناپذیری ایجاد کند.

در صورت وقوع زلزله ، ساخت ساختمان های بلند مرتبه تهدید جدی است

وی در ادامه گفت که باید در آینده از ساخت و سازهای بلندمرتبه در این شهر نظارت دقیق شود و به سازندگان انبوه و سازندگان اجازه ساخت بناهای غیراصولی در شهر داده نشود.

وی خاطرنشان كرد كه 80٪ شهر امن تحت پوشش ساخت و سازهای بدون برنامه است. وی گفت: 10 تا 12 سال از وقوع زلزله به کشور می گذرد ، بنابراین ما باید برای مقابله با این مسئله آماده باشیم. صد درصد جمعیت سیویان در مناطق روستایی غیررسمی ، ناامن و آسیب دیده زندگی می کنند و به شدت تحت تأثیر زمین لرزه قرار دارند.

توسعه فرهنگی اساس تحولات شهری است

ساون ، مشاور شهردار گفت: “ما نمی توانیم انتظار موفقیت چشمگیری در مناطق شهری داشته باشیم ، صرف نظر از نیازهای فرهنگی جامعه و تلاش هایی که برای تأمین آنها انجام می شود.” در ساوه ، علیرغم تلاشهای زیادی که در سالهای اخیر برای دور نگه داشتن شهر از توسعه شهری صورت گرفته ، عدم توجه به بافتهای سنتی باعث تلاشهای زیادی در این منطقه شده است. ناموفق. ناآگاهی از تحقیقات و تأخیرهای شهری و عدم شناخت دقیق از زمینه های اجتماعی ، به ویژه در مناطق حومه ای ، منجر به تفکیک نژادی در ساختار شهر شده است.

وی تأکید کرد: شکی نیست که توسعه فرهنگی جامعه و هزینه های شهر با یکدیگر مرتبط است. در حقیقت ، واضح است که ترویج فرهنگ عمومی شهروندان نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری ارزشمند نیز برای منافع شهر است. با مدیریت صحیح و مدیریت طعم های مختلف در جامعه می توان بسیاری از بیماری های اجتماعی را که طی سال های اخیر گریبانگیر جامعه به ویژه جوانان ما شده ، کاهش داد.

لزوم افزایش ظرفیت شهرداری ها برای کنار آمدن با بحران

لین

وی گفت: “در سال های اخیر ، چندین بلایای طبیعی از جمله زمین لرزه ، سیل فاجعه بار ، طوفان ، خشکسالی ، رانش زمین مکرر ، برف شدید ، برودت هوا و یخبندان ، آتش سوزی های بزرگ جنگل ها ، استان ها و سایر حوادث رخ داده است.” بلایای طبیعی مختلف ایران را به یکی از آسیب پذیرترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

احسان افزود: “علاوه بر این خطرات ، بلایای مصنوعی مانند آتش سوزی در خانه ها و مشاغل ، حوادث جاده ای و حوادث رانندگی ، انفجار ، نیش ، حوادث در خانه یا محل کار و غیره وجود دارد.” عدم رعایت استانداردهای ایمنی کاملاً مشهود است و بطور منظم در مناطق و شهرهای مختلف کشور مشاهده می شود.

وی افزود ، “طبق قوانین شهرداری ، امور شهرداری به عهده شهرداری است و شهرداری خدمات زیادی را در مناطقی مانند آتش نشانی و خدمات ایمنی ، توسعه شهری ، حمل و نقل شهری ، مدیریت پسماند و دفع زباله و شهرداریها به شهروندان ارائه می دهد. با توجه به این نقش ، شهرداری ها و سازمان ها و ادارات همکار می توانند با ارزیابی موقعیت سایر سازمان ها و مدیران اجرایی درگیر در مدیریت مشکلات در مناطق شهری ، نقشی منحصر به فرد و اساسی در این زمینه داشته باشند.

وی گفت که آنها در حال برنامه ریزی و نظارت بر ساخت و سازهای استاندارد و ایمن ، توسعه و اجرای برنامه های پیشگیری از حوادث ، مطالعه و شناسایی مناطق و مراکز خطرناک و همچنین اقدام برای جلوگیری از حوادث و تأمین ابزار ، منابع و منابع لازم برای مقابله هستند. بلایا ، شناسایی و طراحی پناهگاه های ایمن برای قربانیان بلایا ، آموزش شهروندان در مورد امداد رسانی و ریسک پذیری و تهیه برنامه های مقابله ای از جمله مسئولیت هایی است که شهرداری می تواند براساس ظرفیت م effectiveثر برنامه ریزی کند. .

وی گفت: تخصیص اعتبار برای انجام اقدامات لازم در چهار سطح مدیریت بحران ، یعنی پیشگیری ، آمادگی ، واکنش و بازتوانی ، وظایف و مسئولیت های شهرداری ها را مشروعیت می بخشد. ማዘጋጃ ቤቶች በከተማው ውስጥ ያሉ ድንገተኛ ሁኔታዎችን እና ቀውስ አያያዝን ለመቋቋም የተወሰኑ መዋቅሮችን እና ድርጅቶችን ለመፍጠር ሕጋዊ ኃላፊነት ይወስዳሉ ፡፡

“በዚህ ሁኔታ በችግር አያያዝ ላይ በተሰማሩ ኃይሎች መካከል ያለው ቅንጅት እና ተገቢውን አገልግሎት ለመስጠት ጠቃሚ ሀብቶችን በመጠቀም በከተሞች ውስጥ ባሉ ማዘጋጃ ቤት እና ተጓዳኝ በሆኑ የማዘጋጃ ቤት እና ሌሎች አስፈፃሚ ኤጄንሲዎች ያሉ ነባር ሀይል እና እምቅ አጠቃቀምን በመጠቀም ላይ ያለው ቅንጅት” ብለዋል ፡፡ በችግር ጊዜ ለዜጎች ተደራሽ ይሆናል ፡፡ የእሳት ማጥፊያ ጣቢያዎች እና ጣቢያዎች በብዛት በሚበዙባቸው የከተማ አካባቢዎች እና የከተማ እና የገጠር አካባቢዎች የቆየ ሸካራነት እና አነስተኛ ደህንነት ያላቸው መኖራቸው የበለጠ ውጤታማ የእሳት አደጋ አገልግሎት ይሆናል ፡፡

አማካሪዎች አስበው አስተዳዳሪዎች ስለ መክፈት አሰቡ

አክለውም “ሌላው ጉዳይ ሁሌም ቀውስ ወይም አደጋ ከእኛ በጣም የራቀ ነው ብለን ማሰብ ነው ፤ ስለሆነም እኛ ደህንነትን እና ባለሙያዎችን አንጠብቅም ፡፡ እንዲሁም ሥራ አስኪያጆች አደጋን ለመቀነስ ብዙም የማይሠሩበት አንዱ ምክንያት በአገራችን ያለው የአስተዳደር ሕይወት አጭር ነው ይባላል ፣ በእኔ እምነት ግን እንዲህ ዓይነቱ አስተሳሰብ ትክክል አይደለም ፡፡ ችግሩ እያንዳንዱ ሥራ አስኪያጅ በአስተዳደር ዘመኑ አንድ ነገር ማከናወን ይፈልጋል ፣ ግን ስለ ሥራው ዘላቂ ውጤት አያስብም ፡፡ ይህ ሥራ አስኪያጆችን ስለ የግንባታ ጥራት እንዳይጨነቁ ያደርጋቸዋል ፡፡

አክለውም “ስለዚህ ሁለተኛው ጉዳይ ባህላዊ ጉዳይ እና ግንባታን በተመለከተ ያገኘነው ግንዛቤ እና ከአጭር የአመራር ጊዜ ጋር ምንም ግንኙነት የለውም” ብለዋል ፡፡ ዛሬ አማካሪዎች ፕሮጀክቶችን እንደ የገቢ ምንጭ ይመለከታሉ ፣ ሥራ አስኪያጆች ደግሞ አንድ ፕሮጀክት ስለመክፈት ብቻ እያሰቡ ነው ፡፡ እነዚህ ሁሉ የሰዎች የኑሮ ጥራት መሻሻል ላይ የሚያተኩሩ ነገሮች ካሉ እና በትክክል ካልተከናወነ ግን የሰዎችን ሕይወት ሊጎዱ ይችላሉ ፡፡

ኤህሳን በመቀጠል-በከተሞች መስክ የጎርፍ ጉዳይ በበርካታ ደረጃዎች ሊመረመር ይችላል ፡፡ የመጀመርያው የውሃ መስመሮቹን ሲሆን በሚያሳዝን ሁኔታ በ Markaካዚ እና በሴቭ አውራጃዎች ከተሞች የውሃ መንገዶች ተብለው የተሰየሙ እና እንደ ጎርፍ መተላለፊያዎች የሚታዩ ወንዞች ናቸው ፡፡ حتی طی سال‌های گذشته روی آنها پوشیده شده و مراکز خرید، معابر و… ساخته شده است.

خیابان های زیادی روی مسیر رودخانه ساخته شده اند!

وی افزود: در استان مرکزی و شهر ساوه هنوز خیابان‌های زیادی وجود دارد که روی مسیر رودخانه‌ها ساخته شده اند و نکته مهمتر آنکه آماری از آنها وجود ندارد. در حالی که یکی از وظایف مهم سازمان مدیریت بحران طی چند دهه گذشته این بوده که تمامی این مسیرها شناسایی شوند تا اولا از ساخت وسازهای بیشتر روی این مسیرها جلوگیری شود و دوم آنکه در راستای تغییر وضعیت آنها به حالت طبیعی تلاش شود.

این پژوهشگر حوزه شهرسازی گفت: تجربه‌های موفقی از تغییر وضعیت مسیر رودخانه به حالت اولیه و طبیعی در کشورهای مختلف همچون هند، کره و ژاپن و کشورهای اروپایی وجود دارد که از این طریق توانسته‌اند در زمان بروز بحران، بلایای جانی و مالی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

این شهرها زور برف نمی آیند چه رسد به زلزله

بر اساس این گزارش، شهرهای کوچک در برابر کوچک‌ترین اتفاق مانند برف و باران ناتوان هستند و عملا شاهد هستیم که شهرها در روزهای برفی یا بارانی کارکرد خود را از دست می‌دهند و دچار مشکلات بسیاری می‌شوند.

به عبارت دیگر شهرهای کشور در برابر حوادث کوچک یا بزرگ تاب‌آور نیستند، زیرا ظرفیت‌هایی که باید برای مقابله با تهدیدات ایجاد می‌شد، ایجاد نشده است. این در حالی است که اگر به موضوع تاب‌آوری، موشکافانه توجه کنیم و نگرش خود را تغییر داده و بازنگری جدی در آن صورت دهیم می‌توان شاهد تغییراتی در تصمیماتی که برای تقویت تاب آوری شهرها بویژه در استان مرکزی که ۴۷ گسل زلزله در آن شناسایی شده است گرفته می‌شود و قطعا این بازنگری و نگاه جدی و اصولی می‌تواند توان و تاب استان مرکزی بویژه شهر ساوه که بر روی گسل زلزله قرار دارد، را افزایش دهد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا