برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

علائم پسر بودن جنین در بارداری

علائم بارداری و جنسیت جنین چرا مهم است؟

قضیه مهم شدن علائم بارداری و جنسیت جنین به خیلی سال پیش برمی‌گردد؛ زمانی که اجداد ما پیش از زایمان راهی برای تشخیص جنسیت جنین نداشتند و پسردار شدن هم ارزش بیشتری نسبت به دختر دار شدن داشت؛ البته قاعدتا نه برای همه. از همین زمان بود که همه به دنبال رابطه علائم بارداری و جنسیت جنین بودند تا بتوانند زودتر از روز زایمان متوجه دختردار یا پسردار شدنشان شوند. امروزه اهمیت این قضیه بیشتر به ترجیح والدین برای پسردار یا دختر دار شدن برمی‌گردد؛ اینکه چه عواملی باعث می‌شود فرزندشان دختر شود یا پسر برای خیلی‌ها جذابیت دارد؛ به خصوص برای علاقمندان به یک جنسیت.

زمان رابطه جنسی و تاثیر آن بر جنسیت جنین برخی می‌گویند جفت کروموزومی حاوی X آهسته‌تر از جفت کروموزومی حاوی Y عمل می‌کند؛ اما مدت زمان بیشتری در اندام تولید مثل زنان باقی می‌ماند. به همین دلیل گفته می‌شود کروموزوم دختر کند؛ ولی قوی‌تر است و کروموزم پسر ضعیف‌تر؛ اما سریع‌تر. همین عده اعتقاد دارند با دانستن این نکته می‌توان به تعیین جنسیت جنین رسید؛ حتی قبل از شکل گرفتن رابطه علائم بارداری و جنسیت.

به این منظور احتمال پسر شدن جنین کسانی که در روز تخمک‌گذاری رابطه جنسی دارند، بیشتر است چون کروموزوم Y می‌تواند سریع‌تر خودش را به تخمک برساند و اگر همین رابطه دو تا سه روز قبل از تخمک گذاری انجام شود؛ احتمال دختر شدن جنین افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر رابطه جنسی مدت زمان بیشتری نسبت به روز تخمک گذاری انجام شود؛ چون ممکن است کروموزوم قوی X در اندام تناسلی زن باقی مانده باشد، احتمال دختر شدن جنین بیشتر خواهد شد. به عبارت دیگر چنانچه رابطه جنسی در نزدیکی زمان تخمک گذاری انجام شود، احتمال پسر بودن جنین بیشتر است؛ به خصوص که ترشحات دهانه رحم رقیق‌تر است و حرکت اسپرم‌های حاوی کروموزوم Y را راحتتر می‌کند؛

اما اگر نزدیکی سه تا چهار روز قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد، احتمال دختر شدن جنین افزایش می‌یابد و مدتی بعد از بروز علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح سایر علائم نیز خودشان را نشان خواهند داد. بنابراین اگر در روزهای تخمک گذاری نزدیکی کرده‌اید؛ احتمالا فرزندتان پسر است و اگر با کمی فاصله این کار را انجام داده‌اید، با احتمال بیشتری دختر دار خواهید شد. بسیاری افراد اعتقاد دارند که علائم بارداری پسر شامل موارد خاصی می‌شود که تشخیص جنسیت جنین را قبل از سونوگرافی ممکن می‌کند. علائم بارداری و جنسیت پسر شامل موارد زیر می‌شود؛ فقط به خاطر داشته باشید که این موارد از نظر علمی ثابت نشده‌اند:

وضعیت شکم مادر: بعضی معتقدند اگر شکم به سمت پایین باشد و فرمش به بیضی شباهت پیدا کند، جنین پسر خواهد شد. تیر کشیدن سمت راست شکم در بارداری: عده‌ای اعتقاد دارند تیر کشیدن سمت راست شکم در بارداری می‌تواند دلیلی بر پسر بودن جنین باشد. ضربان قلب پایین‌تر: تعداد ضربان قلب پایین‌تر از 140 در دقیقه می‌تواند نشان دهنده پسر بودن جنین باشد. ویار شور: اگر ویار خوراکی‌های شور می‌کنید، احتمال جنین پسر در شکم دارید. ادرار روشن: اگر رنگ ادرارتان روشن است، احتمالا بچه پسر خواهد شد. رشد موهای زائد: جنین پسر سرعت رشد موهای زائد مادر را بالا می‌برد.

احساس سرما در بارداری: اگر پاهایتان بیشتر وقت‌ها سرد است؛ ممکن است جنین پسر باشد. به خاطر داشته باشید مواردی مثل رنگ ادرار به میزان آب دریافتی شما بستگی دارد و وضعیت و شکل شکم می‌تواند به سن مادر مربوط شود؛ به همین دلیل این موارد اساس علمی ندارند و نباید روی آن‌ها حساب کنید. در عوض دنبال موارد تایید شده و علمی علائم بارداری باشید و نتیجه نهایی را به عهده سونوگرافی بگذارید. به گزارش اقتصاد آنلاین، در گذشته که سونوگرافی مثل امروز وجود نداشت، بزرگان و با تجربه تر های فامیل از یک سری علائمی که زنان باردار داشتند، تشخیص می دادند که جنین پسر بوده و یا دختر است.

از آنجایی که والدین برای آگاهی از جنسیت فرزندشان نمی توانند تا لحظه سونوگرافی صبر کنند در این مقاله شایع ترین و حتمی ترین علائم جنین پسر را به طور کامل توضیح داده ایم. این علائم در هفته های اول بارداری قابل مشاهده هستند اما به طور قطعی دقیق و علمی نیستند. علائم بارداری جنین پسر اگرچه جنسیت کودک از همان لحظه باردار شدن از نظر ژنتیکی تعیین می شود و اندام های جنسی آن از هفته یازدهم بارداری شروع به رشد می کند، اما حدود 5 ماه طول می کشد تا سونوگرافی بتواند جنسیت را تعیین کند.

به طور کلی سونوگرافی در دوران بارداری اهداف مختلفی دارد اما اغلب بیشتر به خاطر تواناییش در تعیین جنسیت جنین مورد توجه قرار می گیرد. برخی از زنان زودتر از سونوگرافی قصد تعیین جنسیت فرزند خود را داشته و لازم بوده که از علائم زیر که شایع ترین علائم جنین پسر است، آگاه شوند. اما قبل از هر چیز باید بگوییم که این علائم و روش های تشخیص جنسیت قطعی نبوده و علمی نیستند. ضربان قلب کند اگر قلب جنین با سرعت بیشتر از 140 ضربان در دقیقه عمل پمپاژ را انجام دهد، احتمال این که فرزندتان پسر باشد بسیار کم است. با وجود این که به نظر می رسد این یک روش علمی است اما همیشه هم نمی تواند شما را به سمت پاسخ درست هدایت کند.

در مطالعه ای که از سال 1997 تا 2003 انجام گرفت نشان داده شد که همه نوزادان فارغ از جنسیتشان در هر سه ماهه اول، باید بیش از 140 ضربان قلب داشته باشند و با پیشرفت بارداری ضربان قلب آهسته می شود.تهوع صبحگاهی کمتر مادرانی که بارداری پسر را تجربه می کنند، تهوع و استفراغ صبحگاهی کمتری دارند زیرا میزان هورمون بالاتر در نوزادان دختر باعث تهوع صبحگاهی می شود. اما مشکل این روش در این است که اگر شما اولین بارداری خود را تجربه می کنید، چگونه می توانید بفهمید تهوع صبحگاهیتان کمتر است یا بیشتر.

آیا باردارید ؟ آیا نشانه های پسر بودن جنین   یا دختر بودنش را می دانید ؟بعد از ورود به دوره حاملگی بحث بارداری پسر و یا دختر با بروز علائم و نشانه هایی ثابت شده در مادر آغاز می شود ، تغییراتی در جسم و روحیات زن حامله که خبر از پسر یا دختر بودن جنین می دهد.به عنوان یک مادر بادرار،هیجان انگیز است که بدانید نوزاد درون شکم شما یک دختر کوچولوی زیباست یا یک پسر کوچولوی بامزه ، این یک سوال است که احتمالا با آن آشنا هستید عقل سلیم میگوید که با داشتن درکی از احساسات خود، برای پسردارشدن تنها یک داستان قدیمی و افسانه است. اما چه میشود، اگر این علائم حقیقت داشته باشد؟

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا