ورزشی

کاروان هزار شکل ایران در رویدادهای ورزشی/ چالش لباس حل می‌شود؟

ورزشکاران ایران برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو دوباره وارد تاریخ انتخاب لباس شده اند و چالشی که ایران برنامه ندارد همچنان ادامه دارد.

به گزارش دانا نیوز، کمیته ملی المپیک برای انتخاب لباس کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو با طراحان و سازندگان جلسه ای برگزار کرد. البته این ماجرای انتخاب لباس کاروان برای بازی های مختلف همیشه با حواشی زیادی همراه است. چرا که در هر فصلی می بینیم که طرح لباس طرفدارانی نداشت و یا کیفیت باعث گلایه ورزشکاران می شد.

اساسی ترین نکته این است که برخلاف ایران، کشورهای دیگر سعی می کنند در پیراهن کاروان ها از رنگ هایی استفاده کنند که برگرفته از پرچم کشورشان است و از لباس کاروان می توان فهمید که ورزشکار متعلق به کدام کشور است.

اما برای ایران ماجرا فرق می کند و از رنگ هایی استفاده می شود که ربطی به پرچم ایران ندارد. در واقع تیم مدیریتی در محل کار در هر دوره بازی با توجه به سلیقه خود رنگ را انتخاب می کنند و به همین دلیل در هر رویدادی که ایران در آن شرکت می کند شاهد لباس متفاوتی هستیم. البته حتی لباس رسمی کاروان در موکب نیز سابقه خاص خود را دارد که حتی تصور هم نمی شود.

در زمان ریاست قبلی کمیته ملی المپیک گفته می شد که لباس های فرم آماده و در این رویداد استفاده می شود اما همه چیز در حد یک کلمه ماند و خبری از اجرای طرح نیست.

محمود خسروی وفا در زمان ریاست بازی های پارالمپیک هیچ ابایی از بحث پوشش ورزشکاران نداشت و اکنون نیز به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک چنین فکری می کند. لباس کاروان در بازی های مختلف بالاخره ایران تک لباس می شود.

در اکثر کشورها معمولا رنگ اصلی بخاری فقط یک رنگ و طرح خاص است. به عنوان مثال در مسابقات مختلف رنگ لباس ورزشی ورزشکاران ازبکستان سفید است که گاهی با آبی و گاهی سبز ترکیب می شود. دقیقاً با توجه به رنگ پرچم ازبکستان، سپس سعی کردند سبک های مختلف لباس بسازند. برای چین، رنگ اصلی لباس آنها معمولا قرمز و سفید است.

برای مسافران ایرانی این مسئله لباس را می توان یک بار حل کرد و یک لباس را انتخاب کرد و در هر رویداد فقط باید تغییرات جزئی ایجاد کرد، در عوض در هر رویداد، کاروان ایرانی رنگ و طرحی کاملا متفاوت دارد.

در ادامه نگاهی داریم به لباس ورزشی موج سواران ایرانی در رویدادهای مختلف.

آیا موج سواران ایرانی در مسابقات ورزشی/چالش های لباس، هزاران شکل را حل خواهند کرد؟

گرمای ایران در بازی های کشورهای اسلامی

آیا موج سواران ایرانی در مسابقات ورزشی/چالش های لباس، هزاران شکل را حل خواهند کرد؟

گرمای ایران در المپیک 2020 توکیو

آیا موج سواران ایرانی در مسابقات ورزشی/چالش های لباس، هزاران شکل را حل خواهند کرد؟

پیراهن ایران در بازی های آسیایی 2018

آیا موج سواران ایرانی در مسابقات ورزشی/چالش های لباس، هزاران شکل را حل خواهند کرد؟

پیراهن ایران در المپیک 2016 ریو

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا