برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

چرا هرچقدر زعفران میخورم پریود نمیشم

تاثیر زعفران بر پریود شدن خانم ها چیه؟ موضوع این مقاله زعفروش مون هست که قراره درباره اش حرف بزنیم. قراره همه همه همه چیز که درباره زعفران و قاعدگی و پریودی هست حرف بزنیم.این مقاله ای که پیش روی شماست، و طولانی هم هست نتیجه 13.5 ماه تحقیق زعفروش روی این موضوع هست، این رو همین اول دوست داشتم بهتون بگم که فکر نکنید مقاله اش یک کپی پیست هست مثل هزاران مقاله دیگه توی سایت های دیگه.

زعفران برای پریودی؛ چند ساعت بعد از خوردن زعفران پریود میشویم؟ | زعفران هیتا

و اینکه دوست دارم بدونید شما دارید روی خوندن چی چیزی وقت می زارید؟ آیا ارزش اش رو داره یا نه ؟  بعد از 13.5 ماه تحقیق زعفروش روی اثر زعفران بر پریودی خانم ها نتیجه اش این شد در کنگره گیاهان دارویی اسفند 1400 که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و کنگره گیاهان دارویی ریاست جمهوری برگزار شده بود زعفروش هم شرکت کرد و دارای مقام دوم شدیم، ایده ما دقیقا از دل همین مقاله اومده بود بیرون. و نتایج تمام اون تحقیقات الان اینجا پیش روی شماست.

اگه این مقاله رو از اول تا آخر با دقت بخونید جواب تک تک این سوالات پایین درون همین مقاله مفصل داده شده:

  1. پریودی ام عقب افتاده چیکار کنم؟
  1. من درد بسیار شدیدی دارم موقع پریودی چیکار کنم دردم کمتر بشه؟
  1. چند روز بعد از خوردن زعفران پریود میشم؟
  1. چقدر زعفران بخوریم تا پریود بشم؟
  1. چگونه زعفران بخوریم تا پریود شویم؟
  1. اگر با زعفران پریود نشدیم چیکار کنیم؟
  2. زعفران پریود را زیاد میکند؟
  3. علت درد پریودی چیه ؟ زعفران چه اثری روش داره؟

درد مشترک همه ما خانم ها، قبول دارید؟ همه مون در یک بازه ای دچار درد شدید پریودی شدیم. یک عده مون کلا از همون سن بلوغ همیشه عادت ماهیانه مون با درد های شدید همراه بوده یک عده دیگه از ما نه همیشه ولی برامون پیش می یاد که موقع پریودی دچار درد یا گرفتگی عضلات یا زود عصبانی شدن، بی حوصله بودن، کسل بودن و جوش زدن و لکه پوستی حتی افسردگی روبرو میشیم.

اسم علمی که بهش میگن PMS هست، تغییرات احساسی و فیزیکی قبل از عادت ماهیانه در خانم ها رو بهش PMS سندروم پیش از قاعدگی می گند. که از هر 4 خانم 3 خانم درگیر این سندروم هستیم فقط شدت کم و زیاد داره، یک عده مون دردمون خیلی شدید هست یک عده دیگه از ما دردمون قابل تحمل هست ولی کج خلق تر میشیم و بیشتر اعصاب مون درگیر میشه.حالا شاید سوال برات پیش بیاد که خوب چرا باید این تغییرات رو داشته باشیم؟ یعنی دلیل PMS و این سندرومی که گفتی چی می تونه باشه؟

سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی یه انگار، که همین تغییرات احساسی و فیزیکی قبل از پریودی خانم ها نقش مهمی داره، وقتی سروتونین کم بشه ما دچار این مشکلات احساسی و فیزیکی میشیم. و وقتی زعفران بخوریم یا حتی به مدت 20 دقیقه بوی زعفران بهمون بخوره سروتونین توی مغز تحریک میشه و اینجوری اون علایم قبل از پریودی(PMS) رو بهبود می ده خوردن زعفران.( این همون ماده است که برای افسردگی خوب بود هاااااا، بچه زرنگ باشی زودی ذهنت می ره سراغ مقاله  )

تا قبل از این خود من هم نمی دونستم که زعفران برای پریود شدن و عادت ماهیانه خانم ها خیلی خوبه ، بعد گفتم شاید خیلی ها مثل من ندونن این موضوع رو برای همین توی استوری های زعفروش گذاشتم، و دیدم اتفاقا خانم های دانش بسیار خوبی در این حوزه داشتن و توی دایرکت اومدن و اطلاعات بیشتری رو درباره اثر زعفران بر پریودی باهام به اشتراک گذاشتن

شبنم یکی از فالور های پیج زعفروش هست که الان توی آفریقا زندگی می کنه و خودش به سبک زندگی سالم بسیار بها می ده. برام یک ویدیو از دکتر گرگر فرستاد، دکتر گرگر یکی از معروف ترین ادم ها هستن و تقریبا تمام گیاه خوار های دنیا ایشون رو میشناسند. (برای دیدن این ویدیو باید فیلتر شکن داشته باشید)

برای همین هست که زعفران رو به خانم هایی که در دوره قاعدگی شون درد دارن توصیه می کنند. طرز استفاده از زعفران رو برای کاهش درد در قاعدگی بهتون در ادامه میگم، یکم صبور باشید:)) خرید زعفران با بهترین کیفیت و کمترین قیمت را با ما تجربه کنید.

تا اینجا با هم متوجه شدیم که زعفران برای کاهش درد قاعدگی به شدت موثر هست. ولی نه بزارید بریم ببینیم فقط همین دکتر گرگر به این نتایج رسیده ؟ یا بقیه دانشمند ها و محققین دیگه چیا دارند بگند؟ آره ؟ اینجوری بهتره برای نوشتن این بخش های مقاله فرزانه هم اومد کمک دستم

تحقیقات علمی در تایید اثر زعفران بر کاهش درد پریودی

سال 2010 یک گروه سه نفره وابسته به دانشگاه گلف کانادا یک مقالۀ مروری در مورد فواید زعفران منتشر کردند.() . اونها با بررسی مقالات دیگه به این نتیجه رسیدند که زعفران از خیلی مشکلات مربوط به سلامتی مثل بیخوابی، اضطراب، مقاومت به انسولین، سندرم پیش از قاعدگی و غیره جلوگیری میکنه. بسیاری از این تحقیقات روی حیوانات آزمایش شدند. تاثیرگذاری زعفران روی انسان‌ها هم از استفادۀ طبیعی زعفران قابل مشاهده است.

هموطنای خودمون هم توی دانشگاه اصفهان، سال 2020 یک مقالۀ جدید در مورد تاثیر زعفران روی سندرم پیش از قاعدگی خانم‌ها منتشر کردند که از طریق این  می‌تونید بهش دسترسی داشته باشید.

توی این پژوهش، 120 خانومی که این سندرم رو داشتند به‌طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. به یکی از این گروه‌ها دوبار در روز 20 میلی گرم فلوکسیتین، به یک گروه دیگه دوبار در روز 15 میلی گرم زعفران، و به گروه آخر دارونما (چیزی که شبیه دارو است اما درواقع هیچ اثزی ندارد.)، به مدت دو هفته داده شده. بعد از اتمام اندازه‌گیری ها و مقایسه‌ها نتیجه گرفتند که زعفران یک درمان گیاهی موثر برای سندرم پیش از قاعدگی، با کمترین عوارض جانبیه.

جالبه بدونید نه تنها خود زعفران، بلکه بوی اون هم میتونه به خانم‌ها کمک کنه! سال 2011 چنتا دانشمند ژاپنی تاثیر بوی زعفران رو روی خانم‌ها بررسی کردند. از این لینک می‌تونید مقالشون رو پیدا کنید.

اونها 35 خانم رو به مدت 20 دقیقه در معرض بوی زعفران قرار دادند و با اندازه‌گیری چند ماده از داخل بزاق دهانشون و یک پرسشنامه مربوط به اضطراب، به این نتیجه رسیدند بوی زعفران برای سندرم پیش از قاعدگی، کاهش درد در دوران قاعدگی و همین طور تنظیم تاخیرات قاعدگی موثره.

دیدگاه طب سنتی و مدرن درباره زعفران بر پریودی

فرقی نمیکنه از طرفدارای پر و پا قرص طب سنتی باشی یا از دنبال کننده های پژوهش های علمی مدرن؛ زعفروش برات اطلاعات جذابی در مورد تاثیر زعفران روی سندرم پیش از قاعدگی داره. پس بزن این قسمت اش رو با هم باشیم و ببینیم چیه؟

می‌خوایم با کمک، با یه تیر دو نشون بزنیم. هم یک سری میزنیم به الحاوی، کتاب معروف رازی توی حوزۀ طب که از معتبرترین مراجع طب سنتیه، و هم میریم سر وقت مستندات علمی مدرن و بازی‌های آزمایشگاهی! راستی جناب رازی که معرف حضورتون هستند؟ زکریای رازی، دانشمند، فیلسوف، پزشک و توی یک کلام همه چیز دون ایرانی، می‌تونم شرط ببندم حتی اگه اسم الحاوی رو نشنیده باشید، کاشف الکل براتون آشنا است. ؛)))

تو این قسمت می‌خوایم دیدگاه طب سنتی نسبت به تاثیر زعفران بر قاعدگی و PMS رو بررسی کنیم. اول از همه توجهتون رو جلب می‌کنم به این نقل قول از رازی در مورد زعفران:

“خوردن 6 تا 7 گرم زعفران باعث زایمان می شود. من بارها آن را تجویز کردم و نتایج همیشه مثبت بود. برای درمان اختلالات دستگاه تناسلی ادراری زنان مفید بود. در سختی، انسداد، چسبندگی و زخم های بدخیم رحم تجویز می شود.”

از جملۀ رازی در مورد زعفران میشه استنباط کرد که در طب سنتی استفاده از زعفران رو برای قاعدگی مفید می‌دونستند. جستجوهایی که در طب سنتی انجام شده، نشون میده از زعفران به عنوان تسهیل‌کننده زایمان سخت استفاده می‌شده و در درمان درد رحم و تنظیم سیکل قاعدگی مفید بوده.

 

 

دکمه بازگشت به بالا