ورزشی

تحکیم دوستی ایران و افغانستان با گسترش فعالیت‌های علمی

به گزارش خبرنگار دولتی خبرگزاری آنا از بیرجند، یک تفاهم نامه علمی، آموزشی و فرهنگی بین دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و مؤسسه تحصیلات عالی کابل ماویان توسط نماینده این مؤسسه تماس گرفته شده است. آموزش عالی ماوند کابل با سید حسن هاشمی، رئیس دانشگاه امضا کرد.

نماینده انستیتوت تحصیلات عالی میوند در افغانستان در بیانیه ای گفت: گسترش فعالیت های علمی و دانشگاهی باعث تقویت دوستی دو کشور دوست و برادران ایران و افغانستان می شود.

رسول حسنی گفت: از همکاری رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی که بستر لازم را برای تحصیل دانشجویان افغانستانی در این دانشگاه فراهم کردند، تقدیر می کنم. “

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذربایجان جنوبی، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند روند تاسیس، توسعه و ارتقای این دانشگاه را تشریح کرد. فرهنگ، آموزش، پژوهش و خیریه یکی از بزرگترین کتابخانه ها و یکی از بزرگترین مراکز ورزشی دانشگاهی در شرق کشور است.

هاشمی در خصوص دومین رویداد سراسری دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور واحدهای دانشگاهی در تهران برگزار شد، گفت: چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه، هزار ایده و مبتدی و هزار زیرساخت پژوهشی در تهران برگزار شد و چادر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسان جنوبی یکی از 10 چادر برتر این نمایشگاه بزرگ است.

بیرجند با اشاره به پیشینه علمی، آموزشی و فرهنگی بیرجند به عنوان شهری دانشگاهی در کشور شناخته می شود و افراد زیادی را به سمت تحصیلات عالی جذب می کند.

رئیس اتحادیه محاکم اسلامی کره جنوبی و استان بیرجند در خصوص روابط ایران و افغانستان و دوستی دیرینه دو ملت گفتگو کرده است.

برنامه های آموزشی و پژوهشی مشترک، جذب دانشجویان از افغانستان، تبادل پژوهشگران و معلمان، برگزاری فرصت های تحقیقاتی، همکاری در کنفرانس های علمی، همکاری در مجلات علمی، زمینه سازی برای دوره های آموزشی و کارگاه های مشترک، همکاری در دوره های تخصصی کوتاه مدت و وجه مشترک در زمینه های مختلف علمی، فنی و حرفه ای یکی از اهداف این تبصره است.

انتهای پیام / 4078/4062 /

دکمه بازگشت به بالا