اقتصادی

افغانستان از خرید 350 هزار تن مشتقات نفتی از ایران خبر داد

افغانستان در اطلاعیه ای با اشاره به دستور کار ارائه شده از سوی هیئت دیپلماتیک و تجاری همان کشور به ایران، اعلام کرد که به منظور کنترل و کاهش قیمت فرآورده های نفتی در این کشور، 350 هزار تن فرآورده های نفتی از ایران وارد خواهد کرد. بازارها

به گزارش دانا نیوز، در بیانیه وزارت دارایی افغانستان، دولت افغانستان به منظور کنترل و کاهش قیمت فرآورده های نفتی در بازارهای این کشور، 350 هزار تن فرآورده های نفتی را از کشور دوست خود ایران وارد می کند. . .

در ادامه این بیانیه آمده است: هیئت مشترکی متشکل از وزارت دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت بازرگانی، بانک مرکزی و اداره استاندارد شرکت دولتی نفت و گاز برای خرید فرآورده های نفتی به ایران سفر کردند. . در این سفر هیئت مذکور با همکاری سفارت افغانستان در ایران، نماینده رئیس جمهور ایران در امور افغانستان، روسای شرکت های سهامی و دولتی در مورد تدارکات، کیفیت، تبادل نظر کردند. قیمت و حمل و نقل فرآورده های نفتی و ارائه تسهیلات لازم برای تجار.

بر اساس این بیانیه، طرفین علاوه بر همکاری دوجانبه میان افغانستان و ایران، برای ایجاد کمیته مشترک قراردادهای دولتی، ادامه ساخت خطوط لوله نفت، ساخت پالایشگاه مشترک و اجرای قراردادهای بلندمدت توافق کردند. .

وزارت مالیه افغانستان افزود: علاوه بر این، به دلیل افزایش قیمت فرآورده های نفتی در بازارهای افغانستان، قرارداد خرید 350 هزار تن فرآورده های نفتی با یک شرکت سهامی خصوصی ایرانی منعقد شد. این روند در روزهای آینده در افغانستان آغاز می شود و با این کار قیمت فرآورده های نفتی در این کشور کاهش یافته است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، طرفین به توافق رسیده‌اند که شرکت‌های خصوصی افغانی که در ایران در زمینه معاملات نفتی فعالیت می‌کنند، به‌طور رسمی توسط دولت افغانستان معرفی شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا