فرهنگ و هنر

تاکید فرماندار جیرفت بر اجرای وعده‌های معطل مانده میراث فرهنگی/ لزوم مرمت محوطه‌های باستانی

دانا نیوز/کرمان فرماندار جیرفت از عملکرد میراث فرهنگی نسبت به محوطه‌های باستانی این شهرستان به عنوان یک وعده بر زمین مانده بر لزوم اجرای این وعده‌ها تاکید کرد و مرمت ابنیه‌های تاریخی که در شرایط خوبی قرار ندارند را به عنوان مطالبه عمومی خواستار شد.

احمد بلندنظر در گفت‌وگو با دانا نیوز با اشاره به بازدید اخیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از محوطه‌های باستانی جیرفت، روند کند ساخت‌ موزه منطقه‌ای، عدم تعیین حریم و ساماندهی محوطه تاریخی کنارصندل که در شرایط خوبی قرار ندارد را یادآور شد و تصریح کرد: تپه باستاتی کنارصندل و شهر قدیم جیرفت نیاز به مرمت اضطراری دارد تا از تخریب بیشتر آن جلوگیری شود، مردم در بازدید از این آثار باستانی مراتب را به دفعات به صورت پیام یا حضوری اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی در شهرستان جیرفت نیاز به فعالیت بیشتر وجود دارد، افزود: مشکل اساسی مجموعه میراث فرهنگی جیرفت این است که  در حد نمایندگی است، اگرچه در تابلوی آن عنوان اداره درج شده اما هنوز چارت اداری و ساز و کار مشخصی ندارد، این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار جیرفت افزود: نباید فراموش کنیم مردم از ما در حوزه میراث فرهنگی انتظاراتی دارند چراکه طی سالیان متمادی اتفاق قابل توجهی در حوزه میراث فرهنگی در شهرستان شاهد نبودیم.

وی اجرای برخی وعده‌های بر زمین مانده را خواستار شد و گفت: اعتباراتی که عنوان می‌شود هنوز اختصاص داده نشده است.

فرماندار جیرفت تعیین تکلیف حریم محوطه تاریخی کنارصندل را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست که تاکنون انجام نشده و افزود: کار رسیدگی به امورات مردم روستای کنارصندل با مشکل مواجه است، با وجود اینکه دهیاری‌ها اعتبارات خوبی دارند اما در روستای کنارصندل این اعتبارات نمی‌تواند هزینه شود زیرا در همه حوزه‌ها اعم از رفاهی، تفریحی، ورزشی، عمرانی، کشاورزی و … حریم کنارصندل مانع کار است که باید مشخص شود.

بلندنظر از تعامل مجموعه فرمانداری با اداره کل میراث فرهنگی کرمان برای بهبود وضعیت موجود سخن به میان آورد و اظهار کرد: باید برای جبران آنچه حق مردم بود و تا کنون  محقق نشده، با همدلی و همکاری برنامه‌ریزی شود و در این راستا از هیچ‌گونه تلاش و همکاری دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا