بین الملل

شهادت ۲ فلسطینی در جنوب الخلیل

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت دو شهروند فلسطینی در جنوب الخلیل خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، «احمد محمد یوسف یاغی» نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی در «الفوار» واقع در جنوب الخلیل به شهادت رسید.

براساس گزارش وبگاه صدی‌البلد، وزارت بهداشت فلسطین همچنین از شهادت «ابراهیم ماجد الطیطی» جوان ۳۱ ساله فلسطینی خبر داد.

در همین راستا، منابع محلی اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه «الفوار» یورش برده و به سمت شهروندان فلسطینی گلوله جنگی و بمب صوتی شلیک کردند که در نتیجه آن یک جوان فلسطینی به شهادت رسید و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

نیروهای رژیم اشغالگر همچنین با یورش به تعدادی از محله‌های جنوبی شهر الخلیل ۱۷ تن از ساکنان آن را بازداشت کردند.

براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر به ۳۰۵ تن رسیده است.

کمیته امور اسیران سابق و باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی از عصر دیروز تا صبح سه شنبه دست کم ۵۵ شهروند را از کرانه باختری بازداشت کردند.

کمیته مذکور همچنین در بیانیه‌ای اشاره کرد که در میان بازداشت شدگان سه زن و دو روزنامه نگار نیز وجود دارند.

بر اساس بیانیه این منبع، عملیات دستگیری در استان‌های بیت‌لحم و الخلیل و استان‌های نابلس، رام‌الله، تولکرم و طوباس متمرکز بود که با یورش‌ها و آزار و اذیت گسترده در شهرها، شهرک‌ها و اردوگاه‌ها، ضرب و شتم شدید، تهدید علیه بازداشت‌شدگان و خانواده‌های آنها و تخریب گسترده منازل شهروندان همراه بود.

این بیانیه حاکی از آن است که مجموع دستگیرشدگان پس از هفتم اکتبر به ۴۷۸۵ نفر رسیده‌است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا