بین الملل

«استاد خرابکاری»؛ تعبیر رسانه صهیونیست از نتانیاهو

در پی هشدارهای کارشناسان و اقتصاددانان صهیونیست به نخست‌وزیر و وزیر دارایی این رژیم نسبت به خسارت‌های هنگفت عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» برای تل‌آویو، یک رسانه معروف عبری‌زبان نخست‌وزیر این رژیم را «استاد خرابکاری» توصیف و اعلام کرد که وی رژیم اشغالگر را به سمت یک فاجعه اقتصادی می‌کشاند.

به گزارش دانا نیوز، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در گزارشی در این باره نوشته است، کارشناسان برجسته صهیونیست هشدار داده‌اند که اقتصاد این رژیم در سایه عملیات طوفان الاقصی دوران سختی را پشت سر می‌گذارد و نیازمند اقدامات فوری برای جلوگیری از وارد شدن آسیب بیشتر به آن است.

طبق این گزارش، اقتصاددانان صهیونیست نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم اشغالگر ارسال کردند و در آن نوشتند: «شما بزرگی بحرانی را که اقتصاد با آن مواجه است درک نمی‌کنید، باید به گونه‌ای دیگر عمل کنید.»

هاآرتص در این باره نوشت: «اسموتریچ شکست‌خورده است؛ وی همچنان به سرقت دارایی‌های عمومی و انتقال آنها به افراطیان ارتدوکس و نژادپرستان مذهبی ادامه می‌دهد. به عقیده اسموتریچ، اختصاص ۱۱ میلیون شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به سازمان‌های ارتدوکس افراطی که فرار از خدمت وظیفه را تشویق می‌کنند، استفاده مناسب از اموال عمومی در طول جنگ است.»

این رسانه فاش کرد: «علاوه بر این، اسموتریچ به جای حذف شش وزارتخانه دولتی غیرضروری، بودجه آنها را ده‌ها میلیون شِکل افزایش داد. او در بودجه سال ۲۰۲۴ پول بیشتری را به تخصیص ائتلاف برای دوستانش اختصاص داد.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه آورده است: «اسموتریچ مغرور و کاملاً از اقتصاد بی‌اطلاع است؛ به عقیده وی اقتصاد تنها با یک “بحران کوچک” مواجه است و “به یاری خدا همه چیز درست خواهد شد.” اسموتریچ اخیراً اعلام کرد که در حال اتخاذ یک “سیاست توسعه‌طلبانه” است، اما کوچک‌ترین تصوری از آن ندارد. شرایط ما متفاوت است و ناشی از یک رویداد خارجی یعنی همان جنگ است؛ این همان چیزی است که به کشاورزی، صنعت و خدمات آسیب رساند. در چنین شرایطی، راه حل پایان دادن به جنگ است.»

این رسانه ادامه داد: «سیاست توسعه‌طلبانه اعلام شده توسط اسموتریچ در شرایط فعلی ما به منزله نمک زدن به غذای یک فرد مبتلا به فشار خون است. اسموتریچ در این شرایط که تنها بر اساس منافع سیاسی خود پیش می‌رود، می‌گوید «هیچ کمبود پولی وجود ندارد»، حتی اگر خزانه‌ها خالی باشد.»

هاآرتص همچنین در گزارش خود نوشت: «بالاتر از اسموتریچ، ما “استاد اقتصاد” با نام مستعار بنیامین نتانیاهو را داریم که در واقع “استاد خرابکاری” است. او می‌داند که پخش کردن کورکورانه پول اشتباه است، اما همچنان دروغ می‌گوید و می‌گوید “مشکل مالی وجود ندارد، من دستور داده‌ام که همه شیرها را باز کنند.” او درگیر یک اقتصاد انتخاباتی آشکار است و به مردم قول پولی را می‌دهد که ندارد و پس از آنکه ما را به یک فاجعه امنیتی وحشتناک کشاند، اکنون ما را به سمت یک فاجعه اقتصادی بزرگ سوق می‌دهد.»

این روزنامه عبری در پایان در توصیف نتانیاهو آورده است: «او یک ضد صهیونیست و حقیر و پست‌ترین فرد تاریخ قوم یهود است.»

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا