علمی و پزشکی

ماده غذایی که زمان کاهش وزن را کوتاه می‌کند

دانا نیوز/ خراسان رضوی تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی پر پروتئین و کم کالری یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن است.

به گزارش روانشناسی نیوز، افرادی که پروتئین بیشتری به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کنترل شده با کالری مصرف می کنند، به طور متوسط ​​در طول 6 ماه 18 پوند وزن کم می کنند.

علاوه بر این، سالمندان در این مطالعه با استفاده از این روش کاهش وزن، تراکم عضلات و استخوان خود را حفظ کردند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که افزودن گوشت پرچرب و لبنیات کم‌چرب در مقایسه با محدود کردن کالری باعث کاهش وزن می‌شود.

تصور می شود مصرف پروتئین بیشتر باعث می شود افراد احساس رضایت بیشتری کنند، بنابراین مصرف کالری کاهش می یابد.

غذاهای غنی از پروتئین با خواب بهتر مرتبط هستند که به کاهش وزن کمک می کند. مصرف 30 درصد کالری از پروتئین به کاهش قند و چربی خون کمک می کند.

دکتر کریستون بیورز، محقق، گفت: پزشکان از ترس از دست دادن عضلات و استخوان در توصیه به کاهش وزن تردید دارند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که رژیم‌های پر پروتئین و کالری با افزایش سن، فواید سلامتی را برای بزرگسالان به همراه دارد و ماهیچه‌ها و استخوان‌های مورد نیاز آنها را برای کیفیت بهتر زندگی حفظ می‌کند.

این مطالعه شامل 96 بزرگسال چاق بود که در یکی از دو رژیم غذایی قرار داشتند. نیمی از آنها یک رژیم کم کالری 6 ماهه با پروتئین اضافی داشتند.

زمانی که افراد روزانه یک گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود مصرف کردند، به شرکت کنندگان مقادیر کافی کلسیم و ویتامین D داده شد که با کاهش وزن مرتبط بود. نیمی از رژیم کاهش وزن در رژیم غذایی است.

نتایج نشان داد افرادی که از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده می کردند 18 پوند وزن کم کردند که بیشتر چربی است و کاهش چربی بیشتر در نواحی (در اطراف بدن) اتفاق می افتد که برای کاهش مشکلات قلبی عروقی ضروری است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا