علمی و پزشکی

ساخت باتری با استفاده از ماسک!

به نقل از شفافیت و اطلس جدید، تجهیزات حفاظت فردی SARS-Lam-2 یکی از مهمترین ابزارهای محافظت در برابر ویروس است، اما متاسفانه برای محافظت حداکثری باید از این وسیله استفاده کرد که مقدار زیادی زباله ایجاد می کند. آگهی. طبق یک مطالعه در سال 2020، 129 میلیارد ماسک هر ماه در روزهای اول شیوع همه گیر استفاده شد. دانشمندان نشان داده‌اند که این ماسک‌ها در نهایت در محل‌های دفن زباله، اقیانوس‌ها و مناطق دیگر ظاهر شدند و گازهای سمی تولید کردند که می‌توانستند توسط دانشمندان برای بازیافت ماسک و تبدیل آن به مواد کارآمد مانند مواد راه‌سازی استفاده کنند. برای ساخت باتری های مناسب استفاده می شود.

محققان ابتدا از اولتراسوند برای تمیز کردن ماسک ها استفاده کردند و سپس آنها را در رنگ گرافیت فرو کردند. در مرحله بعد، ماسک ها فشرده شده و تا دمای 140 درجه سانتیگراد گرم می شوند و اشکال گلوله ای شکل که می توانند به عنوان الکترود در باتری استفاده شوند، تغییر می کنند. این گلوله ها توسط یک لایه محافظ از هم جدا می شوند که یک ماسک نیز می سازد. همه آنها در محلول الکترولیت خیس می شوند و در نهایت یک پوشش محافظ ساخته شده از سایر زباله های پزشکی اعمال می شود.

این باتری ها کارآمدتر هستند و محققان می گویند که به ازای هر کیلوگرم توان 99.7 وات دست یافته اند.

این چگالی انرژی 100 تا 265 وات بر کیلوگرم به چگالی انرژی باتری های لیتیوم یون معمولی نزدیک است.

محققان با افزودن نانوذرات پروسکایت کلسیم-کبالت به الکترودها موفق به بهبود عملکرد باتری ها شده اند.

این امر مصرف انرژی باتری ها را دو برابر کرد و به بیش از 208 وات بر کیلوگرم رساند. بهترین نسخه باتری، پس از 1500 چرخه، 82 درصد ظرفیت را در 0.54 ولت برای بیش از 10 ساعت حفظ کرد.

تیم توسعه همچنین گفت که این باتری ها مزایای دیگری نیز دارند. استفاده از ضایعات ارزان است و می توان آن را با قطر کم، انعطاف پذیر و در صورت لزوم حذف کرد.

دکمه بازگشت به بالا