علمی و پزشکیبرترین های کسب و کار

آموزش ساخت ماسک تنفسی پارچه‌ ای

برای مقابله با ویروس کرونا راه‌ های زیادی وجود دارد که یکی از مهم‌ ترین و ضروری‌ ترین آنها، استفاده از ماسک تنفسی می‌ باشد. ماسک ها در انواع مختلفی جهت استفاده ی عموم مردم طراحی و ساخته شده‌ اند.

که یکی از آنها ماسک سه لایه می باشد. که هر کدام از آنها را که مایل باشید می‌ توانید به سلیقه ی خود خریداری و استفاده نمایید. حال اگر علاقمند به استفاده از ماسک‌ های پارچه‌ ای هستید و دوست دارید خودتان آن را در منزل درست کنید، اصولی دارد که باید در ساخت ماسک رعایت کنید.

در این ماله به آموزش ساخت ماسک تنفسی پارچه‌ ای می پردازیم، با ما همراه باشید.

ویژگی ماسک تنفسی پارچه‌ ای

ماسک تنفسی پارچه ای ویژگی هایی دارد که باید آنها را بدانید منجمله اینکه:

 ۱_ ماسک تنفسی پارچه ای از چندین لایه ی پارچه‌ ای تشکیل‌ شده باشد.

۲_ به شکل کامل اندازه ی صورت شما باشد و به آسانی در قسمت حاشیه ی صورت جا بگیرد.

۳_ تنفس شما را با هیچ‌ گونه مشکلی رو به رو نسازد و بتوانید خیلی راحت با زدن ماسک تنفسی پارچه‌ ای نفس بکشید.

 ۴_ بند ها یا حلقه‌ های ماسک به گونه‌ ای دوخته شود که بر روی صورتتان کاملاً محکم بایستد.

 ۵_ ماسکی که برای خود تهیه می‌ کنید باید قابلیت این را داشته باشد که بتوان آن را به‌ طور مرتب شستشو داد و خشک نمود، بدون اینکه کوچک‌ ترین تغییری در شکل ظاهری ماسک ایجاد شود.

آموزش ساخت ماسک تنفسی پارچه‌ ای

در ابتدا باید یک سری از وسایل و لوازم را جهت دوخت ماسک پارچه‌ ای تهیه کنید که شامل این موارد می‌ شود:

 ۱_ چرخ‌ خیاطی

 ۲_ قیچی

 ۳_ نخ و سوزن

۴_ دو کش با ابعاد ۱۲ سانتی‌ متر (۶ اینچ) یا نوار پارچه‌ ای

۵_ پارچه ی کتان یا نخی در اندازه‌ های ۲۵ در ۱۲ سانتی‌ متر (۱۰ در ۶ اینچ) که باید به‌ صورت مستطیل بریده شود.

 بعد از تهیه ی این اقلام نوبت به دوخت ماسک پارچه‌ ای می‌ رسد که بدین شکل است:

سعی کنید از یک الگوی مستطیلی برای این کار استفاده کنید و آن را بر روی پارچه قرار داده و برش بزنید، استفاده از پارچه‌ های محکم‌تر مثل ملحفه یا پشمی نیز مجاز است. دو مستطیل پارچه‌ ای را روی‌ هم قرار داده و دوخت بزنید.

به حاشیه ی نیم سانتی احتیاج دارید که باید آن را در طول الگوی پارچه‌ ای کنار بگذارید و سنجاق کنید، بعد حاشیه ی پارچه ی الگو را مجدداً یک سانتی‌ متر تا بزنید و دوخت بزنید. در این قسمت نوار پلاستیکی جهت متصل شدن به گوش‌ ها قرار می‌ گیرد.

در این مرحله باید به‌ صورت عرضی کش ها یا نوار پلاستیکی را روی الگو قرار دهید و سپس دو قسمت آن را سنجاق نمایید، امکان استفاده از یک سنجاق سر یا یک سوزن بزرگ برای اتصال آن وجود خواهد داشت. بعد از آن قسمت انتهایی دو کش یا نوار پلاستیکی را بسیار محکم گره بزنید تا از هم باز نشوند. اگر شما به نوار پلاستیکی دسترسی ندارید می‌ توانید استفاده از یک سربند را جایگزین آن کنید.

خیلی آرام نوار های پلاستیکی را بکشید تا گره‌ های زده‌ شده ی آن محکم شود، سپس ماسک تنفسی پارچه‌ ای که خودتان دوخته‌ اید را بر روی صورت بگذارید تا نسبت‌ به اندازه ی ماسک اطمینان خاطر حاصل کنید.

اگر مشاهده کردید که ماسک پارچه‌ ای کمی گشاد یا تنگ است راهکار ساده‌ ای دارد، کافی است تا کش ها را کمی تنگ‌ تر یا آزاد تر کنید.

 در انتهای کار مشاهده خواهید کرد که تا چه میزان دوخت یک ماسک پارچه ای تنفسی آسان خواهد بود و شما نه‌ تنها می‌ توانید آن را در تعداد بیشتری بدوزید، بلکه می‌ توانید این ماسک تنفسی خانگی را به اعضای خانواده و عزیزانتان که سلامتی‌ شان برای شما بسیار اهمیت خواهد داشت بدوزید و هدیه دهید.

پارچه‌ های نخی و کتان زیبایی وجود دارد که اگر کمی سلیقه به خرج دهید می‌ توانید مطابق با تیپ و هارمونی استایلتان یک‌ رنگ خاص از ماسک پارچه‌ ای را نیز در مراسم‌ های مختلف مثل میهمانی‌ ها یا دورهمی‌ های دوستانه به صورت تان بزنید و از نتیجه ی کار خود رضایت داشته باشید.

 با این آموزش آسان ماسک تنفسی پارچه‌ ای دیگر از خرید و هزینه ی بسیار برای استفاده ی روزانه ی ماسک رهایی پیدا خواهید کرد.

اما اگر مایل باشید میتوانید ماسک سه بعدی با کیفیت را هم از اینجا خرید نمائید.

منبع : نماد گستر تارویژ

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا