عمومی

عواملی که موجب کاهش عمر باتری موبایل می شوند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]با ورود گوشی های هوشمند به زندگی بشر، و استفاده از آن به مرور به یکی از ضروری ترین وسایل زندگی تبدل شد به گونه ای که حتی این احتمال وجود دارد که شما این مقاله را اکنون از طریق گوی در حال مطالعه این ممقاله باشید، اما با صرف نظر از میزان استفاده ای که از گوشی دارید لازم است که بدانید قطعه تامین کننده انرژی آن عمر زیادی نداشته و با گذشت مدت زمانی ظرفیت و عمر مفید آن کاهش پیدا می کند، این  احتمال وجود دارد که کاهش ظرفیت باتری روزی به حدی برسد که در طی روز چندین بار گوشی خود را به شارژر متصل کنید.

ممکن است در ذهنتان با خود فکر کرده باشید که دلیل تخلیه باتری گوشی تان وب گردی های زیاد و یا بازی کردن با آن است اگر چه این موارد در تخلیه شارژ باتری بسیار تاثیر گذار است اما موضوع بسیار پیچیده تر از آن است که فکرش  کرده اید.

دلایل زیادی برای تخلیه سریع شارژ باتری وجود دارد اما روش هایی نیز برای صرفه جویی در مصرف انرژی ذخیره شده آن نیز وجود دارد که از طریق اجرا و رعایت آن ها می توانید تمام طول روز را با خیالی آسوده بدون این که نگران تخلیه شارژ باتری موبایلتان باشید از آن استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم چند اپلیکشین را که در تخلیه باتری موبایل تاثیر گذارند را به شما معرفی کنیم پس دعودت می کنم با ما همراه باشید:

پنج اپلیکشن خورنده شارژ باتری موبایل به قرار ذیل است:

  • رسانه های اجتماعی

به طور قطع همگی ما سابقه استفاده از شبکه های اجتماعی از قبیل تلگرام را داریم و می دانیم که این رسانه ها تا چه میزان می توانند سرگرم کننده باشند طوری که توانسته اند بخشی از زندگی روزمره افرارد را به خود اختصاص دهند، با این حال اگرچه این اپلیکیشن ها می توانند سرگرم کننده و یا حتی برای برخی افراد نوعی منبع درآمد نیز باشند اما یکی از مواردی است که در تخلیه شارژ باتری بسیار تاثیر گذار بوده و می توانند حافظه ی اصلی گوشی را نیز پر کنند.

فیس بوک و برنامه های فرعی وابسته به آن نیز مانند فیس بوک مسنجر از دیگر اپلیکیشن های اجتماعی است که موجب خالی شدن شارژ باتری می شود، اغلب کاربرانی که دارای حساب کاربری فیس بوک هستند ممکن است در طی روز چندین مرتبه به صفحه خود سر بزنند و پیام هایشان را چک کنند غافل از آن که در حال کاهش عمر مفید باتری موبایل خود هستند.

به این نکته توجه داشته باشید 10 دقیقه ماندن در هر کدام از رسانه های اجتماعی از قبیل تلگرام- فیس بوک- اینستاگرام و… به راحتی می تواند موجب کاهش 20 درصدی عمر باتری شود.

  • گوگل مپ و GPS

اگر در زمره افرادی قرار دارید که برای رفتن به مکان هایی که آدرس آن ها را بلد نیستید از GPS  و یا گوگل مپ گوشی هوشمدتان استفاده می کنید باید بگویم اگر چه شما برای یافتن آدرس، راحت ترین راه را انتخاب کرده اید اما ممکن است زمانی را که به دنبال  آدرس موردنظرتان در حال رانندگی و استفاده از گوگل مپ هستید به یکباره گوشی موبایلتان خاموش شود و دیگر نتوانید آدرستان را پیدا کنید، می پرسید چرا؟ زیرا شما روشی را برای یافتن آدرس انتخاب کرده اید که از عوامل مهم در تخلیه شارژ باتری بوده و موجب کاهش عمر مفید باتری می شود.

خوب شاید باز هم بپرسید چگونه ممکن است گوگل مپ و GPS تا این حد در خالی شدن منبع انرژی گوشی تاثیر گذار باشند؟ مرکز فروش اینترنتی فروش باتری فونی شاپ در پاسخ به این سوال چنین می گوید:

در پشت پرده این اپلیکیشن ها که به صورت پیش فرض برای گوشی های هوشمند توسط کمپانی های سازنده آن ها در نظر گرفته شده علم و دانش جالبی وجود دارد این اپلیکیشن ها برای یافتن آدرس مورد نظر  بایستی از چندین کانال ارتباطی استفاده کنند و از طریق دریافت اطلاعات لازم از سوی این کانال ها و سه بعدی کردن موقعیت دقیق آدرس مورد تقاضای کاربر را جستجو و پیدا می کنند.

این اپلیکیشن ها اگر چه به نوبه خود می توانند بسیار مفید باشند اما استفاده همیشگی از ان ها کار عاقلانه ای نمی باشد، اگر عمر مفید باتری موبالتان برایتان حائز اهمیت است سعی کنید استفاده از این اپلیکیشن را بسیار محدود کنید.

  • تبلیغات اینترنتی

یکی از بدترین ضربه هایی که ممکن است به باتری موبایل وارد شود تبلیغات اینترنتی است، اگر بازی های رایگان را بر روی گوشی حود نصب کرده باشید به طور قطع تبلیغاتی را که در وسط بازی بر روی صفحه شما ظاهر می شوند را نیز مشاهده کریده اید این تبلیغات در زمره فعالیت های وب گردی قرار دارند و یکی از عوامل مهم در کاهش عمر مفید باتری و تخلیه سریع شارژ روزانه است.

  • بستن اپلیکیشن هایی که زیاد مورد استفاده کاربر است

شاید این مورد تا حدی برایتان گیج کننده و برخلاف سایر مواردی باشد که در مورد عوامل تاثیر گذار در کاهش عمر مفید باتری گفته ایم، و قطعا اغلب کاربران برای این که بتوانند در مصرف شارژ باتری صرفه جویی کنند تمامی اپلیکیشن های فعال بر روی گوشی را می بندند، اما فونی شاپ چندی پیش به یکی از مشتریان خود برعکس این مورد را توصیه کرد.

فونی شاپ در این باره چنین گفت زمانی که شما یک اپلیکشن را اجرا می کنید در واقع آن را بر روی رم گوشی بارگذاری کرده اید و تنها در همین زمان میزان جرئی از شارژ باتری مصرف می شود، اما تصور کنید اگر در طی روز چندین بار این اپلیکیشن ها را به صورت کامل ببندید و بخواهید با هر بار چک کردن، ان ها را اجرا کنید، بایستی هر بار مجددا ان ها بارگذاری شوند که این امر علاوه بر اینکه موجب تخلیه شارژ باتری می شود بلکه به پردازنده گوشی نیز فشار زیادی وارد می کند.

  • ویبره

باور کردنی نیست، اما یکی دیگر از عواملی که می تواند موجب تخلیه باتری و کاهش عمر مفید ان شود ویبره است اگر چه کاربران با استفاده از این حالت به حقوق افراد دیگری که در اطرافشان هستند احترام گذاشته اند اما جالب است که بدانید ویبره شارژ فراوانی را از باتری موبایل مصرف می کند دلیل ان نیز به قدیمی بودن این عملکرد برای تکنولوژی به کار رفته در گوشی های هوشمند امروزی است.

تولید لرزش در مقایسه با پخش صدا انرژی بیشتری را از باتری طلب می کند.

منبع:

https://fonishop.com/product-category/battery/

https://www.macrotel.ir/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا