اقتصادی

کدام کالای ایرانی بیشترین مشتری را در هند دارد؟

بر اساس آخرین گزارش، اتاق بازرگانی تهران به بررسی تجارت بین ایران و هند در 9 ماهه سال 1400 می پردازد.

بر اساس آمارهای دانا نیوز، مجموع مبادلات تجاری ایران و هند در پایان آذرماه به 2.4 میلیارد دلار رسید که 1.34 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات ایران و 1.05 میلیارد دلار بوده است. مربوط به واردات ایران از هند.

صادرات ایران به هند در سال جاری حدود 74 درصد افزایش یافت. واردات 37 درصد کاهش یافت. در نتیجه تراز تجاری ایران با هند به 296 میلیون دلار رسید.

آمارها نشان می دهد هند ششمین مقصد صادراتی ایران پس از چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و افغانستان و هفتمین مقصد صادراتی ایران پس از امارات، چین، ترکیه، آلمان و سوئیس است.

ایران از نظر وزنی حدود 953 هزار تن کالا از هند وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت حدود پنج میلیون تن کالای ایرانی با پنج درصد افزایش به هند رفت. میانگین قیمت کالاهای وارداتی هند 1099 دلار در هر تن و متوسط ​​قیمت ایران 273 دلار در هر تن بوده است.

ایران 220 میلیون دلار برنج از هند وارد می کند و پس از آن چای سیاه، اکسید آلومینیوم، موز، زغال سنگ و شکر تصفیه شده قرار دارند.

از جمله صادرات ایران به هند متانول 116 میلیون دلاری و پس از آن آب بدون آمونیاک، محصولات اسفنجی، پسته، اوره، ورق آهن، خرما و پلی اتیلن است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا