اقتصادی

نمایشگاه کالاهای ایرانی، همزمان با جام جهانی قطر

وی با بیان اینکه سال گذشته 85 درصد حواله ها به کشور بازگردانده شد، گفت: نمایشگاه کالای ایرانی همزمان با جام جهانی قطر در قطر برگزار می شود.

به گزارش دانا نیوز به نقل از پارک آلیسزا پیمان، فعال ترین مشاور تجاری ما اکنون در عراق است. چندین مرکز خرید در شهرهای مهم مختلف عراق راه اندازی شده است و بزرگترین نمایشگاه در سال های اخیر در عراق برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی در سال های اخیر افزایش یافته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین از برگزاری نشست تجاری با قطر خبر داد. یکی از درخواست های امیر قطر برگزاری نمایشگاه فرش و صنایع دستی در این کشور است که فرصت خوبی برای صادرات خواهد بود. از این رو همزمان با جام جهانی قطر، نمایشگاه کالای ایرانی نیز در این کشور برگزار می شود.

شرکت پیمان از افزایش 100 درصدی صادرات به ترکیه خبر داد که این روند در سه ماهه نخست سال جاری نیز ادامه دارد. استان به استان برای صادرات به ترکیه کار می کنیم و قرارداد پاکسازی با این کشور در حال نهایی شدن است.

مشکلات تجارت با افغانستان

معاون نخست وزیر صمت گفت که مشکلات عمده در توسعه تجارت با افغانستان، کانتینرها و مسائل پرداخت است.

وی افزود: افغانستان از ذخایر معدنی خوبی در زمینه سنگ آهن برخوردار است، بنابراین به دنبال صادرات سنگ آهن به ویژه در منطقه سنگان نزدیک مرز افغانستان هستیم.

به گفته این مقام مسئول، در سال گذشته 85 درصد حواله ها به کشور بازگردانده شد که تسهیل شده است. تراز تجاری این کشور به 600 میلیون دلار رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا