اقتصادی

حذف افزایش دو ساله سن بازنشستگی از بودجه ۱۴۰۱ توسط کمیسیون اجتماعی مجلس

رئیس شورای مشورتی اجتماعی مجلس شورای اسلامی از حذف افزایش سن بازنشستگی در بودجه 1401 توسط این کمیسیون خبر داد.

اما اسماعیلی در گفت وگو با دانا نیوز گفت: تمدید دو ساله بودجه 1401 دارد. افراد دارای مدرک لیسانس باید 32 سال سن داشته باشند و دارای مدرک فوق لیسانس باید 37 سال سن داشته باشند. این کار برای توضیح منبع درآمد صندوق بازنشستگی انجام می شود.

وی افزود: اما راه حل این نیست که سن بازنشستگی در بودجه سالانه دو سال افزایش یابد. چون اولاً با برنامه ششم توسعه مغایرت دارد و ثانیاً نمی توانیم احکام دائمی را در بودجه سنواتی لحاظ کنیم. و در تمام دنیا اگر می خواهید چنین کاری را انجام دهید، ابتدا باید بازه زمانی این کار را مثلا با اضافه کردن سه ماه در هر سال اعلام کنید. دولت مثلاً می تواند این موضوع را در برنامه هفتم بیاورد، مثلاً 5 سال هر سال 3 ماه اضافه کنند و در نتیجه کار را انجام دهند.

وی گفت: دلیل اصلی حذف این موضوع از سوی کمیسیون اجتماعی این است که افراد زیادی به من مراجعه کرده اند و افتتاحیه ما را اعلام کرده اند. در مورد پاداش ها و برنامه های بازنشستگی حساب کنید. ” 1 آوریل 1401 ما قصد داشتیم بازنشسته شویم، اما اکنون برخی زندگی ها با این کار ویران شده است.

اسماعیل گفت: ما به عنوان مجلس و صدای مردم نمی توانیم این موضوع را نادیده بگیریم. همین طور طرح تثبیت منابع صندوق را در دستور کار قرار داده ایم و راه حل این است که سن بازنشستگی دو سال افزایش نیابد.

این موضوع در بودجه 1401 ذکر نشده است و در بانک مرکزی، بانک مرکزی وزارت اقتصاد آمده است و وزارتخانه ها باید یک مقدار را تصویب و تصویب کنند». اظهار نظر. اما کمیسیون اجتماعی اعلام کرد که باید حدود 1400 قمری باشد و ما اندازه را افزایش دادیم. در یک توسعه مرتبط، کمیسیون اعلام کرد که به دلیل تورم و قیمت فعلی مبلمان، 150 میلیون تن در هر جفت را برآورد می کند. در توصیه های کمیسیون ویژه به کمیسیون مشترک در مجموع، طرح جوانان باید در تشویق زوج های جوان به ازدواج لحاظ شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا