علمی و پزشکی

اپل نشان ۱۱۱ ساله‌ را حذف می‌کند/ عکس

اگر اپل در این مسیر موفق شود، یک شرکت فعال در صنعت میوه مجبور به تغییر لوگوی خود می‌شود. این شرکت سوئیسی با نام Fruit Union Suisse، قدمتی بیش از یک قرن (به‌طور دقیق ۱۱۱ سال) دارد و همان‌طور که می‌توان حدس زد، در لوگوی آن یک سیب به‌چشم می‌خورد که در زیر آن را می‌بینید.

تصمیم جنجالی اپل برای نابودی نماد ۱۱۱ ساله/ عکس

به گفته «جیمی ماریتوز»، مدیر Fruit Union Suisse، درک تلاش اپل برای چنین اقدامی سخت است: «درک این موضوع برای ما سخت است؛ چرا که این‌طور نیست که آن‌ها می‌خواهند از سیب گاززده خود محافظت کنند. هدف آن‌ها درحقیقت گرفتن حق مالکیت معنوی سیب واقعی است. برای ما، سیب یک چیز جهانی است که استفاده از آن باید برای همه افراد رایگان باشد.»

تلاش مجدد اپل برای دریافت مالکیت معنوی سیب در سوئیس

کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۱۷ برای دریافت حق مالکیت معنوی برای تصویر سیاه‌سفید «سیب سبز گرنی اسمیت» در سوئیس اقدام کردند. اپل چنین درخواستی را برای تصویری از یک سیب کامل و نه یک سیب گاززده مشابه لوگوی خود ثبت کرد.

ماه گذشته میلادی سوئیس این درخواست اپل را تا حدودی و نه کامل پذیرفت. درحقیقت این مالکیت معنوی مربوط به برخی دسته‌بندی‌های مدنظر اپل می‌شود. مؤسسه مالکیت معنوی سوئیس با استناد به یک اصل قانونی که می‌گوید تصاویر عمومی کالاهای مشترک در اختیار عموم است و مالکیت عمومی دارد، درخواست اپل را به‌طور کامل نپذیرفت. اپل هم در آوریل سال جاری میلادی به این حکم اعتراض کرد.

این اولین‌باری نیست که یک شرکت غول‌پیکر به‌دنبال تصاحب نشان تجاری رایج است. بااین‌حال طبق یک بررسی، اپل در یک بازه سه‌ساله بیش از دیگر غول‌های دنیای فناوری ازجمله گوگل، آمازون، مایکروسافت و فیسبوک به‌دنبال تصاحب حق مالکیت معنوی نشان‌های تجاری بوده است.

۵۸۵۸

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا