برترین های کسب و کارعمومی

چگونه یک تریدر موفق در فارکس شویم

شما در حال مطالعه مقاله ۲۸ از ۳۰ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

چگونه تریدر موفق شویم و آیا اصلاً راهی برای موفقیت در فرایند تریدر شدن وجود دارد یا اینکه همه ما ول معطلیم؟ صحبت درباره اینکه چگونه تریدر موفق شویم این روزها خیلی زیاد است و برخی از کاربران به دلیل نداشتن تجربیات موفق در بازارهای مالی قید موفقیت در فرایند تریدر شدن را زدن و بر این باورند که هیچ تریدر موفقی وجود ندارد و این بازار سرابی بیش نیست. در این بین برخی‌ها هم که سودشان از امیدوار بودن کاربران به موفقیت در ترید است همچنان با تبلیغات گسترده بازدیدکنندگان خود را نسبت به موفقیت در ترید امیدوار نگه می‌دارند.

اینکه چگونه یک تریدر موفق در فارکس شویم یا چگونه در ارز دیجیتال تریدر موفق شویم سوالی است که جواب خاص خود را دارد اما اینکه آیا اصلاً می‌توان در این بازارها تبدیل به یک تریدر موفق شد یا اینکه تریدر شدن و موفقیت در ترید سرابی بیش نیست سوال دیگری است. اگر بخواهیم درباره این موضوع خیلی افراطی صحبت کنیم تبدیل به گروه دومی خواهیم شد که سودمان از امیدوار ماندن شما به موفقیت در ترید است و احتمالاً در حال ترغیب شما برای ورود به فرایند تریدر شدن باشیم.

از طرف دیگر هم اگر به کل موفقیت در ترید را از ریشه بزنیم تبدیل به فرد شکست خورده‌ای خواهیم شد که هیچ سودی در بازارهای مالی به دست نیاورده و عملاً تریدر شدن را سرابی بیش نمی‌داند. اما ما هیچ کدام از دو مورد بالا نیستیم و قرار نیست در کانون بورس شما را دعوت به تریدر شدن کنیم و یا به شما چراغ سبز نشان دهیم تا بتوانید در این بازار به موفقیت برسید.

خود ما بعد از سال‌ها تجربه اندوزی در فرایند معاملات بازار فارکس و بازار ارز دیجیتال در حال حاضر موفقیت قابل توجهی در این بازارها به عنوان یک تریدر رسیده‌ایم و به اصطلاح می‌توانیم گلیممان را از آب بیرون بکشیم. نه ما وارن بافت ایران نیستیم و سرمایه وارن بافتی هم نداریم اما رسیدن به ۷۰ درصدی آن هم با روند معاملات کاملاً منطقی و بدون هیچ گونه هیجان بیش از حد باعث شده تا بتوانیم در هر ماه به یک درآمد ثابت خوب از بازار فارکس برسیم و همچنین در کنار آن یک سرمایه ‌گذاری میان مدت و بلند مدت جذاب در بازار ارز دیجیتال نیز برای خود رقم بزنیم.

تمام کاری که می‌توانیم برای شما بکنیم این است که تجربیات و دانسته‌های خود را درباره نحوه تریدر شدن در بازار فارکس و ارز دیجیتال با شما در میان بگذاریم و در نهایت تصمیم را به خود شما بسپاریم که اصلاً می‌توان در این بازارها تبدیل به تریدر موفق شد یا خیر.

راستش را بخواهید ما برای برند کانون بورس و دوره‌های آموزشی فوق حرفه‌ای تریدر شدن در فارکس و ارز دیجیتال زحمت زیادی کشیده‌ایم و در حال حاضر این برند اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد. اما اگر واقعیت را بخواهید همین امروز هم کانون بورس برای همیشه تعطیل شود زندگی ما تعطیل نخواهد شد و همچنان ما می‌توانیم از سرمایه ‌گذاری خود در بازارهای مالی یک زندگی مرفه داشته باشیم. به همین دلیل خیلی نیاز هم به این نداریم که شما را بالاجبار ترغیب شرکت در دوراهی آموزشی کرده و یا موفقیت در فرایند تریدر شدن را نیز منوط به حضور در مجموعه کانون بورس بدانیم. ترجیح می‌دهیم که در این باره خودتان قضاوت کنید.

پرسش چگونه تریدر موفق شویم را می‌توان از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داد و پاسخ‌های متفاوتی را نیز برای آن ارائه داد. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا برای هر کدام از مسیرهای موفقیت در ترید چند نکته حیاتی و طلایی را با شما در میان بگذاریم که این نکات طلایی می‌توانند کلید موفقیت شما در فرایند تریدر شدن باشند. در نهایت در این مقاله شما با ۱۲ نکته مهم و اساسی برای موفقیت در تریدر شدن روبرو خواهید شد که رعایت آنها می‌تواند شانس موفقیت شما را در این کسب و کار و در این شغل به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

البته ما سعی کرده‌ایم تا این ۱۲ نکته را برای ۴ پرسش مختلف از چگونه در ارز دیجیتال تریدر موفق شویم گرفته تا موفقیت در ترید در بازار فارکس برای شما به صورت جداگانه عنوان کنیم اما در نهایت شما باید روی هر ۱۲ نکته معرفی شده تسلط کامل پیدا کرده و با رعایت همه آنها در یک بازه زمانی معقول مسیر موفقیت در تریدر شدن را طی کنید.

در اولین بند از این مقاله سعی می‌کنیم تا سه نکته بسیار مهم و حیاتی را درباره چگونه در ترید موفق شدن را با شما در میان بگذاریم که برای تمام بازارهای مالی این سه نکته اهمیت بسیار زیادی دارند و فرقی نمی‌کند که شما قصد شرکت در معاملات کدام بازار را داشته باشید. در هر صورت باید این سه نکته را در نظر بگیرید و حتماً آنها را در فرایند تریدر شدن در هر کدام از بازارهای مورد نظرتان در نظر بگیرید. از بازار بورس ایران گرفته تا بورس نیویورک یا بازار فارکس و کریپتوکارنسی حتماً نیاز به رعایت این سه نکته برای موفقیت در فرایند تریدر شدن دارند.

۱حرفه ای آموزش ببینید

اولین نکته‌ای که پاسخ پرسش چگونه تریدر موفق شویم را به آن اختصاص داده‌ایم آموزش است. متاسفانه در حال حاضر آموزش دادن بازارهای مالی و یا آموزش ترید فارکس یل به یک دکان بسیار بزرگ در کشور ما شده و خیلی‌ها در حال استفاده از مزیت‌های آموزش بازارهای مالی برای رسیدن به درآمدهای بسیار بالا هستند.

برخی از افراد که هیچ موفقیتی در فرایند معاملات بازارهای مالی نداشته‌اند ترجیح داده‌اند تا از فرایند آموزش دادن این بازارها به درآمد برسند.

برخی‌ها هم علاوه بر موفقیتی که در بازار داشته‌اند ترجیح داده‌اند تا در کنار آن آموزش دادن را نیز به عنوان یک روش با درآمد بالا انتخاب کرده و از آن نیز استفاده کنند.

در نهایت اساتید آموزش بازارهای مالی را می‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم که دسته اول افراد ناموفق در فرایند خود معاملات هستند و دسته دوم نیز کسانی هستند که در بازار به موفقیت رسیدند و حالا تجربیات خود را در قالب دوره‌های آموزشی در اختیار دیگران قرار می‌دهند. حالا شما باید چند سوال بسیار مهم را قبل از شروع آموزش معامله‌گری در بازارهای مالی از خود بپرسید.

سوال اول اینکه به نظر شما شرکت در دوره آموزشی کدام یک از اساتید بالا می‌تواند شرایط بهتری را برای شما به دنبال داشته باشد و شانس موفقیت شما را در بازار بیشتر کند؟ آموزش روش‌هایی که قبلاً باعث موفقیت یک فرد یا افرادی شده گزینه بهتری برای شما است یا اینکه آموزش دیدن در کنار کسی که با همه دانسته‌هایی که دارد هیچ موفقیتی را در بازارهای مالی به دست نیاورده؟

سوال دوم همین است که آیا صرفاً آموزش دیدن بدون بررسی شرایط و کیفیت خود آموزش می‌تواند زمینه ساز موفقیت شما در فرایند تریدر شدن در بازار ارز دیجیتال و فارکس باشد؟ بازار پر است از آموزش های بسیار متنوع که هر روز هم به تعداد آنها اضافه می‌شود اما واقعیت این است که حدود ۹۵ درصد از این دوره‌های آموزشی چیزی جز رویا فروشی نیستند و قرار نیست از این دوره‌های آموزشی تریدرهای موفق خارج شوید.

بگذارید حرفمان را کوتاه کنیم و از همین نکته اول یک نتیجه‌گیری بسیار مهم را با شما در میان بگذاریم. آموزش حرفه‌ای لازمه اصلی و اولیه و مهم موفقیت در فرایند تریدر شدن در بازارهای مالی است اما نه هر آموزشی حدود ۹۵ از آموزش‌های موجود در منابع و آموزشگاه‌های مختلف جز نه هر آموزشی هستند و نمی‌توانند شما را در این بازار به موفقیت برسانند.

در نهایت شما باید از این نکته به این نتیجه برسید که انتخاب یک دوره آموزشی تریدر شدن در بازارهای مالی اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید بررسی‌های مختلفی را در این باره انجام دهید تا در نهایت یک انتخاب درست داشته باشید. البته این موضوع وقتی اهمیت به مراتب بیشتری هم پیدا می‌کند که اگر بدانید که شما با شرکت در یک دوره آموزشی بی‌کیفیت موفقیت خود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهید و حتی اگر بعد از این دوره در دوره دیگری هم که کیفیت خوبی داشته باشد شرکت کنید به دلیل آموزه‌های قبلی اشتباه نمی‌توانید شانس موفقیت بالایی بالایی برای خود متصور باشید.

۲تمرین کنید

وقتی می‌پرسید که چگونه در ارز دیجیتال تریدر موفق شویم ولی هیچ تمایل و انگیزه‌ای برای تمرین کردن ندارید عملاً شما به دنبال موفقیت در تریدر شدن نیستید و ترجیح می‌دهید که از برخی از افراد رویا بخرید. به نظر شما چهره موفقیت و چهره یک فرد موفق چگونه است؟ کسی که کت و شلوار اتو کشیده پوشیده و با یک کراوات و موهای رنگ زده و ریش و پروفسوری جلوی شما ایستاده به نظر شما فرد موفقیت یا اینکه تریدر موفق کسی است که زجر بسیاری کشیده و تلاش‌های بسیار زیادی را برای موفقیت در این بازار‌ها پشت سر گذاشته است و اکنون گنجینه بسیار بزرگی در ذهن خود دارد به جای اینکه در لباس و موهای او به دنبال این گنجینه باشید؟

متاسفانه یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی تمام تصمیمات ما چشم است به جای اینکه عقل را در اولویت اول قرار دهیم این چشم است که اولین جرقه یک تصمیم را صادر می‌کند. ۹۵ درصد استاد ضعیف در فرایند آموزش‌های بازارهای مالی از همین اصل مهم بازاریابی استفاده کرده و در حال نشان دادن خود در شرایط بسیار ایده‌آلی هستند که همه این شرایط قرضی است.

خیلی بحث را به سمت نکته قبلی نبریم و این نکته را نیز همین جا جمع‌بندی کنیم که شما باید برای رسیدن به موفقیت در فرایند تریدر شدن حتماً باید تمرین کنید و تمرین کنید. غول اصلی موفقیت در تریدر شدن همین تمرین کردن است و اگر شما بتوانید این مرحله را به خوبی سپری کنید دیگر بازگشتی برای شکست همه جانبه برای شما وجود نخواهد داشت و حتماً این مسیر را تا انتها و موفقیت کامل ادامه خواهید داد. افراد شکست خورده از همین مرحله به عقب برمی‌گردند.

۳ممارست داشته باشید

سومین نکته‌ای که در پاسخ پرسش چگونه تریدر موفق شویم باید به آن اشاره کنیم ممارست داشتن است. کشاورزی را تصور کنید که در طول سال‌های بسیار زیاد زمین‌های کشاورزی خود را گسترش داده و در حال حاضر با تلاش و سختی بسیار زیادی به عنوان یک کشاورز نمونه معرفی می‌شود. وقتی شما از بیرون به این موضوع نگاه می‌کنید کشاورزی را یک شغل بسیار جذاب و دلربا می‌دانید که قرار است در آن میوه‌ها و گندم و برنج را به راحتی درو کنید اما قضیه کاملاً متفاوت است.

اگر می‌بینید که فردی در کشاورزی به موفقیت رسیده و اکنون یک کشاورز نمونه است پشت این داستان بسیار کوتاه تلاش و زجر بسیار زیادی وجود دارد و نکته مهم این کشاورز نمونه و موفق ممارست بوده است.

واقعیت این است که در مسیر تریدر شدن هیچ جاده آسفالت مستقیمی وجود ندارد که شما با ۱۲۰ کیلومتر در ساعت این مسیر را طی کنید. جاده تریدر شدن جاده‌ای با پیچ و خم بسیار زیاد و دوراهی‌هایی است که امکان ندارد همه آنها را درست بروید. واقعیت این است که بهترین مسیر تریدر شدن هم با اشتباهات بسیار زیادی همراه است و شما شکست‌های کوچک و بزرگ زیادی را در این مسیر تجربه خواهید کرد. ممارست به این معنا است که با این شکست‌ها ناامید نشوید و دوباره بلند شده و مسیر موفقیت را دوباره طی کنید.

برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق چه در بازار فارکس و چه در بازار کریپتو کارنسی شما باید جان سخت باشید. البته متاسفانه برخی‌ها  فرایند را با صرف هزینه‌های بسیار زیاد و از دست دادن‌های بزرگ طی می‌کنند و برخی نیز هوشمندانه‌تر عمل کرده و با علم بر اینکه این شکست‌ها در مسیر موفقیت یک تریدر وجود دارند و برخورد با آنها حتمی است از اول شکست‌های خود را مدیریت می‌نماید.

چگونه در ترید موفق شویم

سه نکته بسیار مهم را با شما در میان گذاشتیم که برای موفقیت در فرایند ترید در تمام بازارهای مالی به آنها نیاز دارید. فرقی هم نمی‌کند که پرسش شما برای ورود به این مقاله چگونه در ارز دیجیتال تریدر موفق شویم باشد یا اینکه به دنبال موفقیت در یا ترید در بورس ایران باشید. در هر صورت سه نکته‌ای که در بالا به آنها اشاره کردیم لازمه اصلی این موفقیت هستند و بدون آنها شما هیچ شانسی برای رسیدن به موفقیت ندارید.

حالا نوبت به این رسیده تا سه نکته دیگری را با شما در میان بگذاریم که بیشتر به خود ترید مربوط هستند تا تریدر. سه نکته قبلی نکاتی بودند که شما باید از آنها به عنوان یک نقشه راه استفاده کنید اما حالا قرار است به این موضوع بپردازیم که در طول مسیر چگونه رفتار کنیم در هر کدام از سکانس‌های تبدیل شدن به تریدر موفق چه روندی را در پیش بگیریم.

۱نسبت به بازار واقع بین باشید

اولین نکته این بخش از پاسخ پرسش چگونه تریدر موفق شویم را به دیدگاه شما درباره بازارهای مالی اختصاص داده‌ایم. هدف، دیدگاه، انتظار یا هر چیز دیگری که اسمش را بگذارید اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت شما در این بازار دارد و اگر شما درباره این نکته خوب عمل نکنید نمی‌توانید منتظر موفقیت هم بمانید. این نکته از اون دسته از نکته‌هایی است که نمی‌توانیم بدون مثال آن را برای شما جا بیندازیم.

فردی را تصور کنید که ۱۰۰ دلار سرمایه در اختیار داشته و آن را وارد بازار فارکس می‌کند و انتظار دارد تا در یک بازه زمانی سه ماهه این ۱۰۰ دلار را تبدیل به دو و نیم میلیون دلار کند.

نفر دوم کسی است که ۱۰۰۰ دلار سرمایه را وارد بازار ارز دیجیتال کرده و انتظار دارد که با استفاده از مزیت‌های بازار سرمایه ۱۰۰۰ دلاری خود را در یک بازه زمانی ۶ ماهه تبدیل به دو و نیم میلیون دلار کند.

نفر سوم کسی است که یک سرمایه ۲۰ هزار دلاری در بازار فارکس دارد و انتظار دارد که هر ماه حداقل بتواند ۱۰ تا ۱۵ درصد از این سرمایه سود به دست آورد و یک حقوق ثابت معقول ۲ تا ۴ هزار دلاری را برای خود رقم بزند.

نفر چهارم هم کسی است که یک سرمایه ‌گذاری ۲۰ هزار دلاری در بازار ارز دیجیتال داشته است. ۵۰ درصد از این سرمایه صرف و رمز ارزهای مختلف برای نگهداری طولانی مدت شده تا در یک بازه زمانی ۲ تا ۳ ساله به سود خیلی خوبی از آنها برسد. ۴۰ درصد از این سرمایه صرف خرید و فروش رمز ارزهای مختلف در بازه‌های زمانی میان مدت دو سه ماهه شده تا تریدر بتواند درآمد کوتاه مدت هم در بازار ارز دیجیتال داشته باشد. ۱۰ درصد از این سرمایه نیز وارد بازار فیوچرز ارز دیجیتال شده و در این بازار تریدر فقط بر روی بیت کوین آن هم در استراتژی‌های معاملاتی کاملاً مشخص ترید می‌کند.

حالا به خودتان برگردید و ببینید که جز کدام یک از چهار دسته بالا هستید. هر چند ممکن است سرمایه شما دقیقاً همان سرمایه‌ای نباشد که در این چهار دسته به آنها اشاره کردیم اما دیدگاه شما دقیقاً یکی از این دیدگاه‌ها است. به نظر شما کدام یک از این چهار دیدگاه می‌توانند در فرایند تریدر شدن موفق باشند؟ آیا اصلاً شانسی برای موفقیت دو دسته اول و دوم در نظر می‌گیرید؟ اگر در ذهن شما دو دسته اول و دوم حتی یک درصد شانس موفقیت هم دارند شما هنوز برای موفق شدن در ترید آماده نیستید.

۲استراتژی معاملاتی تست شده داشته باشید

دومین نکته را می‌توانیم در پاسخ تمام پرسش‌های چگونه در ترید موفق شویم برای شما ارائه کنیم. پس فرقی نمی‌کند که دنبال رسیدن به پاسخ پرسش چگونه در ارز دیجیتال تریدر موفق شویم هستید یا روش‌های موفقیت در فرایند ترید بازار فارکس یا بازار بورس ایران را دنبال می‌کنید. در هر صورت لازم است تا برای این منظور از استراتژی‌های معاملاتی تست شده با وین ریت بالا استفاده نمایید.

همانطور که می‌بینید کم کم نکات مربوط برای موفقیت در فرایند تریدر شدن را تخصصی‌تر می‌کنیم و  مسیر را برای شما جزئی‌تر بررسی می‌کنیم. استراتژی معاملاتی به این معنا است که شما باید برای ورود به بازار و معامله در این بازار یک نقشه کاملاً مشخص داشته باشید و دقیقاً مطابق با همان نقشه عمل کنید. فرض کنید که به دنبال سرقت از یک بانک هستید و تصمیم دارید تا در یک روز آفتابی تصمیم خود را عملیاتی کنید. یک تیم سرقت حرفه‌ای برای هر یک از اعضای گروه یک وظیفه در نظر می‌گیرد و تنها شانس موفقیت این است که تمام اعضا وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند. حتی راننده‌ای که قرار است بعد از اتمام سرقت تمام افراد را به مقصد برساند نیز برای موفقیت در این سرقت نقش مهمی دارد.

وقتی تنها شانس موفقیت در یک سرقت از بانک داشتن یک نقشه و برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و عمل به آن به صورت مو به مو است، چه انتظاری دارید که در یک کسب و کار فوق العاده حرفه‌ای در سطح بین‌المللی شما بدون هیچگونه استراتژی معاملاتی و پلن بتوانید موفق عمل کنید. حتی شوخی این موضوع هم خیلی خوب نیست. همچنین  نکته را هم در ذهن داشته باشید که هر نقشه‌ای برای سرقت از بانک موفق نمی‌شود و حتماً باید سارق تجربه خوبی در نقشه کشیدن در این باره داشته باشد. پس شما در بازارهای مالی نیز باید از استراتژی‌های معاملاتی تست شده با شانس موفقیت بالا استفاده کنید.

۳به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید

سومین نکته پایبند بودن به استراتژی معاملاتی است. دوباره به همان مثال سرقت از بانک برمی‌گردیم. نقشه‌ای از نقشه‌های سرقت از بانک را در نظر بگیرید که در ۸۰ درصد مواقع موفق بوده و سارقین بدون هیچگونه مشکلی توانستند به نتیجه نهایی خود برسند. به نظر شما تکرار این نقشه برای یک سرقت جدید عاقلانه است یا اینکه باید سراغ نقشه دیگری برویم!

اگر بخواهیم عاقلانه‌ترین تصمیم را در این باره بگیریم این است که ما باید همین نقشه را مو به مو اجرا کنیم و سعی کنیم تا در طول اجرا و پیاده‌سازی نقشه نقاط ضعف آن را بپوشانیم تا شانس موفقیت ما بیشتر شود. تمام اعضای گروه ملزم هستند تا وظایف خود را به صورت کاملاً دقیق و بدون هیچگونه بهانه‌ای اجرا کنند حتی اگر از سوی نفر قبلی خود اشتباهی را مشاهده کردند. وقتی قرار است راننده برای سوار کردن تمام اعضای گروه تنها ۵ دقیقه منتظر بماند یک انتظار ۱۰ دقیقه‌ای چیزی جز دستگیری تمام اعضای گروه را به دنبال نخواهد داشت.

دقیقاً مشابه با همین سوال در فرایند معاملات بازارهای مالی و ترید نیز شما باید مو به مو نکات مربوط به استراتژی معاملاتی خود را عمل کنید حتی اگر در بعضی از مواقع استراتژی معاملاتی شما با شکست همراه شود. اگر شما از یک استراتژی معاملاتی تست شده با شانس موفقیت بالا استفاده کنید شکست‌های گذرا چیز خاصی در مسیر شما نخواهد بود و شما در نهایت می‌توانید به موفقیت برسید. اما اولین جرقه شکست شما زمانی صادر می‌شود که به استراتژی معاملاتی خود پایبند نبوده و بر خلاف آن رفتار کنید.

این موضوع دقیقاً مانند سارقی است که تمام پول‌های موجود در گاوصندوق را طبق نقشه قبلی خالی کرده و در آخرین لحظه الماسی را مشاهده می‌کند که از قبل قرار نبوده برای سرقت آن اقدام شود. رعایت تمام فاکتورهای استراتژی‌های معاملاتی در بازارهای مالی و ممارست بر روی آنها اهمیت بسیار زیادی برای موفقیت در این کسب و کار دارد.

چگونه یک تریدر موفق در فارکس شویم

بحث ما درباره اینکه چگونه تریدر موفق شویم به بازار فارکس می‌رسد و قرار است در این بخش بررسی کنیم که چگونه یک تریدر موفق در فارکس شویم. بازار فارکس یکی از قدیمی‌ترین بازارهای مالی بین‌المللی است و در کشور ما نیز کاربران بسیار زیادی از گذشته به دنبال استفاده از مزیت‌های این بازار برای رسیدن به سود هستند. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که با مزیت‌های معامله‌گری در بازار فارکس آشنا شده اما میل به استفاده از این بازار برای کسب درآمد نداشته باشد.

ورود به بازار فارکس چالش خیلی زیادی ندارد. همچنین بررسی پتانسیل سودآوری این بازار نیز بسیار ساده است اما وع مهم اینجاست که کمتر معامله‌گری را می‌توانیم پیدا کنیم که در بازار فارکس برای طولانی مدت سودآور باقی بماند و بتواند به سود مستمر در این بازار برسد. واقعیت این است که اکثر تریدرها فقط در حال وارد کردن پول و سرمایه به بازار فارکس هستند و هیچ خروجی از این بازار ندارند. همین موضوع باعث شده تا ق شدن در بازار فارکس تبدیل به یک چالش بسیار بزرگ برای تمام معامله‌گران شود و همه به دنبال اتخاذ روش‌هایی برای انجام معاملات بهتر و سودآورتر در این بازار باشند.

نکاتی که در ادامه با شما مرور می‌کنیم می‌توانند شما را در تبدیل شدن به یک تریدر موفق در بازار فارکس کمک کنند. البته همانطور که اشاره کردیم شما برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق در هر بازاری بایستی تمام نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم را در نظر بگیرید و همه آنها را رعایت کنید. اما نکات حرفه‌ای و تخصصی مربوط به موفقیت در فرایند ترید در بازار فارکس به شرح زیر خواهند بود.

۱از استراتژی های مدرن پرایس اکشن مخصوص فارکس استفاده کنید

اولین نکته‌ای که برای پاسخ سوال چگونه در ترید موفق شویم در بازار فارکس داریم استفاده از استراتژی‌های مدرن مبتنی بر پرایس اکشن آن هم مخصوص خود بازار فارکس است. شاید اگر خود شما هم به دنبال پاسخ سوال چگونه یک تریدر موفق در فارکس شویم بودید دقیقاً به همین نکته اشاره می‌کردید و سعی می‌کردید به دنبال استراتژی‌های معاملاتی مدرن و پیشرفته بروید که شانس موفقیت بالایی دارند.

در بازار فارکس استراتژی‌های معاملاتی بسیار زیادی تعریف می‌شوند که هر کدام بر اساس یک سیستم پایه تعریف می‌شوند و همین موضوع می‌تواند ملاکی برای انتخاب بهترین آنها برای معامله‌گری در این بازار باشد. استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر اندیکاتورها، استراتژی‌های معاملاتی شهودی، استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر آنالیز عددی، استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر تحلیل فاندامنتال و مواردی از این دست از جمله گزینه‌های روی میز تمام معامله‌گران بازار فارکس محسوب می‌شوند که هر کدام مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند.

واقعیت این است که در حال حاضر اگر به دنبال موفقیت در این بازار باشید حتماً بایستی سراغ استراتژی‌های معاملاتی بروید که قدرت بسیار زیادی داشته باشند و استفاده از آنها شانس موفقیت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر بخواهیم با شما صادقانه صحبت کنیم هیچ کدام از استراتژی‌های معاملاتی بالا نمی‌توانند چنین شرایطی را برای شما به وجود آورند و در حال حاضر تنها گزینه قابل توجه پیش رو استفاده از استراتژی‌های مدرن مبتنی بر پرایس اکشن است.

پرایس اکشن قدرتمندترین روشی است که می‌تواند رفتار معامله‌گران بزرگ بازار را در بهینه‌ترین شرایط ممکن برای شما تجزیه و تحلیل و مدل سازی کند و شما با این تجزیه و تحلیل و مدل‌سازی می‌توانید نوع رفتار خود را در بازار فارکس بر اساس معاملات بازار و بزرگان فارکس در نظر بگیرید. با این حساب شما به عنوان یکی از نکات بسیار مهم باید به دنبال انتخاب یک استراتژی معاملاتی مناسب و بر اساس مدرن‌ترین تکنیک‌های پرایس اکشن باشید.

۲مدیریت سرمایه حرفه ای بیاموزید

در دومین پاسخی که برای سوال چگونه تریدر موفق شویم در نظر گرفته‌ایم سراغ تکنیک‌های مدیریت سرمایه حرفه‌ای در این بازار می‌رویم. اگر هزار راه حل مختلف را برای رسیدن به پاسخ چگونه یک تریدر موفق در فارکس شویم بررسی نماییم اما سخنی از مدیریت سرمایه حرفه‌ای نزنیم، هیچ سودی برای ما حاصل نخواهد شد. مدیریت سرمایه در فارکس اهمیت بسیار زیادی دارد و برای اینکه شما بتوانید روند معاملات خود را در طولانی مدت در کم ریسک‌ترین حالت ممکن پیش ببرید، نیاز خواهید داشت تا حتماً به تکنیک‌های مدیریت سرمایه نیز مسلط شوید.

البته وقتی صحبت از مدیریت سرمایه حرفه‌ای در بازار فارکس می‌کنیم همان مدیریت سرمایه کلاسیک قدیمی منظور ما نیست که همه آنها بلدند و برای هیچ کسی نتوانسته راه حلی منطقی و ایده آل برای موفقیت باشد. واقعیت درباره مدیریت سرمایه کلاسیک در بازار فارکس این است که این روش مدیریت سرمایه روش خوبی برای جلوگیری از ضرر و افزایش ضررها است اما در حال حاضر روش‌های مدیریت سرمایه مدرنی مورد استفاده قرار می‌گیرند که علاوه بر جلوگیری از ضرر شرایطی را فراهم می‌آورند تا تریدر بتواند شانس سودآوری خیلی زیادی را نیز داشته باشد.

از همان گذشته‌های دور که انجام معامله در بازار فارکس در میان کاربران ایرانی رایج شده است صحبت از مدیریت سرمایه می‌شود و هم اکنون هم این صحبت‌ها ادامه دارد. البته در این بین بهترین صرافی فارکس برای ایرانیان از  رعایت مدیریت سرمایه در فارکس توسط کاربران ایرانی بسیار خوشحال هستند و می‌توانند پول خوبی به جیب بزنند. تنها نکته منفی اینجاست که این تریدرهای ایرانی هستند که روز به روز بیش از پیش دارایی‌های خود را از دست می‌دهند و دائماً در حال ضرر کردن هستند. اگر شما بدون رعایت سیستم‌های مدیریت سرمایه مشغول ترید در بازار فارکس شوید محکوم به شکست خواهید بود و خیلی زود باید تمام دارایی‌های خود را به بازار تقدیم کنید.

رعایت نکته اصل بسیار مهمی است و شما اگر بتوانید خود را عادت بدهید که دقیقاً مبتنی بر سیستم‌های مدیریت سرمایه در بازار فارکس معامله کنید این شانس را خواهید داشت تا کم کم معاملات خود را به سمت معاملات حرفه‌ای پیش ببرید. یک تریدر کاملاً تازه کار می‌تواند با رعایت سیستم‌های مدیریت سرمایه به موفقیت نسبی در بازار فارکس برسد اما یک تریدر حرفه‌ای و کاملاً آموزش دیده بدون رعایت سیستم‌های مدیریت سرمایه هیچ شانسی برای موفقیت در این بازار نخواهد داشت.

۳سرمایه مناسب داشته باشید

نوبت به ارائه آخرین پاسخ برای سوال چگونه یک تریدر موفق در فارکس شویم می رسد. خیلی از معامله‌گران تازه کار که با مزیت‌ها و پتانسیل بسیار بالای بازار فارکس آشنا می‌شوند بر این باور هستند که می‌توانند با وارد کردن ۱۰۰ دلار سرمایه، در یک بازه زمانی چند ماهه ارزش دارایی‌های خود را به چند میلیون دلار برسانند و بتوانند سودآوری قابل توجهی را برای خود رقم بزنند.

نظر شما درباره این روش درآمدزایی و سرمایه‌ گذاری در بازار فارکس چیست؟ اگر شما حتی یک درصد شانس برای چنین افرادی در بازار فارکس قائل باشید، شما نمی‌توانید تبدیل به یک تریدر حرفه‌ای و موفق در این بازار شده و عملاً باید سراغ سرمایه‌ گذاری در سایر بازارهای مالی بروید.

یکی از مهمترین نکاتی که باعث می‌شود تا یک تریدر بتواند شرایط خوبی را در بازار فارکس برای خود رقم بزند داشتن یک سرمایه مناسب و ایده‌آل است. البته نه اینکه شما زمین و ماشین خود را بفروشید و آنها را وارد بازار فارکس کنید بلکه برای سرمایه‌ گذاری در این بازار نیاز به یک سرمایه‌ای مناسب خواهید داشت تا بتوانید سرمایه‌ گذاری خود را به شکل ایده‌آل پیش ببرید.

بیایید درباره سرمایه مناسب برای انجام معامله و سرمایه‌ گذاری در بازار فارکس کمی حرفه‌ای‌تر و کاربردی‌تر صحبت کنیم. برای این منظور باید بازار فارکس را مانند یک کسب و کار در بازار تجارت امروز در نظر بگیریم که به جای کالا در آن شما مقداری پول قرار داده و می‌توانید در هر ماه درصدی از این پول را به عنوان سود به دست آورید. اگر شما در یک کسب و کار فعال در بازار تجارت امروز یک میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری کرده باشید و بتوانید در هر ماه ۱۰۰ میلیون تومان سود به دست آورید شرایط برای کسب و کار شما بسیار مناسب است. در یک بازه زمانی ۱۰ ماهه می‌توانید تمام سرمایه‌های قرار داده شده در بازار را استخراج کرده و بعد از آن تمام درآمدهای شما تبدیل به سود خالص خواهد شد.

اما دقت کنید که اگر شما ۱۰۰ میلیون تومان برای آغاز یک کسب و کار سرمایه‌ گذاری کرده باشید نمی‌توانید انتظار داشته باشید که هر ماه برای شما ۱۰۰ میلیون تومان سودآوری داشته باشد. اگر بخواهیم یک سود نسبی ۱۰ تا ۱۵ درصدی در هر ماه را یک سود مناسب برای انجام معاملات بازار فارکس در نظر بگیریم، حالا شما باید بسته به هدفی که در این بازار دارید به دنبال انتخاب سرمایه مناسب باشید.

اگر هدف شما رسیدن به یک درآمد ۳۰۰۰ دلاری در هر ماه باشد لازم است تا با این فرض که شما در هر ماه ۱۰ درصد سود به دست آورید یک سرمایه ۳۰ هزار دلاری را وارد بازار فارکس کنید. اما معمولاً این موضوع برای اکثر تریدرهای ایرانی کاملاً برعکس است و آنها با وارد کردن یک سرمایه ۳۰۰ دلاری به دنبال درآمدهای ۳۰۰۰ دلاری در هر ماه هستند.

دقت کنید که کم بودن میزان سرمایه اولیه در بازار فارکس می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را در بخش‌های مختلف معاملات کاربران داشته باشد. تریدرها به دلیل عدم امکان رسیدن به درآمد مناسب و ایده‌آل خود با سرمایه کم معمولاً ریسک سرمایه‌ گذاری خود را افزایش می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود تا آنها نتوانند اصول و اصول مدیریت سرمایه در این بازار را رعایت نمایند و روی استراتژی‌های معاملاتی خود نیز پایبند نخواهند بود.

این دست از افراد دائماً به دنبال پیدا کردن معاملات جدید با روش‌های بسیار ضعیف هستند و در هر بار نیز سعی می‌کنند تا بیشترین میزان ریسک را در بازار داشته باشند. با توجه به اینکه تنها در این صورت می‌توانند به درآمد ایده‌آل مورد نظر خود برسند این ریسک برای آنها توجیه پذیر است اما در نهایت منجر به از بین رفتن تمام دارایی‌های آنها در بازار خواهد شد.

چگونه در ارز دیجیتال تریدر موفق شویم

کم کم درک می‌کنید که چگونه تریدر موفق شویم و بتوانیم در این بازارهای مالی شرایط خوبی را برای خود ایجاد نماییم. حالا نوبت به این رسیده تا سوال مهم چگونه در ارز دیجیتال تریدر موفق شویم را برای شما پاسخ دهیم. بازار ارز دیجیتال این روزها تبدیل به اولویت اصلی بسیاری از کاربران ایرانی برای ترید و سرمایه‌ گذاری شده است و خیلی از افراد در حال ورود به این بازار برای سرمایه‌ گذاری هستند. نکات و عوامل بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها شما می‌توانید یک سرمایه‌ گذاری کاملاً موفق را در بازار ارز دیجیتال برای خود رقم بزنید.

یکی از اولین قدم‌هایی است که شما باید برای ورود به این بازار بردارید اما متأسفانه شاهد هستیم که بسیاری از افراد بدون توجه به آموزش‌های لازم و تنها با تکیه بر چند ویدیوی آموزشی رایگان که سر و ته خاصی ندارند در حال وارد کردن سرمایه‌های بسیار زیادی به بازار ارز دیجیتال هستند. واقعیت این است که بسیاری از تریدرهای ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال با شکست مواجه شده و نتوانستند شرایط خوبی را برای خود ایجاد کنند و کسانی هم بودند که در همین بازار به سرمایه‌های چند میلیاردی رسیدند.

برای اینکه شما هم تبدیل به یکی از افراد موفق در معاملات بازار ارز دیجیتال شوید لازم است تا قدم به قدم مراحل ورود به این بازار و معامله‌گری در آن را در پیش بگیرید. تنها در این صورت است که شانس موفقیت شما در معاملات بازار ارز دیجیتال به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد و این امکان برای شما به وجود خواهد آمد تا بتوانید در یک بازه زمانی چند ساله ارزش دارایی‌های خود را در این بازار به صدها برابر افزایش دهید.

همین الان هم و قیمت سایر ‌ها با افت بسیار زیادی روبرو شده و بسیاری از معامله‌گران این فرصت‌ها را غنیمت شمرده و در حال جمع آوری توکن‌های مختلف در بازار هستند تا بتوانند در آینده سود بسیار ایده آلی را به دست آورند. اگر هم اکنون و در زمان نگارش این مقاله در حال مطالعه هستید و زمان خیلی زیادی از این مدت نگذشته شما می‌توانید با شروع سرمایه‌ گذاری خود در بازار ارز دیجیتال در یک بازه زمانی ۲ ساله به موفقیت بسیار زیادی برسید. در این بین نکات بسیار مهمی هم مختص بازار ارز دیجیتال وجود دارند که شما با تکیه بر آنها می‌توانید شانس موفقیت معاملات خود را در این بازار به میزان قابل توجهی افزایش دهید. این نکات را در ادامه با شما در میان می‌گذاریم.

۱در بازار اسپات ترید کنید

در بخش قبلی چند نکته بسیار مهم در پاسخ سوال چگونه یک تریدر موفق در فارکس شویم برای شما بازو کردیم که اتفاقاً در بازار ارز دیجیتال نیز کاربرد دارند و حتماً شما باید در معاملات بازار کریپتوکارنسی نیز نکات بالا را در نظر بگیرید و آنها را رعایت کنید. البته نکات تخصصی‌تری هم برای پاسخ سوال چگونه در ارز دیجیتال تریدر موفق شویم وجود دارند که اولین نکته از این موارد را با توصیه به معاملات در بازار اسپات آغاز می‌کنیم.

در فرایند معاملات بازار ارز دیجیتال دو بازار مختلف اسپات و بازار فیوچرز ارز دیجیتال در دسترس شما قرار دارد که هر یک شرایط و جذابیت‌های خاص خود را دارند. اما متاسفانه بازار فیوچرز ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی چندان بازار مناسبی نیست زیرا اولاً که کاربران ایرانی امکان دسترسی به امکانات صرافی‌های بسیار بزرگی مانند صرافی بایننس را در این باره ندارند و مجبور هستند که از خدمات صرافی‌های بسیار کوچک استفاده کنند. همین موضوع باعث بالا رفتن قابل توجه میزان ریسک معاملات در بازار فیوچرز می‌شود و به دلیل حجم معاملات بسیار پایین در این صرافی‌ها عملاً معاملات کاربران ممکن است با چالش‌های زیادی روبرو شده و در مدت زمان بسیار کوتاه شاهد از دست رفتن تمام دارایی‌های خود در این بازار باشید.

همچنین علاوه بر این موضوع خود صرافی‌ها نیز در معاملات بازار فیوچرز ارز دیجیتال دستکاری‌های بسیار زیادی می‌کنند که همین موضوع باعث از بین رفتن دارایی کاربران آن هم بدون اشتباه بودن در روند تحلیل و پیش‌بینی قیمت می‌شود. همین دو دلیل به اندازه کافی هستند که ما را از ورود به بازار فیوچرز ارز دیجیتال کاملاً منع کنند. اگر شما تنها به دنبال استفاده از مزیت‌های بازار اسپات ارز دیجیتال باشید در درجه اول بسیاری از ریسک‌های وارد بر معاملات خود را دور خواهید کرد و در درجه دوم هم می‌توانید شانس موفقیت بیشتری برای خود به دنبال داشته باشید.

در بازار اسپات احتمال به صفر رسیدن ارزش دارایی‌های شما بسیار کم است و در بازه‌های زمانی طولانی مدت شانس موفقیت شما در این روند معاملات بسیار زیاد هم خواهد بود. به این معنا که در معاملات بازار اسپات عملاً شما صاحب و مالک دارایی خریداری شده می‌شوید و تا زمانی که توکن مورد نظر در بازار وجود دارد و معاملات بر روی آن انجام می‌شود شما هم صاحب مقدار توکن خریداری شده خود خواهید بود.

در این باره نیز چالش‌های بسیار زیادی برای کاربران ایرانی وجود دارد و معمولاً آنها گوش به این صحبت‌ها نمی‌دهند. وقتی ما در مقالات مختلف می‌گوییم که وارد بازار فیوچرز ارز دیجیتال نشوید و تنها از مزیت‌های بازار اسپات استفاده کنید انگار در حال یاسین خواندن هستیم و خیلی‌ها این صحبت‌های ما را نادیده می‌گیرند و بر این باور هستند که ما در حال گمراه کردن آنها هستیم. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید و فرد شما بر این است که ما از این توصیه در اشتباه هستیم بهتر است معاملات خود را در بازار فیوچرز ارز دیجیتال خیلی سریع آغاز کنید.

بارها و بارها اشاره کرده‌ایم که برای ترید در بازی‌های زمانی کوتاه مدت بازار فارکس به مراتب بهتر از بازار ارز دیجیتال است و بازار کریپتوکارنسی تنها برای سرمایه‌ گذاری در بازه‌های زمانی میان مدت و بلند مدت می‌تواند گزینه بهتری باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً استفاده از مزیت‌های بازار اسپات را در دستور کار خود قرار داده و خیلی سراغ بازار فیوچرز نروید.

۲سرمایه مناسب داشته باشید

وقتی شما بدانید که چگونه در ترید موفق شویم و به نکات مختلفی در این باره برسید و بتوانید این نکات را رعایت کنید عملاً احتمال اینکه شما در بازار شکست بخورید به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و همین موضوع می‌تواند برگ برنده شما در بازارهای مالی باشد. گاهی اوقات ما نکته‌ای را در پاسخ به سوال چگونه در ارز دیجیتال تریدر موفق شویم برای کاربران مطرح می‌کنیم و آنها بر این تصور هستند که ما در بیان این نکته هیچ پیش زمینه‌ای نداشته و تنها در حال کپی برداری از مقالات مختلف در این باره هستیم.

به عنوان مثال در بند قبلی سعی کردیم تا شما را از معاملات بازار فیوچرز دور نگه داریم و در این بند هم باید اشاره کنیم که شما برای یک سرمایه‌ گذاری مناسب و موفق در بازار کریپتو کارنسی حتماً باید سرمایه مناسبی داشته باشید. دقیقاً مانند بازار فارکس اگر شما در معاملات بازار اسپات ارز دیجیتال سرمایه‌ای مناسبی در اختیار نداشته باشید چالش‌های بسیار زیادی پیش روی شما قرار خواهم گرفت که این چالش‌ها در نهایت منجر به انجام رفتارهای هیجانی از سوی شما شده و حتی ممکن است شما را به سمت استفاده از خدمات بازار فیوچرز نیز بکشاند.

وقتی شما به دنبال انجام معامله در بازار ارز دیجیتال هستید حتماً یک اهداف معاملاتی خاصی برای خود در نظر می‌گیرید و به دنبال رسیدن به یک درآمد مناسب و سود عالی در این بازار می‌باشید. سود حاصل از سرمایه‌ گذاری باید بر اساس میزان دارایی اولیه تعیین شود و اگر شما دارایی اولیه مناسبی نداشته باشید سود حاصل از سرمایه‌ گذاری شما نیز چندان قابل توجه نخواهد بود. این روند باعث می‌شود تا شما به فکر رسیدن به سودهای بسیار بالا بروید و در نهایت تمام این فعل و انفعالات باعث می‌شود تا شما ریسک سرمایه‌ گذاری خود را در بازار به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

  • ممکن است سرمایه خود را وارد بازار فیوچرز نمایید.
  • ممکن است به دنبال انجام معامله بر روی توکن‌های اهرم‌دار بروید.
  • ممکن است سراغ خرید توکن‌های بسیار ناشناخته بروید که احتمال می‌دهید در آینده ممکن است رشدهای فوق العاده کهکشانی را داشته باشند.
  • حتی ممکن است اگر به دنبال استیک ارز دیجیتال هستید سراغ استخرهایی بروید که کاملاً ناشناخته هستند اما سودهای بسیار کلانی را برای معامله‌گران در این بازار در نظر می‌گیرند.

همه این رفتارها برای رسیدن به سود بیشتر و سرمایه بیشتر است اما  شما سرمایه مناسبی در اختیار داشته باشید حتی رسیدن به یک سود ۱۰ درصدی در بازه زمانی یک ماهه نیز می‌تواند شما را نسبت به سرمایه‌ گذاری در این بازار اغنا نماید. همچنین کسانی که سرمایه اولیه مناسبی در بازار در اختیار داشته باشند سعی می‌کنند تا ریسک معاملات خود را نیز به میزان قابل توجهی کنترل نمایند و احتمال ضرر کردن در بازار برای آنها کاهش پیدا خواهد کرد. البته هرچند این نکته همیشگی و دائمی نیست و استثنائاتی هم در آن وجود دارد اما به صورت کلی باید این را پس ذهن خود داشته باشید که موفقیت در بازار معاملات اسپات ارز دیجیتال نیاز به سرمایه اولیه مناسبی دارد.

۳ریسک را کمتر و کمتر کنید

سعی می‌کنیم تا هیچ نکته‌ای را برای پاسخ سوال چگونه تریدر موفق شویم نادیده نگیریم و تمام جزئیات لازم برای بالا بردن شانس موفقیت شما در معاملات بازارهای مالی را ارائه کنیم. حالا نوبت به بررسی سومین نکته برای پاسخ پرسش چگونه در ارز دیجیتال تریدر موفق شویم می‌رسد که مربوط به کنترل ریسک و مدیریت معاملات در این بازار می‌شود. دقیقاً مانند بازار فارکس مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال نیز اهمیت خاص خود را دارد و شما حتماً باید از تکنیک‌های مدرن مدیریت ریسک در ارز دیجیتال استفاده کنید تا معاملات شما کمترین میزان خطر را داشته باشند.

در فرایند سرمایه‌ گذاری در بازار ارز دیجیتال انواع مختلفی از خطرها پیش روی شما قرار می‌گیرند که شما باید همه آنها را کنترل کنید. گاهی اوقات به عوامل بیرونی بستگی داشته و شما نمی‌توانید آنها را مدیریت نمایید اما با اتخاذ تصمیمات درست می‌توانید مانع از ضررهای خیلی سنگین در چنین مواقعی برای خود شوید. به عنوان مثال شما می‌توانید دارایی‌های خود را در کیف پول‌های مختلفی نگهداری کنید تا اگر یکی از انواع کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال مورد حمله هکرها قرار گرفت شما تمام دارایی‌های خود را از دست ندهید و سایر دارایی‌های شما در کیف پول‌های دیگر هنوز پابرجا باشند.

همچنین تکنیک‌های مدرنی برای مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک در خود معاملات بازار ارز دیجیتال نیز وجود دارد که شما با استفاده از آنها می‌توانید خطرات معاملات این بازار را برای خود به میزان قابل توجهی کاهش دهید. یکی از بهترین این تکنیک‌ها استفاده از تکنیک مدرن سبد چینی در بازار ارز دیجیتال است. قبلاً در این باره صحبت بسیار زیاد کرده‌ایم و نحوه صحیح سبد چینی در بازار ارز دیجیتال را به شکل کاملاً مدرن و برای رسیدن به بالاترین میزان سود برای شما ارزیابی نمودیم.

چطور یک ترید موفق بمانیم؟

در بسیاری از مواقع معامله‌گران ممکن است در یک یا چند ترید در بازارهای مالی شرایط بسیار خوبی داشته باشند و حتی بتوانند سود خیلی خوبی نیز به دست آورند. البته نمی‌خواهیم نحوه رسیدن به این سود را برای شما شانسی قلمداد کنیم اما واقعیت این است که وقتی شما تریدر موفقی در بازار ارز دیجیتال و بازار فارکس خواهید بود که این سود به صورت مستمر در دسترس شما قرار بگیرد و بتوانید در دراز مدت هم در بازی‌های زمانی ماهانه این سود را به صورت مستمر به دست آورید. تنها در این صورت است که شما تبدیل به یک تریدر موفق در بازار ارز دیجیتال و بازار فارکس خواهید شد و این شانس را برای خود به وجود می‌آورید که در هر شرایطی بتوانید از این بازارها سود به دست آورید.

فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پر از کسانی است که در یک یا چند معامله و یا در یک یا چند روش سرمایه‌ گذاری مانند خرید nft در بازار ارز دیجیتال موفق به رسیدن به سودهای قابل توجهی شده‌اند اما در حال حاضر حتی نمی‌توانند یک معامله ساده را نیز در این بازارها مدیریت کنند. وقتی ما صحبت از تریدر موفق در بازارهای مالی می‌کنیم در واقع منظور ما کسانی هستند که از استراتژی‌های مدرن برای معاملات خود استفاده می‌کنند و نظم معاملاتی کاملاً مشخصی دارند. تنها این افراد هستند که می‌توان از واژه تریدرهای حرفه‌ای برای آنها استفاده کرد و موفقیت آنها تنها منوط به یک بازه زمانی محدود نیست و آنها دائماً می‌توانند سودها و درآمدهای خود را در بازار فارکس و بازار ارز دیجیتال تکرار کنند.

جمع بندی

در انتهای این مقاله از سیم و اکنون شما به خوبی می‌دانید که چگونه تریدر موفق شویم و چه نکاتی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید در فرایند معاملات خود در بازارهای مالی شانس بیشتری برای خود به وجود آورید. البته اینکه چگونه در ترید موفق شویم صحبت تازه‌ای نیست و در گذشته نیز بارها و بارها چنین نکاتی مورد توجه شما قرار گرفته اما موضوع بسیار مهم این است که معمولاً کاربران نمی‌توانند این نکات را رعایت کنند.

وقتی به آمار افراد موفق در معاملات بازارهای مالی نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اکثر معامله‌گران هنوز نتوانستند شرایط خوبی را برای خود به وجود آورند و این موضوع به دلیل عدم رعایت نکاتی است که در بالا به آنها اشاره کردیم. اگر شما بتوانید ذهن خود را آماده چنین معاملاتی کنید و قبل از هر چیزی نحوه رعایت این نکات را برای معاملات خود به خوبی برنامه‌ریزی کنید، به شما قول می‌دهیم که بعد از رسیدن به کمی تجربه در معاملات بازارهای مالی وارد لیست افراد موفق در این بازارها شده و بتوانید تریدهای موفقی را برای خود رقم بزنید.

کسانی که به دنبال آموزش‌های حرفه‌ای برای ورود به بازارهای مالی هستند می‌توانند از خدمات ما در مجموعه کانون بورس استفاده کنند. در می‌توانید تمام پیش نیازهای لازم برای معامله‌گری در بازار رمز ارزها را در اختیار داشته باشید و تبدیل به یک تریدر موفق در این بازار شوید و در نیز دقیقاً همین شرایط برای علاقمندان به معامله در بازار فارکس فراهم آمده است. همچنین در طول این دوره‌ها سعی می‌کنیم تا نکات حرفه‌ای معامله‌گری و تجربیات گذشته خود را نیز با شما در میان بگذاریم تا با استفاده از آنها بتوانید با قدرت بسیار زیاد در بازار معامله کنید و در این بازار به موفقیت برسید.

در انتها از شما دعوت می‌کنیم که اگر دیدگاهی نسبت به نکات لازم برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق در بازار ارز دیجیتال و بازار فارکس را دارید آن را با ما در بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید. تبادل نظرات و تجربیات در معاملات بازارهای مالی باعث می‌شود تا کاربران بتوانند فرصت‌های بهتری را برای خود به وجود آورند و نقاط ضعف خود را نیز به راحتی برطرف سازند و شانس موفقیت بیشتری داشته باشند.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش

 

زینب اصغری

علاقمند و مدرس بازار فارکس ، ارزهای دیجیتال و بورس. محتوا تولید نمیکنم، مگر اینکه خودم از محتوایی که ایجاد کردم چیزی یاد بگیرم. منتظر شنیدن نظراتتون هستم.
دکمه بازگشت به بالا