اقتصادیبرترین های کسب و کار

اسکالپ فارکس | بررسی و معرفی این تکنیک پرکاربرد در بازار مالی فارکس

اسکالپ فارکس؛ یک تکنیک پرکاربرد

معامله‌گران در بازارهای مالی مانند فارکس از تکنیک‌های مختلف معاملاتی برای کسب سود بیشتر استفاده می‌کنند. یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین تکنیک‌های معاملاتی، تکنیک اسکالپ است. در بازار فارکس معامله‌گران با این تکنیک می‌توانند در مدت زمان کوتاه، سود مناسبی کسب کنند.

معامله با استفاده از این تکنیک به مهارت و تجربه زیادی در بازارهای مالی نیاز دارد. در این مطلب با اسکالپ فارکس، مزایا و معایب آن آشنا می‌شویم. برای استفاده از تکنیک اسکالپ میتوانید از بروکر کپیتال اکستند استفاده کنید. برای ثبت نام در کپیتال اکستند، از لینک مقابل استفاده کنید: https://itsca-brokers.com/forex/capitalxtend-broker-registration-training/

اهمیت استفاده از تکنیک‌های معاملاتی در فارکس

معامله در بازارهای مالی به انتخاب استراتژی و تکنیک‌های معاملاتی بسیار دقیق و حساب‌شده‌ای نیازمند است. ریسک انجام معامله در این بازارها بسیار زیاد می‌باشد و افراد ممکن است در چند دقیقه تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

به همین علت معامله‌گران باید در هنگام معامله، استراتژی و تکنیک‌های معاملاتی خاصی را انتخاب کنند. معامله‌گران با انتخاب یک تکنیک معاملاتی و تمرین آن در بازارهای مالی مانند فارکس، می‌توانند سود بسیار خوبی کسب کنند.

آشنایی با تکنیک اسکالپ فارکس

اسکالپ فارکس یکی از پرکاربردترین تکنیک‌های معاملاتی در بازار مالی فارکس است. در این تکنیک، معامله‌گران با انتخاب تایم فریم‌های کوتاه 5 الی 30 دقیقه‌ای معاملات خود را انجام می‌دهند. انجام معامله با تکنیک اسکالپ سود کمی دارد اما معامله‌گران با تکرار این تکنیک می‌توانند سود‌های مرکب بسیار خوبی به دست آورند. اسکالپ با پرایس اکشن یکی از روش‌‌ های اسکالپ در بازار فارکس است که توسط بسیاری از معامله‌گران استفاده می‌شود.

اسکالپر به چه افرادی گفته می‌شود

به معامله‌گرانی که از تکنیک اسکالپ در معاملات خود استفاده می‌کنند، اسکالپر گفته می‌شود. اسکالپرها توانایی و مهارت بسیار زیادی در انجام معاملات در بازارهای مالی دارند. باتوجه به این که تکنیک اسکالپ ریسک بسیار بالایی دارد، اسکالپرها عموما از معامله‌گران حرفه‌ای و قدیمی بازار هستند. این افراد می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین سود را در بازار فارکس کسب کنند.

آموزش روش اسکالپ فارکس

معامله‌گران از تکنیک اسکلاپ با روش‌های مختلفی مانند پرایس اکشن و کندل‌خوانی و اندیکاتور مکدی استفاده می‌کنند. هر یک از این روش‌ها استراتژی و مراحل مخصوص به خود را دارد. در ادامه روش‌های مختلف تکنیک اسکالپ را بررسی می‌کنیم.

آموزش تکنیک اسکالپ با پرایس اکشن

معامله‌گرانی که به روش سنتی بازار را تحلیل کرده و به خطوط روند نزولی یا صعودی توجه می‌کنند، ترجیح می‌دهند که از تکنیک اسکالپ با روش پرایس اکشن، اسکالپینگ خود را انجام دهند. این دسته از معامله‌گران با بررسی خطوط نزولی در زمان مناسب معامله خود را باز می‌کنند.

در تحلیل تکنیکال بعد از شکست خطوط نزولی، قیمت به این خطوط پول‌بک می‌زند. در این زمان اسکالپرهایی که از روش پرایس اکشن استفاده می‌کنند، وارد معامله شده و در زمانی کوتاه، سود خوبی از افزایش قیمت بعد از پول‌بک کسب می‌کنند. این روش به نسبت روش‌های دیگر اسکالپینگ،‌ریسک کمتری دارد.

آموزش تکنیک اسکالپ با اندیکاتور دیمارکر

اسکالپینگ با اندیکاتور دیمارکر یکی از بهترین روش‌های این تکنیک معاملاتی است. عموما معامله‌گران حرفه‌ای و باتجربه از این روش برای اسکالپینگ استفاده می‌کنند. می‌توان گفت که استفاده از اندیکاتور دیمارکر برای اسکالپینگ بهترین روش اسکالپ در فارکس است. عموما از این روش در تایم فریم‌های 30 دقیقه‌ای برای انجام معامله استفاده می‌شود.

در این روش هر زمان که خط نوسانگرنمای اندیکاتور دیمارکر خط 0.3 را به سمت بالا قطع کند، به معنای سیگنال خرید است و معامله‌گران معامله خود را باز می‌کنند. از طرفی دیگر زمانی که خط نوسانگیر عدد 0.7 را به سمت پایین بشکند، به معنای سیگنال فروش است و معامله‌گر باید معامله خود را بسته و ارز موردنظر را به فروش برساند.

با این روش شما می‌توانید با ریسک نسبتا مناسب، سود خوبی کسب کنید. باتوجه به تایم فریم 30 دقیقه‌ای، نباید انتظار سود زیادی از این روش معاملاتی داشت. سود استفاده از این روش اسکالپینگ در انجام معاملات تکراری با تعداد بالا است.

آموزش تکنیک اسکالپ با اندیکاتور مکدی

اندیکاتور مکدی یکی از کاربردی‌ترین اندیکاتورها در بازارهای مالی مانند بورس و فارکس است. در تایم فریم پنج دقیقه، اندیکاتور مکدی واگرایی و همگرایی‌های زیادی ایجاد می‌کند که معامله‌گران می‌توانند با استفاده از این داده‌ها و ترکیب آن با برخورد قیمت با خطوط روند نزولی یا صعودی، اسکالپینگ را انجام دهند. استفاده از اندیکاتور مکدی برای اسکالپینگ ریسک بالایی دارد و یک روش اسکالپ فارکس حرفه ای به‌شمار می‌آید.

اسکالپ در فارکس با کندل‌خوانی

یک روش جدید اسکالپ فارکس، اسکالپینگ با استفاده از کندل‌خوانی است. اسکالپینگ با کندل‌خوانی یکی از پراستفاده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های این تکنیک معاملاتی است؛ به همین علت آموزش این روش اهمیت زیادی دارد. در این روش معامله‌گران با کندل‌خوانی و بررسی قدرت کندل‌های سبز یا قرمز، معاملات خود را انجام می‌دهند.

زمانی که ارز موردنظر در بازار فارکس یک کندل قدرتمند سبز ثبت می‌کند، معامله‌گران وارد معامله می‌شوند. همچنین ثبت یک کندل قرمز قدرتمند نیز به معنای بستن معامله و سیگنال فروش برای معامله‌گران است. برای اسکالپینگ به این روش شما باید در کندل‌خوانی تجربه زیادی داشته باشید.

مزایا و معایب استفاده از روش اسکالپ در فارکس

اسکالپینگ در فارکس دارای مزایای زیادی مانند سود مناسب در زمان کوتاه است. این تکنیک برای معامله‌گرانی که فرصت زیادی برای معامله‌ ندارند، بسیار مناسب است. آن‌ها می‌توانند در یک الی دو ساعت در بازار فارکس سود خوبی دریافت کنند.

همچنین در مواقعی که بازارهای مالی روند نزولی دارند از تکنیک اسکالپینگ می‌توان سود بسیار خوبی کسب کرد. تنها عیب این تکنیک، ریسک بالای آن برای معامله‌گران تازه‌کار است. باتوجه به پیچیدگی زیاد اسکالپینگ، استفاده از آن به معامله‌گران آماتور توصیه نمی‌شود.

اسکالپینگ در بازار فارکس؛ تکنیکی برای معامله‌گران حرفه‌ای

بسیاری از معامله‌گران زمان زیادی برای انجام معاملات ندارند و ترجیح می‌دهند در زمان‌های کوتاه چند ساعته، سود خود را از بازارهای مالی مانند فارکس دریافت کنند. یکی از بهترین تکنیک‌های معاملاتی در بازار فارکس، تکنیک اسکالپینگ است که معامله‌گران با توجه به استراتژی‌های معاملاتی خود می‌توانند با روش‌های مختلف این تکنیک، معاملات خود را انجام دهند.

اگر یک معامله‌گر حرفه‌ای هستید و تجربه خوبی در بازارهای مالی مانند فارکس دارید، تکنیک اسکالپینگ می‌تواند در روزهای بد بازار فارکس برای شما سود خوبی فراهم آورد. اگر یک معامله‌گر آماتور هستید هم می‌توانید با تمرین و مطالعه زیاد، از تکنیک اسکالپینگ در معاملات خود در بازار فارکس استفاده کنید.

سعید محمدی

سعید محمدی یکی از مشاوران مالی و مدیران وبسایت ایتسکا است که همزمان به عوان مشاور با سازمان های غیر انتفاعی نیز فعالیت میکند. در حال حاضر، مدیریت وبسایت ایتسکا، حقیقت سنجی محتوا در وبسایت های مالی و همچنین آموزش های خصوصی در خصوص بازار های مالی، از فعالیت های اصلی سعید است.
دکمه بازگشت به بالا