اجتماعیبرترین های کسب و کار

چگونه امداد خودرو شویم؟

درآمد کار در امداد خودرو چقدر است ؟ ( 1401 جدید ) !

درآمد کار در امداد خودرو – امداد خودرو تهران چقدر است ؟ آیا می توانیم ما هم یک امداد خودرو شویم ؟ آیا می توانیم با کار در این حرفه درآمد خوبی داشته باشیم؟ این سوالات بسیار زیادیست که کاربران درباره حرفه امداد از ما پرسیده اند و می خواهیم به خوبی به بررسی این رشته بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

درآمد کار در امداد خودرو چقدر است ؟

بیایید بدون وقت کشی به سراغ سوال اصلی شما برویم . اصلا درآمد کار در این رشته چقدر است ؟ ما در این مقاله در مورد مکانیک های امداد خودرو ایرانخودرو در تهران صحبت می کنیم .

اگر شما یک مکانیک بسیار حرفه ای باشید باید بتوانید تمامی خودرو های ایرانخودرو را به راحتی تعمیر کرده و یا عیب یابی کنید در این خصوص باید شما تجربه بسیار زیادی هم داشته باشید .

اما بیایید ببینیم درآمد شما در این کار چقدر است ؟

درآمد تعمیر کار سیار خودرو در تهران حدودا ماهانه 15 الی 20 میلیون تومان است . به این شکل که هم حقوق می گیرند و هم درصد و هم هزینه رفتن به سمت مشتری که ماشینش در خیابان خراب شده است و یا به گونه ای ایاب ذهاب . حدودا در روز یک مکانیک امداد باید 5 الی 7 خودرو را ببینید که در این صورت درآمد بسیار خوبی خواهد داشت .

البته بسیاری از امداد ها هم هستند که درآمدی معادل ماهانه 10 میلیون تومان درآمد دارند ( این درآمد 70% از امداد خودرو های ایرانخودرو در تهران است ) .

چگونه می توانیم مکانیک حرفه ای شویم ؟

برای اینکه مکانیک حرفه ای شوید باید حدودا 2 الی 3 سال در کارگاه های مکانیکی شاگردی کنید . در این صورت حرفه شما کامل شده و به قدری درآمدتان بالا می رود که از تمامی روز هایی که در این کار سختی کشیده اید لذت خواهید برد .

اما برای اینکه در امداد خودرو بتوانید کار کنید باید حتما متخصص فنی باشید که البته در ادامه توضیح خواهیم داد . درآمد کار در امداد خودرو می تواند در بسیاری از موارد خوب و حتی عالی باشد که تماما بستگی به حرفه ای بودن شما و همچنین سابقه کار شما در این زمینه دارد . در ادامه با ما همراه باشید …

چگونه می توانیم در امداد خودرو مشغول به کار شویم ؟

برای اینکه در امداد خودرو بتوانید مشغول به کار شوید باید یک خودرو بر اساس استاندارد روز ایرانخودرو داشته باشید که یا سمند است و یا ال نود . تا بتوانید لوازم یدکی های مورد نیاز را در خودرو خود قرار داده و استفاده کنید .

در این شرایط باید کلاس های ایرانخودرو را در این زمینه پاس کنید و پس از تایید شدن توسط مدیر ارشد می توانید در این زمینه مشغول به کار باشید .

شما ساعت کاری مشخصی دارید و کار شما شناور نیست و درست مانند یک کارمند مشغول به کار می شوید .

آیا امداد خودرو باید تمامی کارهای تخصصی را بلد باشد ؟

البته بهتر است همینطور باشد در اصل درآمد کار در امداد خودرو به همین دلیل می تواند بالا برود و اگر شما تمامی مبانی خودرو را به خوبی بلد باشید درآمدتان هم بالا می رود . اگر شما برق و یا جلوبندی و یا مکانیکتان بسیار حرفه ای باشد درآمد بالاتری هم خواهید داشت . اما ایرانخودرو با توجه به مشکل شما معمولا امداد خودرو برای شما می فرستد .

آیا امداد ماشین باید بتواند هرجا که هستید خودروی شما را تعمیر کند ؟

در اصل خیر . اگر برای مثال خودروی شما تسمه تایم بریده باشد مکانیک سیار نمی تواند خودروی شمارا تعمیر کند و یا اگر ماشین شما نیاز مبرم به چال داشته باشد مکانیک سیار نمی تواند در این زمینه به شما کمک مکانیکی کند . اما طبق وظیفه ای که دارد باید یک نیسان کشنده برای شما ارسال کند تا خودروی شما را تا یک مکانیکی ببرد . در این حالت شما باید هزینه ای جدا به کشنده خودرو پرداخت کنید که معمولا زیاد هم هست . پس از امداد مکانیک نباید در خواست های اشتباهی داشته باشید .

آیا با درآمد کار در امداد ماشین می توانیم درآمد خوبی داشته باشیم ؟

اینکه شما بتوانید با درآمد کار در امداد خودرو کیفیت خوبی در زندگی داشته باشید به شما بستگی دارد . شما باید هزینه های زندگیتان را بررسی کنید و ببینید که آیا می توانید درآمدتان را به بهترین شکل در زندگیتان مصرف کنید و یا خیر ؟

اما در کل درآمد شما 2 الی 3 حتی 4 برابر یک کارمند در ماه می تواند باشد اگر هم سابقه کاری خوب داشته باشید و هم به خوبی در این زمینه کار کنید و متخصص در کارتان باشید . در این صورت کیفیت زندگی شما هم بسیار بالا خواهد بود .

آیا می توانیم با سابقه کار در این رشته از ایران مهاجرت کنیم ؟

بله . در هر صورت شما می توانید با علم مکانیک خودرو به هر کشوری به راحتی مهاجرت کنید اما برای اینکه بتوانید به خوبی در آن کشور کار کنید و اصلا بتوانید پذیرفته شوید باید حتما مدرک مکانیک یک خودروی برند را داشته باشید .

در این زمینه شما می توانید یک مدرک بین المللی برای مثال تعمیر خودروهای بی ام و و یا بنز را دریافت کنید و سپس مهاجرت کنید . مکانیک در تمامی کشور های جهان یک نیاز به خصوص است .

در کل در پایان این مقاله باید عرض کنم درآمد کار در امداد خودرو در ایران بین 10 الی 20 میلیون تومان در ماه است و برای داشتن درآمد بیشتر باید سابقه کار بیشتری هم داشته باشید .

چگونه در امداد خودرو سایپا استخدام شویم؟

شرکت امداد خودرو سایپا جهت تکمیل کادر فنی خود امدادگر و خدمت رسان می پذیرد. این شرکت در جهت ارائه خدمات سریع و باکیفیت به مشتریان محترم گروه خودرو سازی سایپا امدادگر با تجربه و خدمت رسان فعال و آگاه به مسائل فنی خودرو می پذیرد.

بنابراین گزارش شرکت امدادخودروسایپا جهت تکمیل کادر امدادی و خدمات خودرو در محل در شهرهای تهران و حومه، کرج و حومه، ارومیه، ایلام، بوشهر، یاسوج، همدان، بندر عباس، گرگان، بابل، تنکابن، رامسر، ساوه، جیرفت، تربت حیدریه، کوهدشت، مسجدسلیمان، خرمشهر و آبادان از افراد با تجربه و فنی در حوزه خودرو دعوت می کند در صورت برخورداری از شرایط ذیل جهت کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه تماس حاصل کنند.

شرایط عمومی:

  • حداقل سن 22 سال و حداکثر 35 سال
  • عدم اشتغال به کار در سایر نهادها و سازمان ها
  • دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم
  • دارا بودن گواهینامه رانندگی ترجیحا پایه دوم
  • عدم برخورداری از سوء پیشینه
  • توان مالی مناسب جهت آغاز به کار

شرایط اختصاصی :

  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا مدرک درجه 2 فنی و حرفه ای مرتبط با خودرو
  • آشنایی کامل با سیستم های برق و مکانیک و سوخت خودروهای گروه خودروسازی سایپا
  • آشنا به مفاهیم مشتری مداری و برخورداری از روابط عمومی مناسب

چگونه مکانیک خودرو ماهر و حرفه ای شویم؟

اگر قصد ورود به یک حرفه فنی مرتبط با تعمیرات خودرو را دارید و پس از مقایسه رشته های مختلف، ورود به شغل مکانیکی خودرو را انتخاب کرده‌اید، خواندن این مطلب می‌تواند تا حد بسیار زیادی شما را در انتخاب تصمیم صحیح کمک کند.

اگر سوال اصلی شما این باشد که “چگونه یک مکانیک حرفه ای شویم؟” به طور خلاصه می‌توانیم به سه مورد زیر اشاره کنیم. اما اگر قصد ورود جدی به بازار کار شغل مکانیک خودرو را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً این مطلب را به صورت دقیق مطالعه کنید.

برای آنکه یک مکانیک خودرو ماهر شویم می‌بایست یکی از سه روش زیر را انتخاب نمائیم:

  • شاگردی کردن در نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودرو سازی و یا شاگردی در مغازه‌های مکانیکی خودرو می باشد که این شیوه یادگیری بسیار طول می‌کشد و برای کسانی که می خواهند سریع وارد بازار کار مکانیک خودرو شوند مناسب نیست. این سبک یادگیری بیشتر در سال‌های گذشته مرسوم بوده است.
  • تحصیل در هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش در رشته مکانیک خودرو به مدت 3 سال در دوره متوسطه دوم و یا ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر در رشته مهندسی مکانیک خودرو که 4 سال طول می‌کشد.
  • شرکت در دوره‌های مراکز فنی و حرفه ای آزاد و دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد که به صورت تخصصی در حرفه مکانیک خودرو مشغول به آموزش کارآموزان می باشند؛ که یکی از مراکز مجهز که به صورت تخصصی در امر آموزش مکانیکی خودرو مشغول به آموزش می باشد مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری می باشد.

در انتخاب آموزشگاه مکانیک خودرو به چه نکات مهمی باید توجه کنیم؟

در نظر داشته باشید که انتخاب دوره های مهارت آموزی مکانیکی نباید صرفا بر اساس قیمت باشد، بلکه به جزئیات دیگر هم باید توجه شود. از نکاتی مثل به روز بودن تجهیزات، تجربه و سابقه استادان، سرفصل های ارائه شده، تعداد افراد حاضر در هر کلاس، به روز بودن آموزش‌ها و… که بگذریم، کیفیت دوره های عملی و به خصوص ” امکانات و تجهیزات آموزشگاه ها ” بسیار حائز اهمیت است.

به طور مثال ممکن است دوره ای ارزان باشد یا حتی مثل برخی دوره های دولتی، رایگان باشد- اما شما در طول دوره نتوانید آموخته های خود را به خوبی تمرین کنید و یا آن دوره نمی‌تواند نیاز شما را برای ورود به بازار کار مرتفع سازد. برخی از نکات مهمی که هنگام انتخاب آموزشگاه مکانیکی باید به آن‌ها دقت کنید، شامل موارد زیر می‌شوند:

    طول دوره آموزش  مکانیکی خودرو

پیش از انتخاب هر آموزشگاهی، لازم است بدانید که طول مدت زمان برگزاری هر دوره در آموزشگاه‌های مختلف، متفاوت است. مدت دوره آموزش مکانیکی خودرو در مجموعه دارالفنون، با توجه به مدت ساعات برگزاری دوره و شیفت آموزشی (شیفت صبح، ظهر، بعد از ظهر، غروب) و کلاسها (خصوصی، نیمه خصوصی، گروهی)  بین یک تا سه ماه برنامه ریزی و اجرا می شود.

    بهره مندی از اساتید ماهر و باتجربه

از دیگر فاکتورهایی که باید هنگام مراجعه به آموزشگاه به آن دقت کنید، تجربه و دانش اساتیدی است که در آن مجموعه مشغول به تدریس هستند. بدیهی است که هر چقدر مهارت استاد و قدرت انتقال اطلاعات در او بیشتر باشد، در نهایت کیفیت آموزش دوره هم بالاتر خواهد بود.

    اعتبار مدارک فنی و حرفه ای

در نظر داشته باشید که میزان اعتبار مدرک ارائه شده از طرف آموزشگاه انتخابی‌تان، یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. افرادی که پس از گذراندن فرآیند تعریف شده در سازمان فنی و حرفه‎‌ای موفق به اخذ گواهینامه شوند، با توجه به بین المللی بودن این مدرک می‌توانند در تمامی کشورهایی (186 کشور) که عضو سازمان جهانی کار (ILO) هستند، مشغول کار شوند. بهتر است بدانید که این گواهینامه بین‌المللی در همه این کشورها اعتبار دارد. لیست کشورهای عضو سازمان جهانی کار را در این لینک ILO مشاهده نمایید.

وضعیت بازار کار مکانیکی خودرو

با توجه به افزایش بسیار زیاد تولید و مونتاژ انواع خودروهای ایرانی  و خارجی،می‌توان گفت استقبال مردم ایران برای خرید خودرو شخصی افزایش یافته است. بر اساس آمار رسمی درصد تعداد خانواده هایی که در سال 1395 صاحب خودرو بوده‌اند نسبت به 20 سال قبل بیش از 3 برابر شده است. اینطور انتظار می‌رود که طی 20 سال آینده تعداد خودرو ها در ایران 5/2 برابر شده و به 50 میلیون خودرو خواهد رسید.

بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که عمر مفید خودروها بر اساس استاندارد جهانی بین 7 تا 10 سال است؛ ولی در کشور ما خودروها به طور میانگین بین 15 تا 25 سال مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه سرانه تعمیرات خودرو در کشور ما در مقایسه با متوسط جهانی بیشتر است، به گونه ای که هر ایرانی سالانه به طور میانگین 5 تا 8 بار برای سرویس و تعمیر خودرو به تعمیرگاه مراجعه می کند. همچنین از مشاهدات میدانی نیز می‌توان به این نتیجه رسید بازار کار این شغل به این زودی‌ها اشباع نخواهد شد.

در مجموع لازم است بدانید که فعالیت در شغل مکانیکی خودرو در دنیا و کشور ایران نسبت به سایر رشته ها با توجه به توسعه روز افزون این تکنولوژی و تغییرات و گستردگی سیستم‌های جدید موجود، در حال افزایش است.  به طوری که می توان نتیجه گرفت اگر فعالان در این عرصه همیشه اطلاعات و مهارت خود را به روز نمایند، سالیان زیادی می‌توانند در این حرفه فعال بوده و درآمد مطلوبی کسب نمایند.

آمارهای جهانی نیز بر همین مطلب تأکید دارد؛ به عنوان مثال در بازه زمانی ۵ سال گذشته میزان استخدام این شغل در کشور استرالیا رشد ۵۷.۴ درصدی داشته و رشد زیادی در آینده برای آن پیش بینی می شود. همین موضوع باعث استخدام نیروی ماهر از سایر کشورها شده است.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا