ورزشی

حرف‌های ضد و نقیض شان فدراسیون کشتی را زیر سوال می‌‎برد/پاسخی به دوگانگی در ورزش آبادان

دانا نیوز/خوزستان مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در واکنش به خط خوردن شاهین بداغی از تیم ملی امید، گفت: از فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی امید می‌خواهیم اگر دلایل قانع کننده‌ای دارند توضیح دهند.

نمایشگاه بزرگ و تخصصی تربیت بدنی و ورزش به همت اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از ۲۴ مهرماه به مدت سه روز به مناسبت هفته تربیت بدنی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز برپا است.

خوزستان ظرفیت برپایی نمایشگاه ورزشی بین‌المللی را دارد

حمید بنی‌تمیم در نشست خبری که شامگاه سه‌شنبه در محل این نمایشگاه برگزار شد، با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش، اظهارکرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه با عنوان عزت و پیشرفت حمایت از تولیدات داخلی و شناسایی ظرفیت‌های ورزشی استان خوزستان و کشور است. امیدوار این نمایشگاه شروعی برای انجام کارهای بزرگ‌تر و رونق بیشتر به صنعت ورزش شود. قطعا استان خوزستان ظرفیت برپایی یک نمایشگاه بین‌المللی ورزشی را دارد و ان‌شاءالله با همت همکارانم بتوانیم سال آینده به این هدف ارزشمند دست پیدا کنیم. 

وی در ادامه در خصوص اختصاص ارزش افزوده به ورزش استان، خاطرنشان کرد: ارزش افزوده در بخش ورزش مربوط به دو دستگاه آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان می‌شود که سهم ما ۶۰ به ۴۰ است که در حال بستن موافقت‌نامه آن هستیم. در خصوص ماده ۵۳ نیز باید بگویم هر دستگاه وظیفه دارد یک درصد از درآمد خود را برای ورزش هزینه کند که دو، سه دستگاه در اعتبارات ۱۴۰۱ سهم خود را داده‌اند و تلاش می‌کنیم در سال مالی ۱۴۰۲ نیز سایر دستگاه‌ها را مجاب کنیم تا از این ظرفیت قانونی حداقل برای پرسنل خود استفاده کنند. این ماده یک ظرفیت قانونی است اما الزامی در خصوص آن وجود ندارد و دستگاه‌ها می‌توانند یک درصد از اعتبارات خود را برای ورزش کارکنانشان لحاظ کنند. 

برخی شهرداری‌ها چوب لای چرخ ورزش می‌گذارند

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره کمک شهرداری‌ها به ورزش استان، گفت: به اعتقاد من در این زمینه نمی‌توانیم شهرداری‌ها را صفر یا صد ببینیم. شهرداری‌ها در خیلی جاها کمک می‌کنند و در برخی مواقع نه تنها کمک نمی‌کنند بلکه چوب لای چرخ ورزش می‌گذارند. برخی از شهرداری‌ها عوارض ساخت را به سه میلیارد تومان نوشته‌اند اما ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون از حساب اداره‌کل ورزش و جوانان استان کسر کرده‌اند، آن هم شهری که خودش بسیار محروم است. به هر حال برخی شهرداری‌ها کمک می‌کنند، برخی خنثی هستند و برخی هم همان‌طور که گفتم چوب لای چرخ ورزش می‌گذارند. ما در تلاش هستیم که از ظرفیت شهرداری‌ها و همه ظرفیت‌های دستگاه‌های صنعتی استان کمک بگیریم که این مهم ارتباط مستقیم با سلامت و امنیت جامعه دارد.

تکمیل خانه کشتی ایذه تا ۱۸ ماه آینده

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص خانه کشتی ایذه، عنوان کرد: زمانی که من افتخار خدمت‌گذاری در ورزش خوزستان نصیبم شد، این پروژه تعطیل بود چرا که مالکیت زمین احداث پروژه اداره‌کل ورزش و جوانان نبود و ذیحساب وقت نیز جلوی ادامه کار را گرفته بود. در آن مقطع حدود ۱۴ میلیارد تومان به پیمانکار پروژه بدهکار بودیم و امکان پرداخت وجود نداشت زیرا اعتباری تخصیص داده نشده بود. همچنین پیمانکار قبلی با توجه به اینکه پروژه زمان‌بر شده بود و پول خود را دریافت نکرده بود باید قطع پیمان می‌شد که به درستی هم انجام شد. خوشبختانه مشکلات موجود برطرف شد، یعنی پول پیمانکار را پرداخت کردیم و کاربری ورزشی این پروژه صورت گرفت و مالکیت آن به اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان واگذار شد و اکنون اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است و پیمانکار شروع به کار کرده است. طبق قرارداد موجود قرار است در ۱۸ ماه آینده پروژه تکمیل شود.

بنی‌تمیم در پاسخ به این سوال که پیمانکار پروژه اعلام کرده است اعتبار درنظر گرفته شده کافی نیست و اگر اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان مساعدت کند، طی ۹ ماه آینده پروژه را تحویل خواهد داد، گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی کرده و  از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به پروژه اختصاص داده شده است که عدد قابل توجهی است.

وی درباره استخدام پیام احمدی‌ مدال‌آور خوزستانی در کشتی فرنگی نوجوانان جهان، عنوان کرد: او فعلا نوجوان است و برای اینکه در شرایط استخدامی قرار بگیرد باید به سن قانونی برسد و وضعیت خدمت سربازی او نیز مشخص شود. ضمن اینکه مدال جوانان در میادین بین‌المللی باعث معافیت یک ورزشکار از خدمت مقدس سربازی می‌شود.

اعتراض نسبت به خط خوردن بداغی از تیم ملی کشتی فرنگی امید

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه شاهین بداغی اخیرا در انتخابی تیم ملی امید برنده شد اما چون خوزستان در فدراسیون کشتی کرسی ندارد او را خیلی راحت از حضور در تیم ملی خط زدند، چه حمایتی از این ورزشکار خواهید داشت؟ گفت: ما از هیات کشتی با عنوان متولی این رشته در استان خوزستان خواسته‌ایم که موضوع را پیگیری کنند که اعتراض هم کرده‌اند ولی همه می‌دانیم که مسائل فنی در تمامی رشته‌ها بر عهده کادر فنی است و آن‌ها تصمیم گیرنده هستند و امکان اینکه بخواهیم به این قضیه ورود کنیم بسیار کم است ولی در حد توان اعتراض می‌کنیم و از این تریبون از فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی امید می‌خواهیم اگر دلایل قانع کننده‌ای دارند توضیح دهند. اما اینکه حرف‌های ضد و نقیض در خصوص کشتی وجود دارد و جامعه کشتی در دو بخش آزاد و فرنگی معترض هستند شان و جایگاه فدراسیون را زیر سؤال می‌برد و امیدوارم کادر فنی توضیحات قانع کننده‌ای برای تصمیمات خود ارائه دهد.

وی همچنین در واکنش به این سؤال که آیا پولی که هر ساله به حساب اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برای اختصاص به تیم‌های نفتی واگذار می‌شود به باشگاهی چون صنعت نفت آبادان به صورت کامل پرداخت می‌شود؟ خاطرنشان کرد: از زمانی که من به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان مشغول به فعالیت شدم همان پولی که بابت دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان تخصیص داده شده به حساب هیات‌های فوتبال آن استان‌ها واریز شده است و اگر هم هیات‌ها پولی را کسر کردند و تمام پول به باشگاه‌ها داده نشد اما پول برداشت شده کاملا برای ورزش همان شهر هزینه شد.

بنی‌تمیم همچنین بیان کرد: جلساتی با حضور استاندار خوزستان و معاون سیاسی اجتماعی استاندار پیرامون وضعیت تیم‌های فوتبالی استان برگزار کرده‌ایم اما همه اهالی ورزش مطلع‌اند که کادر فنی تیم‌ها تصمیم‌گیرنده مسائل فنی هستند و اگر مشکلی هم پیش بیاید هیات‌ مدیره‌ها باید تدابیر لازم را بیاندیشند. اما اگر در خصوص تیم‌ها احساس خطر شود در جلساتی به بررسی مشکلات پرداخته‌ایم تا در تصمیم‌گیری‌هایشان دقت نظر بیشتری داشته باشند. 

پاسخی به دوگانگی در ورزش آبادان

وی در پاسخ به سوالی که باتوجه به این که منطقه آزاد اروند اداره کل ورزش و جوانان دارد چرا رییس اداره ورزش و جوانان آبادان باتوجه به تنفیض اختیار از سوی اداره کل ورزش استان اقدام به تغییرات در ورزش آبادان دارد و این موضوع دوگانگی ایجاد کرده است؟ خاطرنشان کرد: قرار است جلسه‌ای برای رفع ابهامات برگزار شود اما طبیعی است وقتی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان حقوق پرسنل را می‌دهد و ما در تمام زمینه‌ها پاسخگو هستیم، مدیرکل هم باید ابلاغ پرسنل را صادر کند و این که ما زیرمجموعه خودمان را معرفی کنیم، بسیار بدیهی است. اما نکته مهم این است که ادامه این روند اصلاً به سود ورزش منطقه آزاد اروند و مردم آبادان، خرمشهر و مینوشهر نیست و مدیران ارشد کشور در این خصوص تصمیم می‌گیرند. 

شانس خوب خوزستانی‌ها برای مدال‌آوری در پاراآسیایی

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص پیش‌بینی  از مدال‌آوری خوزستانی‌ها در پاراآسیایی هانگژو عنوان کرد: ۳۲ ورزشکار، مربی و داور خوزستانی در قالب تیم‌های ملی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو حضور دارند که البته بازی‌های آسیایی به اتمام رسید که خوزستانی‌ها در رشته‌های کشتی، کبدی، اسکیت و شطرنج بسیار خوب درخشیدند. اما به اعتقاد من ورزشکاران پاراآسیایی استان بیشتر شانس کسب مدال خواهند داشت. همان‌طور که قبلا هم گفتم جوایز مدال‌آوری در این رقابت‌ها برای طلا، نقره و برنز به ترتیب ۲۰۰ میلیون تومان، ۱۵۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان است که تلاش می‌شود در اسرع وقت پاداش‌ها را پرداخت کنیم. 

تا پایان سال ۱۰۰ پروژه ورزشی به بهره‌برداری می رسند

وی در ادامه درباره پروژه‌های در دست اقدام این اداره‌کل، گفت: نزدیک به ۷۰۰ پروژه نیمه کاره داشتیم که خوشبختانه پروژه‌هایی که بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند در اولویت قرار گرفتند و طبق آنچه قول داده بودیم که تا پایان سال ۱۰۰ پروژه ورزشی را به بهره‌برداری برسانیم، خدا را شکر با ۲۵ پروژه‌ای که در هفته تربیت بدنی افتتاح خواهد شد، به حدود ۸۰ پروژه بهره‌برداری شده می‌رسیم که تا پایان سال مابقی پروژه‌های وعده داده شده به افتتاح خواهند رسید و به قولی که داده بودیم جامه عمل می‌پوشانیم. 

کلنگ سه خانه اختصاصی ورزش در اهواز به زمین زده می‌شود

بنی‌تمیم ادامه داد: خانه‌های تخصصی ورزش در استان خوزستان بسیار کم داریم اما اعتبار کلنگ‌زنی سه خانه را پیش‌بینی کرده‌ایم که کلنگ خانه کاراته در مجموعه بابک معتمد اهواز به زمین خواهد زده شد و خانه هندبال در کوی پلیس و پیست اسکیت در اهواز کلنگ‌زنی خواهد شد.

وجود ۲۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در خوزستان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۲۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته داریم که از زمان کرونا حدود ۱۲ هزار نفر افزایش داشته‌ایم.

ورزشگاه جدید در آبادان احداث می‌شود؟

وی درباره احداث یک ورزشگاه جدید در شهر آبادان عنوان کرد: از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان خوزستان ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث یک ورزشگاه جدید یا تخریب و بازسازی استادیوم ۵ آنلاین آبادان در نظر گرفته شد و قرار شد مشاور بگیریم که بدانیم با این مبلغ اعتبار انجام کدام کار بهتر  و به سود مردم خواهد بود.

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا