عمومی

برندهای برتر پوشاک ورزشی دنیا را بیشتر بشناسید

معرفی بهترین و معتبرترین برندهای پوشاک ورزشی دنیا

با توجه به تنوع و گسترش ورزش و نیاز ورزشکاران به تجهیزات و پوشاک متناسب با هر رشته و همچنین افزایش محبوبیت سبک ورزشی در بین افراد عادی و در سنین مختلف، رقابت تنگاتنگ بین برندهای تولید کننده لباس استقلال و پوشاک ورزشی در تولید و عرضه محصولات با کیفیت و کیف ساخته شده توسط ورزشکاران و دیگر طرفداران این سبک ایجادش شده است. در این مقاله به معرفی چند برند معروف لباس ورزشی می پردازیم.

1.      پوما (puma)

کارآفرین موفق آلمانی آدولف داسلر برند پوما را در سال 1924 با کمک برادر بزرگترش رودولف داسلر تأسیس کرد و شروع به تولید کفش و صندل راحت برای استفاده روزمره کرد. در سال 1948، یک اختلاف خانوادگی تلخ بین برادران داسلر منجر به پایان همکاری آنها و ایجاد برند آدیداس توسط آدولف داسلر شد و پوما در دوران رودولف به موفقیت خود ادامه داد.

امروزه محصولات برند پوما که شامل کفش و پوشاک تجهیزات ورزشی و ست گرمکن و شلوار استقلال می شود در بیش از 120 کشور دنیا به فروش می رسد. خلاقیت در طراحی و تولید محصولات با کیفیت و استفاده از روش های هوشمندانه برای بازاریابی و فروش از عوامل اصلی موفقیت این برند است. ستاره های بین المللی فوتبال، تیم ها و باشگاه های برتر فوتبال جهان، طرفداران سرسخت این برند هستند.

2.      آديداس (adidas)

 

بدون شک آدیداس یکی از شناخته شده ترین برندهای پوشاک ورزشی در جهان است که در سال 1948 توسط آدولف داسلر تاسیس شد. آدیداس از اولین سال های تاسیس خود روی تولید کفش های اسپرت راحت با طراحی و ظاهر مینیمال با قیمتی مناسب تمرکز کرد و طرفداران زیادی پیدا کرد.

امروزه این شرکت بیش از 50000 کارمند دارد و به تولید کفش های ورزشی، لباس های ورزشی و گرمکن، تجهیزات و لوازم جانبی مانند توپ، موشک و دئودورانت مشغول است. آدیداس به عنوان یکی از برندهای ورزشی مطرح جهان، در بسیاری از رویدادهای ورزشی مانند جام جهانی فوتبال و از تیم های بین المللی و باشگاهی مختلف مانند منچستریونایتد، رئال مادرید و همچنین بازیکنان و تیم های کریکت، بیسبال و بسکتبال و گلف پشتیبانی می کند.

تبلیغات اینترنتی و تبلیغات تلویزیونی با حضور چهره های مشهور ورزشی جهان مانند هر موری، ساچین توندولکار، لیونل مسی ستون اصلی بازاریابی برند آدیداس در بازارهای جهانی بوده است.

3.      نايکی (Nike)

این برند در سال 1964 توسط مربی تیم فوتبال دانشگاه اورگان، بیل بوئرمن و شاگردش فیل نایت، تأسیس شد. این شرکت با لوگویی الهام گرفته از الهه موفقیت در یونان باستان و با شعار Just Do It یکی از برندهای موفق و پیشرو در زمینه کفش، پوشاک و تجهیزات ورزشی است. نایک با حمایت از رویدادهای ورزشی مهم جهان مانند المپیک، NBA و همکاری و حمایت از ستارگان ورزش جهان مانند مایکل جردن، رونالدو، نیمار، رونی، و متخصص در طراحی محصول برای زنان تلاش می کنند روز به روز موقعیت خود را در تجارت بهبود بخشند و سایر رقبای خود را شکست دهند.

4.      ريباک (Reebok)

برند ریباک که توسط جوزف ویلیام فاستر در انگلستان در سال 1895 در انگلستان تاسیس شد، با شعار دگرگونی مثبت زندگی انسان و تناسب اندام به عنوان یکی از مهمترین اصول زندگی هر فرد، با تجهیزات ورزشی شروع به کار کرد. محصولات برند ریباک با استفاده از پارچه های مرغوب و بهره گیری از آخرین فناوری ها در تولید محصولات بادوام و راحت، همگان را به ورزش و فعالیت لذت برده و حس اهمیت و انگیزه را در فرد القا می کند. طراحی کفش های ورزشی با ظاهر سه بعدی و استفاده از فریم مایع به جای لاستیک در تولید کفش ورزشی، یکی از خلاقیت ها و نوآوری های منحصر به فرد برند ریباک می باشد.

5.      آندر آرمور (Under Armor)

آندر آرمور (Under Armor) یک برند آمریکایی پوشاک و تجهیزات ورزشی است که در سال 1996 توسط کوین پلانک، کاپیتان سابق تیم فوتبال دانشگاه مریلند تأسیس شد. این برند در زمینه تولید پوشاک ورزشی مانند شلوار، هودی، گرمکن، تی شرت، کاپشن های ورزشی، زانو بند و مچ بند فعال است. امروزه آندر آرمور با بیش از 13000 کارمند و شعبه در لندن، آمستردام، مکزیک، نیویورک و … به جایگاهی معتبر در زمینه پوشاک ورزشی دست یافته است.

6.      مونیخ (Münich)

برند معروف ورزشی اسپانیایی مونیخ در سال 1939 توسط لوئیس براندا برای طراحی کفش های ورزشی فوتسال، هندبال و بوکس ایجاد شد و سپس با تولید کفش و پوشاک ورزشی برند خود را گسترش داد. مونیخ در طراحی محصولات خود ترکیبی از اصالت، کیفیت و راحتی را از اصول اولیه می داند و همین امر باعث شده تا این برند به برندی معتبر و معروف تبدیل شود و رشد چشمگیری در بازارهای ملی و بین المللی داشته باشد.

7.      فیلا (Fila)

فیلا یک برند ورزشی کره ای ایتالیایی است که در سال 1911 در ایتالیا تاسیس و راه اندازی شد، اما در سال 2007 این برند توسط یک کره ای به نام یون سو یون خریداری شد. اولین محصول تولید شده توسط برند فیلا لباس زیر ورزشی بود، اما هم اکنون این برند در زمینه تولید انواع پوشاک ورزشی مردانه، زنانه و بچگانه فعالیت دارد. لباس زنانه تیم ملی ایران نیز از این برند تولید شده است.

8.      کانورس (Converse)

کانورس یکی از برندهای ورزشی پیشرو با محصولات قوی است که در سال 1908 شروع به کار کرد. اوج محبوبیت این برند طراحی و تولید کتانی های آل استار بود که به دلیل سادگی و زیبایی بی نظیر، همچنان جزو مدل های ماندگار در صنعت مد و لباس هستند و در رنگ های متنوع تولید و عرضه می شوند. لوگوی ستاره ای این برند نشان از محبوبیت گسترده این برند ورزشی دارد. کانورس در ورزش به ویژه در بسکتبال و اسکیت بورد NBA حضور پررنگی دارد.

9.      نیو بالانس (New Balance)

نیو بالانس یکی دیگر از برندهای موفق کفش ورزشی آمریکایی است که در سال 1906 توسط ویلیام جی رایلی راه اندازی شد. اولین کفش های ورزشی تولید شده توسط این برند ،از جنس چرم و پارچه کپ ساخته شده بود که مخصوص دوندگان طراحی شده بود. امروزه این برندبه یک برند لوکس تبدیل شده است، زیرا در در آمریکا و انگلیس تولید می شود و در نتیجه قیمت آن بالا است. در حال حاضر نیوبالنس علاوه بر تولید کفش های ورزشی، به طور ویژه کفش ها و لوازم اسکیت برد را طراحی و عرضه می کند.

10.  کا سوئیس (K-Swiss)

کا سوئیس یکی از برندهای شناخته شده در زمینه تجهیزات ورزشی تنیس است که در سال 1966 توسط دو برادر به نام های آرت و ارین بورنر تاسیس شد. کا سوئیس به دلیل استفاده آسان، کیفیت بالا، ظاهر جذاب و در عین حال ساده محصولاتش به سرعت مورد تحسین تنیس بازان سراسر جهان قرار گرفت.

11.  اسیکس (Asics)

در سال 1949 برند ژاپنی اسکیس با تولید کفش بسکتبال وارد عرصه تولید پوشاک ورزشی شد و با شعار ذهن سالم در بدن سالم به یکی از معروف ترین برندهای ورزشی در جهان تبدیل شد. تولید و عرضه کفش هایی با زیره ژله ای که از انتقال ضربه یا فشار به کف پا جلوگیری می کند، یکی از بی نظیرترین محصولات این برند بود که انقلابی در طراحی کفش های اسپرت به وجود آورد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا