ورزشی

استقلال به یک دلیل قهرمان نمی‌شود، اما پرسپولیس بوی قهرمانی می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

پایان رأفت بازیکن اسبق تیم پرسپولیس ، درباره شرایط این تیم در پایان هفته بیست و یکم مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: در این چند بازی اخیر انصافاً پرسپولیس متفاوتی را نسبت به پرسپولیس نیم فصل اول دیده‌ایم. تیم بازی به بازی بهتر کار می‌کند و روند پاسکاری‌ها بین بازیکنان رو به جلو و همان شکلی است که باید باشد.

وی افزود: منهای بازی دربی که پرسپولیس اسیر تاکتیک تدافعی تیم استقلال شده بود در سایر مسابقات ما توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و برای نمونه با وجود دریافت دو گل از تیم فولاد روی اشتباهات فردی تیم حریف را تا حدی تحت فشار گذاشتیم که چهار گل زدیم و چند گل هم نزدیم. آن زمان که درباره حضور سرمربی جدید پرسپولیس امیدوارانه حرف می‌زدم به این دلیل بود که مطمئن بودم تغییرات جدید باعث پیشرفت پرسپولیس می‌شود.

مهاجم سال‌های گذشته پرسپولیس اضافه کرد: خوشبختانه با حضور اورونوف در محدوده محوطه جریمه حریفان، وضعیت خط حمله تیم بهتر شده و شاهد گلزنی نفراتی مثل آل کثیر یا مهدی ترابی یا حتی خود این بازیکن ازبکستانی هستیم. پرسپولیس روز به روز شرایط بهتری پیدا می‌کند و مطمئناً از چنین تیمی بوی قهرمانی به مشام می‌رسد. من مطمئن هستم با ادامه این روند و جدی گرفتن بازی‌های باقیمانده قطعاً می‌توانیم قهرمان شویم.

رأفت با اشاره به بازی‌های باقیمانده پرسپولیس تا پایان نیم فصل اول گفت: با نگاهی به رقبای پیش رو باقیمانده تا پایان فصل فقط تیم سپاهان است که می‌تواند جلوی تیم ما بایستد. ما اگر بتوانیم سپاهان را شکست بدهیم قطعاً می‌توانیم قهرمان شویم. من مطمئنم در مسیر باقی مانده برای استقلال تیم‌هایی مثل تراکتور می‌توانند مشکل ساز شوند.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: با توجه به سبک بازی بسته استقلال احتمال اینکه این تیم تا پایان فصل چندین مساوی دیگر مثلا مقابل تراکتور داشته باشد کم نیست، اما این پرسپولیس فقط گل می‌زند و برنده می‌شود. به همین خاطر اگر استقلال ۲ یا ۳ بازی مساوی کند عملاً ۶ امتیاز از دست می‌دهد و پرسپولیس می‌تواند در همین شرایط خودش را در صدر جدول ببیند و جایگاهش را تثبیت کند. فقط باید سپاهان را شکست بدهیم.

فوتبالیست سال‌های گذشته کشورمان همچنین درباره برد پرگل تیم ملی مقابل ترکمنستان خاطرنشان کرد: تیم‌هایی مثل ترکمنستان برای تیم ملی فوتبال ما با این همه ستاره اروپایی به هیچ عنوان رقبای جدی به حساب نمی‌آید حتی به درد مطرح شدن به عنوان بازی تدارکاتی هم نمی‌خورد. هرچند که انجام این مسابقات برای ایجاد هماهنگی بین بازیکنان تیم ملی خوب است، اما‌ای کاش می‌شد در روز‌های این چنینی مثل فیفا دی، بازی با تیم‌های ملی صاحب نام جهان را در برنامه تیم ملی قرار بدهیم تا در نهایت بتوانیم در روز‌های حساس مثل مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا به آن شکل جلوی قطر دست‌هایمان را بالا نبریم. دلخوش کردن به بردن تیم‌هایی مانند ترکمنستان دلیل حذفمان در جام ملت‌ها بود وگرنه قطر تیمی نبود که ایران را حذف کند!

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا