عمومی

ریشه فرهنگ ایثار و شهادت قرآن و اهل بیت (ع) است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده سه‌شنبه شب در آئین سراسری بزرگداشت شهید مدافع امنیت «شهید محمدحسین حدادیان» و ۵ شهید مدافع امنیت شهرستان تنگستان عنوان داشت: اگر امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران مایه عزت و سربلندی اهتزاز آن در قله‌های مقاومت افتخار ما است برای این بوده که در پای آن خون صدها هزار شهید ریخته شده است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: اگر امروز پرچم ایران و پرچم مقاومت در سر تا سر عالم نماد مقاومت و شجاعت است به برکت خون پاک و مطهر شهدا و ایستادگی خانواده معظم و معزز شهدا است.

وی اضافه کرد: در ۲ ماه گذشته یکی از بهترین جوان‌های تنگستان درراه امنیت کشور و شهروندان شربت شیرین شهادت نوشید مایه افتخار این منطقه و نظام شد.

پهلو زاده یاد آور شد: شهید و شهادت و کسی که به مقام شهادت می‌رسد شاهد و ناظر است و بفرموده خداوند تبارک و تعالی شهدا زنده هستند، بشر چشم مادی قابل دیدن همین اشیا دور خود است اما شهدا وقتی به شهادت می‌رسند در رحمت خداوند متنعم می‌شوند و اگر امروز از شهید و شهادت وظیفه داریم تجلیل کنیم از بابت این است که ریشه شهید و شهادت از ابتدای تاریخ انبیا و ائمه بودند تا به امروز این شهدا مایه فخر و مباهات جریان تشییع هستند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: اگر شیعه امروز در دنیا به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی است و اگر امروز جوانان شیعه در اقصی نقاط عالم مایه افتخار و مباهات است از باب شجاعت و ایثاری است که در بین این شهدا وجود دارد.

وی یاد آور شد: امروز فرهنگ دینی ایثار و شهادت که در بین خانواده‌ای موجب رشد و تربیت این جوانان شده ریشه آن قرآن و اهل بیت است.

پهلو زاده خاطرنشان کرد: بر اساس آثار مکتوبی که خودشان ارائه کردند و نوشتند در غرب و آمریکا فرهنگ خود را فرهنگ فاضلاب نامیدند این کلمه خود آنهایی است که در آمریکا کتاب نوشتند اگر شما می‌خواهید مصداق این فرهنگ آمریکا را مشاهد کنید حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در بمباران غزه، بمباران یمن، عراق، افغانستان؛ کشتار ۹میلیون در ایران براثر ایجاد قحطی این فرهنگ غرب و آمریکا است.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: در غرب و آمریکا برای جان انسان‌ها هیچ ارزشی قائل نمی‌باشند اینها فرهنگی که به عنوان نماد آزادی و دموکراسی مطرح و اندیشمندان و اندیشکده های آنها این را معرفی می‌کند با جنگ است.

وی افزود: اگر امروز جوانان این مرز و بوم در تأمین امنیت و دفاع از حرم به شهادت می رسند برای این است که فرهنگ ما به آن فرهنگ غرب تبدیل نشود.

پهلوزاده بیان کرد: امروز جوانان ایران اسلامی وقتی به سن تکلیف سیاسی می رسند و در آستانه رأی دادن هستند و سر صندوق رأی حاضرمی شوند بدانند این رأی که در صندوق قرار می‌دهند این رأی دفاع از خون شهداست، دفاع خانواده معظم و معزز شهدا، دفاع از فرهنگ قرآن، دفاع فرهنگ اهل بیت است.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی با اتکا به همین جوانان به دست آمد تجهیزات ساخت ناو، پرتاپ ماهوار که صف تا صد آن توسط همین جوانان ساخت و به فضا پرتاب شد این عزت آفرینی است که عده‌ای نمی‌خواهند این عزت‌ها باشد و استمرار پیدا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وظیفه ما است به عنوان دفاع از حرم، حریم و قدردانی از خون شهدا و خانواده معظم و معزز شهدا تا می‌توانیم هرکسی در هر مکان و هر مسؤولیتی که است برای خدمت به مردم و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی تلاش کند.

دکمه بازگشت به بالا