استان ها

دادستان شوش از دستگیری کارچاق کن پرونده های قضایی در این شهرستان خبر داد

مسلم کرم اللهی امروز شنبه درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانا نیوز گفت: باتوجه به شکایت تعدادی از مردم شهرستان شوش از فردی که با ‌توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی، مبالغی را دریافت کرده بود، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس حفاظت و اطلاعات دادگستری شهرستان شوش قرار گرفت و برای دستگیری فرد مورد نظر، پس از جمع‌آوری دلایل و مدارک کافی، این متهم توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری شهرستان شوش، شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم دارای شغل آزاد بوده و هیچ‌گونه رابطه قراردادی، شغلی یا استخدامی با دستگاه قضایی ندارد، یادآور شد: عناوین اتهامی این فرد، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضایی است، متهم دستگیر شده با قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات درخصوص اتهامات وی ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کرم اللهی همچنین تصریح کرد: در بسیاری از موارد، شکل‌گیری ذهنیت اشتباه و برخلاف واقع نسبت به دستگاه قضایی به اشخاصی بازمی‌گردد که به‌هیچ‌ عنوان ارتباطی با قوه قضائیه ندارند و فقط با توسل به عملیات متقلبانه و جعل عنوان، اقداماتی را به نام دستگاه قضایی انجام داده و موجب ایجاد شائبه در سطح جامعه می‌شوند.

این مقام قضایی ادامه داد: مالباختگان میتوانند جهت پیگیری مطالبات وشکایات خود درخصوص فرد مذکور به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان شوش مراجعت نمایند.

دادستان عمومی وانقلاب شوش با تأکید بر اینکه هیچ خط قرمزی در مسیر مبارزه با مظاهر فساد در درون و پیرامون دستگاه قضایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با افرادی که با اعمال متقلبانه و سوءاستفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب می‌زنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

ایشان در پایان گفت؛ طی چند ماه گذشته،چندین نفر کلاهبردار با عنواین مختلف از عدم آگاهی شهروندان سوء استفاده کرده بودند که توسط دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شدند لذا از همه شهروندان شهرستان درخواست داریم که چنین مواردی را در اسرع وقت به حفاظت و اطلاعات دادگستری اطلاع دهند

خبرنگار؛ یوسف منصوری

23

دکمه بازگشت به بالا