اقتصادی

تولید فویل‌های طلاکوب برای صنایع نساجی و چاپ و بسته‌بندی

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید فویل‌های طلاکوب مورد استفاده در صنایع نساجی، چاپ و بسته‌بندی علاوه بر رفع نیاز کشور به این محصول درصدد صادرات آن به کشورهای همسایه و همچنین اروپاست.

به گزارش دانا نیوز، سعید عالیخانی، مدیرعامل این مجموعه دانش‌بنیان فویل‌های طلاکوب را از دستاوردهای تولیدی این شرکت دانست و گفت: این فویل‌ها استفاده بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله صنعت نساجی، پارچه، چاپ و بسته‌بندی، نوشت‌افزار دارند و کاری که ما انجام دادیم، این است که ضمن افزایش کیفیت بسته‌بندی از خروج ارز جهت واردات از کشورهایی مانند تایوان، کره، چین و حتی اروپا جلوگیری کردیم.

وی اظهار کرد: کیفیت این محصول به قدری بالاست که تا به امروز توانستیم خودمان را به بازار اثبات کنیم. همچنین نوعی بومی‌سازی انجام دادیم و توانستیم به‌عنوان پایه‌گذار تولید این فویل در ایران، آن را تا حدود زیادی با امکانات کم موجود در کشور جا بیندازیم.

عالیخانی در خصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد شده توسط این شرکت، خاطرنشان کرد: برخلاف گذشته که خیلی نیازمند نیروی انسانی بودیم، در حال حاضر فعالیت ما نیاز زیادی به نیروی انسانی ندارد و کارها روتین شده است. مشکلات گذشته را حل کردیم و کار ما بیشتر با دستگاه خودکار است. 

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیر عامل این شرکت درباره وجه تمایز مجموعه خود با سایر شرکت‌های مشابه، اظهار کرد: در ایران مجموعه‌ای وجود ندارد که محصول ما را تولید کند، اما به نسبت کشور چین وجه تمایز ما در شناسایی مواد اولیه و توجه دقیق به نیاز مشتری است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا