اقتصادی

پرونده باز صادرات مرغ در سال ۹۹

وزارت صنعت ، معدن و تجارت (SEMAT) پیش از این تأخیر در اعلام ممنوعیت صادرات طیور را مطابق با آمار گمرک رد کرده است. بین ماه های نوامبر و مارس ، 4000 تن صادر شده است. اما چرا هنوز مشخص نیست؟

به گفته دانا نیوز ، سال گذشته قیمت مرغ در مقر بازار دو برابر شد و در نهایت قیمت آن 20400 تن بود ، اما در ماه مارس قیمت هر کیلوگرم مرغ به بیش از 40 هزار تن رسید. سرانجام ، دبیر دفتر تنظیم بازار اعلام کرد که قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان تغییر نخواهد کرد. در دوازدهم فروردین ، ​​قیمت مرغ که توسط مرغداری تأیید شد ، 4500 تن افزایش یافت. اولین جلسه. در نتیجه ، حداکثر قیمت مرغ مجاز برای مصرف کننده موراژ کیگ 24900 تن تعیین شده است.

با این حال ، در مارس سال گذشته ، هنگامی که اداره تنظیم مقررات مرکزی صادرات مرغ را ممنوع کرد ، قیمت مرغ در ماه مارس به بیش از 40 هزار تن رسید. اما در تاریخ 26 مارس به گمرک اطلاع نداد و گمرک این دستور را رعایت نکرد.

وزارت صمت در چهار ماه گذشته هنوز آماری از صادرات طیور منتشر نکرده است.

اگرچه گزارش های قبلی در مورد صادرات مرغ تنها دلیل بی ثباتی در بازار طیور نبود ، اما این س wasال وجود داشت که چرا زمان تأیید و اطلاع از صادرات مرغ در بازار بحران شناخته شده است ، اما آمار جدید گمرک نشان می دهد جواب منفی است. علیرغم تاخیر در اعلام قطعنامه ، ارقام گمرک ایران نشان می دهد که در سال گذشته بیش از 31000 تن مرغ 46 میلیون دلار ارزش داشت ، در حالی که در آن زمان 4000 تن بود.

البته لازم به ذکر است که تقاضای روزانه تهران برای مرغ حدود 1200 تن است ، بنابراین میزان 4000 تن مرغ صادراتی از نظر مصرف داخلی آنقدرها مهم نیست اما در این بین با وجود صادرات مرغ و ممنوعیت باید به آژانسهای مربوطه از جمله وزارت صمت و گمرک ایران گزارش شود.

از نظر واردات ، ارقام گمرک ایران 2.8 تن مرغ را در دو ماه نخست سال گذشته معادل 2.7000 دلار به عنوان ذخیره استراتژیک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد. در سال 1398. بیش از 90 درصد کاهش یافته است ، مقامات مسئول این کاهش قابل توجه معتقدند که این نیاز داخلی را تأمین می کند و به کالاهای وارداتی نیازی ندارد. پروانه حیوانات.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا