برترین های کسب و کارعمومی

موثرترین روش کاهش استهلاک خودرو

استهلاک خودرو تقریبا همیشه قسمتی از داشتن خودرو است. به‌محض اینکه خودرویی که خریده‌اید را تحویل می‌گیرید، ارزش خودروی‌تان کاهش پیدا می‌کند. بااین‌حال، نگهداری خوب از خودرو می‌تواند در کاهش استهلاک آن بسیار موثر باشد و باعث شود که در زمان فروش نیز با دردسرهای کمتری مواجه شوید. بسیاری از افراد به این دلیل، مراقبت از خودرو را مهم می‌دانند چون به این وسیله نقلیه نیاز دارند. این در حالی است که کاهش استهلاک خودرو می‌تواند از افت شدید قیمت آن نیز جلوگیری کند. بنابراین، اگر می‌خواهید برای مدتی طولانی خودروی‌تان سالم بماند، مهم است که روش‌هایی که در ادامه مطرح می‌شود را انجام دهید.

از جمله مهم ترین نکاتی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد استفاده از قطعات و لوازمی است که به درستی انتخاب شود. انتخاب مدل و درجه کیفیت و همچنین سازنده قطعات از جمله نکات مهمی است که علاوه بر قیمت لوازم یدکی هیوندای باید به آن توجه داشت.

چطور هیوندای خود را تمیز نگه داریم؟

  1. خودروی خود را تمیز نگه دارید

تمیز نگه داشتن داخل و خارج خودرو می‌تواند استهلاک آن را کاهش دهد و از سوی دیگر، عمر خودرو را طولانی‌تر کند. شستن خودرو در زمستان اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا از این طریق می‌توانید از زنگ‌زدگی و خورده شدن فلز خودرو توسط نمک جاده پیشگیری کنید. شما می‌توانید به این منظور برای خرید کارواش خانگی مثل اقدام کنید. مدل دینامی واترجت این کارواش یکی از بهترین کارواش‌های خانگی ماشین است که قیمت آن نیز مناسب است.

  1. خودروی خود را در پارکینگ پارک کنید

یکی از راه‌های کاهش استهلاک خودرو این است که آن را در پارکینگ پارک کنید تا خودروی شما از عوامل محیطی آسیب‌رسان محافظت شود. اگر باران یا برف می‌بارد پارک کردن خودرو در پارکینگ می‌تواند از آن در مقابل تمام اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد محافظت کند. طوفان تگرگ می‌تواند به خودروها خسارت زیادی وارد کند. بنابراین، عاقلانه است که وقتی آب‌وهوا نامساعد است خودروی خود را در پارکینگ پارک کنید.

  1. خودروی خود را به ‌درستی پارک کنید

متاسفانه بسیاری از رانندگان از اهمیت درست پارک کردن آگاه نیستند. این در حالی است که پارک کردن به‌صورت نامناسب می‌تواند خودروی شما را در معرض تصادفات یا انواع خراش‌ها قرار دهد. از سوی دیگر، پارک کردن خودرو بسیار نزدیک به خودرویی دیگر می‌تواند احتمال آسیب به خودروی شما را افزایش دهد.

علاوه بر این، پارک کردن خودرو در مناطق تاریک نیز خطرناک است زیرا در این صورت ممکن است آسیبی به خودروی شما وارد شود و شما نتوانید از طریق دوربین‌های مداربسته عامل آن را پیدا کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید از خودروی خود به‌خوبی محافظت کنید مهم است که آن را به‌درستی پارک کنید و درعین‌حال، برای پارک کردن خودروی خود، مکانی با نور مناسب را پیدا کنید.

  1. تغییرات مایعات خودرو را بررسی کنید

علاوه بر روغن خودرو لازم است مایعات دیگر خودروی خود را نیز بررسی کنید. مایعات دیگری که به‌صورت دوره‌ای نیاز به تعویض شدن دارند شامل روغن گیربکس، مایع خنک‌کننده رادیاتور، روغن ترمز و روغن فرمان می‌شوند. مهم است که هر چند وقت یک‌بار مایعات خودروی خود را بررسی کنید تا از این طریق از نشتی مایعات نیز به‌موقع آگاه شوید. بنابراین، اگر می‌خواهید استهلاک خودروی‌تان کاهش پیدا کند مایعات آن را هر دو هفته بررسی کنید.

  1. فیلترهای خودرو را تعویض کنید

فیلترها از ورود آشغال‌ها به موتور جلوگیری می‌کنند. فیلترهای هوا گردوغبار و کثیفی‌های موجود در هوا را تمیز می‌کنند و از سوی دیگر، فیلترهای سوخت و روغن، رسوبات که تاثیرات سایندگی دارند را به دام می‌اندازند. اگرچه ممکن است خودروی شما دارای دستورالعملی برای زمان نیاز به تعویض فیلترها باشد اما همیشه دارای برنامه زمان‌بندی مشخصی نیست. معمولا در هر بار تعویض روغن، لازم است از یک فیلتر روغن جدید استفاده شود اما زمان نیاز به تعویض فیلتر هوا به این موضوع بستگی دارد که در چه محیطی رانندگی می‌کنید. اگر برای خود نیاز به راهنمایی دارید مشاهده این لینک به شما کمک میکند.

  1. لاستیک‌های خودرو را بررسی کنید

لاستیک‌ها ارتباط مستقیم میان خودرو و جاده هستند. به همین دلیل، مهم است که فشار هوا و شرایط لاستیک‌های خودرو را به‌صورت منظم بررسی کنید. از این طریق می‌توانید کارایی سوخت و امنیت خودروی خود را تا جای ممکن بهبود ببخشید. از سوی دیگر، مراقبت از لاستیک‌ها می‌تواند استهلاک آن‌ها را کاهش دهد و درنتیجه باعث شود که دیرتر به تعویض لاستیک‌های خودرو نیاز پیدا کنید.

یکی از بهترین لاستیک‌های موجود در بازار است که در انواع مدل‌ها ازجمله بلک برد، اپتیمو و چهار فصل و برای انواع خودروها ازجمله پراید در دسترس است. برای اطلاع از قیمت این لاستیک می‌توانید به نمایندگی فروش تایر هانکوک مراجعه کنید.

  1. برای تعمیر به‌موقع خودرو اقدام کنید

به تعویق انداختن تعمیر خودرو می‌تواند مشکلات آن را بیشتر کند و باعث آسیب بیشتر به خودرو شود. برای مثال، اگر پمپ آب خودروی شما خراب باشد و در این شرایط رانندگی کنید ممکن است موتور خودرو بیش‌ازاندازه داغ شود و درنتیجه به‌شدت آسیب ببیند. نادیده گرفتن صدای ترمزها نیز می‌تواند قدرت ترمز را کاهش دهد. بنابراین، وقتی صدای عجیبی از خودروی خود می‌شنوید صدای ضبط خودرو را بلند نکنید یا چشم خود را بر روی چراغ چک خودرو نبندید. در عوض، برای تعمیر خودرو اقدام کنید.

  1. دفترچه راهنمای خودرو را بخوانید

بیشتر راننده‌ها، دفترچه راهنمای خودرو را در داشبورد و زیر انبوهی از وسایل رها می‌کنند. این در حالی است که این دفترچه‌ها دارای اطلاعات مهمی در مورد خودرو ازجمله نحوه مراقبت از خودرو و نحوه استفاده از امکانات مهم خودرو هستند. بنابراین، اگر در مورد نحوه عملکرد چیزی در خودرو یا زمان تعویض مایعات یا فیلترهای ماشین سوال دارید، اولین چیزی که لازم است به آن مراجعه کنید دفترچه راهنمای خودرو است.

درنهایت، اگر می‌خواهید از خودروی خود تا جای ممکن استفاداستهلاک به چه معنی است ؟

استهلاک در لغت به معنی فرسوده شدن به مرور زمان است و از این رو قابل جلوگیری نیست. در نتیجه حتی اگر ما از یک وسیله به طور صحیح استفاده کنیم و شرایط نگهداری مناسبی را برای آن فراهم کنیم، رخ خواهد داد.در حقیقت استهلاک را می توان به معنی عمر مفید نیز در نظر گرفت که با بکارگیری یک سری قواعد و دستورالعمل ها، می توان این عمر مفید را افزایش داد. به عبارت ساده تر می توان گفت که کاهش استهلاک یک وسیله در حقیقت همان افزایش عمر مفید آن می باشد.

خودرو نیز از جمله وسایلی است که با استهلاک روبرو است و عدم استفاده صحیح و نگهداری مناسب از آن، سبب می شود تا به شدت استهلاک آن افزایش یافته و عمر مفیدش کاهش یابد.البته در بحث نگهداری خودرو، استهلاک به معنی بالا رفتن هزینه های مربوط به خودرو نیز بکار می رود.هنگامی که فردی عنوان می کند، استهلاک خودروی او بالا رفته است، در حقیقت به معنی این است که عمر مفید قطعات و لوازم مصرفی خودروی او زودتر از موعد استاندارد تمام شده و در نتیجه هزینه تعمیر و نگهداری خودروی او افزایش یافته است

بحث استهلاک خودرو، خصوصا برای رانندگانی که از طریق خودروی خود امرار معاش می کنند، بسیار با اهمیت بوده و همواره سعی می کنند تا حد امکان استهلاک خودروی خود را کاهش دهند. تا انتها با همراه باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا