برترین های کسب و کارعمومی

هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو

هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو یکی از امکاناتی است که با نصب این سیستم امنیتی بر روی خودرو به دست خواهید آورد. امروزه سرقت به یکی از معضلات بزرگ در کشورمان تبدیل شده است. شهرهای کوچک و بزرگ، مناطق مختلف و حتی خیابان‌های شلوغ نیز ممکن است امنیت کافی را برای پارک کردن خودرو نداشته باشند. با توجه به کمبود پارکینگ در ساختمان‌ها و مراکز تجاری، مسکونی و یا اداری، بسیاری از افراد مجبور می‌شوند ماشین خود را در محیط‌های ناامنی مانند خیابان‌ها پارک کرده و به دنبال کار خود رفته و یا به منزل خود بروند.

هرچند امروزه بسیاری از خودروها به دزدگیر مجهز هستند، اما این سیستم امنیتی نمی‌تواند به صورت کامل از خودروی شما محافظت کند. در نتیجه وسایل ایمنی بیشتری به خودروها اضافه شد. یکی از کارآمدترین وسایلی که در سال‌های اخیر تولیده شده و تکنولوژی‌های نوینی در آن استفاده شده است، ردیاب خودرو است. در این وسیله امنیتی، امکاناتی همچون هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو وجود دارد که شما را تقریبا برای مقابله با انواع روش‌های سرقت آماده کرده و از خودروی شما محافظت خواهد کرد. در ادامه نگاهی به این دستگاه خواهیم کرد.

ردیاب خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

سوال بسیاری از افراد این است که ردیاب من چه کمکی به امنیت خودرو خواهد کرد؟ ردیاب خودرو از یک سیستم جی پی اس بهره می‌برد. در نتیجه هر حرکتی که خودرو انجام بدهد، قابل ثبت خواهد بود. در نتیجه شما می‌توانید مسیری که خودرو طی خواهد کرد را به راحتی ببینید. در این سیستم قابلیتی قرار داده شده است که با شروع به حرکت خودرو، به شما اطلاع رسانی می‌شود. همچنین شما از توقف و یا حرکت دوباره خودرو نیز آگاه شده و در صورت نیاز می‌توانید با امکانات این دستگاه، خودرو را متوقف کنید.

خاموش کردن خودرو از راه دور به شما این امکان را خواهد داد که در صورت سرقت خودرو، خودرو را در محل مشخصی خاموش کنید و حتی می‌توانید سیستم سوخت رسانی خودرو را نیز قطع کنید. اگر به ایمنی سطح بالاتری برای خودروی خود نیاز دارید، حتی می‌توانید میکروفون و دوربین به ردیاب خودروی خود وصل کنید و از اتفاقات داخل خودرو باخبر شوید. از دیگر امکاناتی که در این وسیله امنیتی گنجانده شده است، امکان مشخص کردن محدوده جغرافیایی حرکت برای خودرو است. در صورت فعال کردن این گزینه، اگر خودرو از محدوده جغرافیایی خارج شود، به شما اطلاع رسانی شده و شما می‌توانید تصمیم لازم را اتخاذ کنید. هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو از امکانات خاص این دستگاه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو

گاهی برای افراد پیش می‌آید که خودروی خود را در محلی پارک کرده و پس از بازگشت اثری از آن نمی‌بینند. حالا چگونه باید پیگیری کرد؟ آیا خودرو سرقت شده است و یا توسط جرثقیل‌های پلیس جابجا شده و به پارکینگ‌های ناجا منتقل شده است؟ متاسفانه سارقان نیز جدیدا از این روش برای سرقت خودروها استفاده می‌کنند. یعنی با جرثقیل، خودرو را بلند کرده و به محل مورد نظر خودشان انتقال می‌دهند. با توجه به اینکه دزدگیرها اصولا به باز شدن درهای خودرو و یا روشن شدن آن حساسیت داشته و عمل می‌کند، در نتیجه با حمل خودرو به وسیله جرثقیل، سنسورها عمل نکرده و آژیر دزدگیر صدا نخواهد کرد. اما ردیاب خودرو در این زمینه نیز خدمت مفیدی را به شما ارائه خواهد کرد.

کاربرد هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو

زمانی که خودروی شما توسط جرثقیل جابجا می‌شود، یک جابجایی عمودی انجام می‌شود. پس از آن خودرو در خیابان جابجا خواهد شد. هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو اینجا کاربرد خواهد داشت. با وجود شتاب سنج سه وجهی در داخل ردیاب خودرو، این جابجایی عمودی تشخیص داده شده و دستگاه درک خواهد کرد که ماشین توسط جرثقیل جابجا شده است. اگر خودرو توسط پلیس در حال جابجایی باشد، شما می‌توانید به موقع خود را رسانده و خودروی خود را قبل از انتقال به پارکینگ دریافت کنید. یا اگر به پارکینگ‌های پلیس منتقل شده باشد، شما در کنار اینکه می‌توانید از ردیاب خودرو این محل را مشخص کنید، می‌توانید با تماس با 110 اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید. اگر سرقت خودرو با جرثقیل اتفاق افتاده باشد، احتمالا سارق حرفه‌ای است و شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن خودروی خود را پس بگیرید. ردیاب به شما کمک خواهد کرد تا مسیر و محل خودروی خود را به راحتی به پلیس اطلاع بدهید.

هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو
هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو

جمع بندی

ردیاب خودرو را می‌توان یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی خودرو دانست. امکاناتی در این دستگاه وجود دارد که آن را با سایر سیستم‌های امنیتی متفاوت می‌کند. در کنار اینکه شما می‌توانید هر نوع تغییر مکانی خودروی خود را از طریق ردیاب ببینید، می‌توانید دستوراتی همچون خاموش شدن خودرو و یا قطع سیستم سوخت رسانی را صادر کنید که باعث توقف خودرو خواهند شد. هشدار حمل با جرثقیل در ردیاب خودرو یک امکان ویژه است که در سایر سیستم‌های امنیتی خودرو، همچون دزدگیرها وجود ندارد. این هشدار به شما کمک خواهد کرد تا در صورتی که خودرو به صورت خاموش جابجا شود از این جابجایی مطلع شوید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا