فرهنگ و هنر

چند اعتراف از صدام – دانا نیوز

اگر آیت الله خامنه ای می خواهد در معنای مثبت جهان اسلام تغییر بزرگی ایجاد کند ، ابتدا باید با عراق متحد شود. در عراق آزادی کامل مذهبی وجود دارد و اسلام به ادیان دیگر احترام می گذارد.

به گزارش ISN ، هفته نامه آلمانی “استرن” مصاحبه ای بین دو خبرنگار و صدام حسین در طول جنگ عراق و ایران منتشر کرد. در این بحث سه ساعته پس از مسلم بن عقیل و طی عملیات محرم 1982 و اجرای آن ، تمرکز اصلی جنگ عراق و ایران بر امور داخلی عراق ، پشتیبانی رسمی و سیاست های اقتصادی و جهانی عراق و برخی کشورهای اروپایی و غربی با عراق و چند موضوع دیگر بود. انجام شده.

لین

روزنامه نگاران استرن س’sالات صدام را در مورد دلایل حمله به ایران ، عدم دستیابی به هدف خود برای حمله به ایران ، ترور مقامات عراقی به دستور صدام و جابجایی تجمع غیر بغداد پرسیدند. وی با رد پاسخ روشن و مختصر ، موضوع را مطرح كرد و از پاسخ دادن به س questionsالات مورد انتظار روزنامه نگاران خودداری كرد.

به گفته خبرنگاران استرن ، صدام اغلب از مطبوعات استعفا می داد. چند روز پس از بازگشت با لباس نظامی به بغداد ، وی در مصاحبه ای با فرمانده ارتش عراق شرکت کرد و تلاش کرد تا فشارها و فشارهای روانی رسانه ها را خنثی کند. او در شکست از مسلم بن عقیده میانه رو بود.

بخشی از این مصاحبه

س: چند روز قبل از شروع جنگ ایران و عراق ، رئیس جمهور در تلویزیون گفت كه ایران ناپدید شده و عراق برنده واقعی است. این اعلامیه دو سال پیش اعلام شد ، اما جنگ هنوز ادامه دارد ، آیا اشتباه می کنید؟

صدام: هنگامی که به شما تجاوز می شود ، نمی توانید مدتها در مورد قدرت و دشمن خود سال کنید. محاسبات ما در آن زمان این بود که نیروی هوایی و نیروی دریایی ایران از ما نیرومندتر است ، اما نیروهای زمینی ما به ویژه تانک و توپ قوی تر هستند زیرا سلاح های مدرن تر و تجهیزات بهتری داریم و رهبران نظامی ما از رهبران نظامی دشمن قویتر هستند.

اشترن: شما از فرماندهان نظامی خود خیلی راضی نیستید ، واقعاً 300 افسر نظامی اخیراً به دلیل کمبود نیروی نظامی کشته شدند؟

صدام: نه ، مسئله دو کمیسر و یک فرمانده تانک بود و افسران در هر جنگی مجازات می شدند.

استرن: به چه چیزی متهم شدی؟

صدام: آنها مسئولیتهای خود را در جنگ محرم به طور کامل انجام ندادند.

اشترن: شما در نبرد ماهاراشترا ، که ایرانیان آن را چرامشهر می خوانند ، شکست بزرگی خوردید و مجبور به عقب نشینی از خاک ایران شدید.

صدام: اگر فکر می کنید عراق توسط نیروی نظامی شکست خورد ، شما و طرف ایرانی اشتباه می کنید. ما در آن جنگ پیروز نشدیم و ایران پیروز نشد.

استرن: جنگ خلیج فارس (جنگ عراق و عراق) یکی از طولانی ترین جنگ ها از زمان جنگ جهانی دوم است. جنگ همچنین در مناطق پیچیده تر و استراتژیک رخ داده است. این دو ابرقدرت چگونه می توانند عدم مداخله فوری خود را توجیه کنند؟

لین

صدام: ما فکر می کنیم موقعیت آنها هماهنگ است و روشن است که هر دو قدرت از ادامه جنگ سیاسی استفاده می کنند. چگونه دیگر ابرقدرت ها می توانند بدانند که جنگی در منطقه نفت خیز نیمکره غربی آغاز شده است؟

استرن: ایالات متحده می خواهد قدرت های میانی فعلی در منطقه مانند عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان در قدرت بمانند و افراط گرایان مخالف رژیم های کنونی مورد حمایت کمنی-خمینی قادر به سرنگونی آنها نخواهند بود. آیا حمایت از عراق که نشان می دهد ایالات متحده در اینجا کنترل دارد منطقی نیست؟

صدام: جنگ خلیج فارس منافع آمریکا در خلیج فارس را تهدید می کند و شکست نظامی در عراق یک رویای آمریکایی نخواهد بود ، اما آنها با ادامه جنگ مخالفت نکردند. به همین دلیل است که ایران از شرکای آمریکایی سلاح دریافت می کند.

* در سال های اولیه جنگ ، کمک های غربی ها به عراق در طول جنگ علیه ایران از نظر آماری قابل توجه بود.

لین

اشترن: آیا خواسته های قدرت های شوروی در اینجا است؟ اکنون کشوری که 10 سال با شما دوست بوده چگونه ممکن است اجازه دهد عراق از این طریق متلاشی شود؟

صدام گفت روس ها از ابتدا با جنگ مخالف بودند و می خواستند پایان آن را ببینند. آنها همیشه در جنگ با هر دو طرف هستند و منافع استراتژیکی در منطقه دارند ، اما ما روس ها درباره آنچه واقعاً فکر می کنند اطلاعات کمی دارند.

اشترن: در بلند مدت ، کدام کشور برای اتحاد جماهیر شوروی اهمیت بیشتری دارد؟

صدام: روشن است که مسکو خواهان پیروزی ایران است و ما معتقدیم که ایران از اتحاد جماهیر شوروی اسلحه می گیرد.

اشترن: شما به فکر قطع روابط سیاسی با کرملین بودید ، درست است؟

صدام: ما هرگز در مورد رهبران خود چنین اقدامی را نمی دانستیم.

اشترن: در اجلاس اعراب در فاز در ماه سپتامبر ، تأکید شد که حمله به یک کشور عربی حمله به تمام کشورهای عربی است. آیا تصمیمات مسخره به شما در جنگ با ایران کمک کرد؟ یا آیا شما فقط مثل گذشته چند صد سرباز اردنی و شمالی یمن دارید؟

صدام: بسیاری از پادشاهان و روسای جمهور عرب حتی اعلام کرده اند که آماده اعزام نیرو هستند و من مطمئن هستم که آنها به قول خود عمل می کنند.

اشترن: کشوری که چنین جنگ طولانی را انجام داده باشد نیز به پول احتیاج دارد. عراق 30 میلیارد دلار از عربستان سعودی ، کویت و قطر وام گرفته است. آیا لازم نیست از وابستگی به سیاست سیاسی خود بترسید؟ آیا سوسیالیسم عربی شما با این پول خریداری نشد زیرا این کمکها از کشورهایی بود که واقعاً دارای نظام فئودالی بودند که چند سال پیش می خواستند سرنگون شوند؟

صدام: اول از همه ، عراق کشور فقیری نیست و می تواند این وام ها را بازپرداخت کند. البته پس از پایان جنگ. ثانیاً ، آنچه شما گفتید اغراق آمیز است و این پول به هیچ وجه نمی تواند آزادی خطوط سیاسی ما را نقض کند ، زیرا از طرف برادران عرب حاصل می شود. آنها بدون قید و شرط پرداخت کردند و ما هیچ شرطی را قبول نمی کنیم.

اشترن: آیا این کشورهای فئودالی از شما به عنوان سنگر علیه ایران استفاده نمی کنند؟ آیا شما مأموریت ایجاد این سیستم های فئودالی را در جنگ خلیج بر عهده نگرفتید؟

صدام: نه ، ما به خاطر ایمان خود و فقط برای خودمان با ایران می جنگیم.

اما شکست استرن در عراق کل منطقه خلیج فارس (فارس) را نابود می کند و آیت الله خامنه ای شیعه در حال جنگ مذهبی بود و می خواست انقلاب اسلامی رادیکال را صادر کند. نترسید که جرقه این انقلاب به کشور شما سرایت کند ، آیا 60٪ شیعه هستند؟

صدام حسین: برای ایجاد تحول در جهان اسلام ، او ابتدا باید با عراق دوست باشد. در عراق آزادی کامل مذهبی وجود دارد و اسلام به ادیان دیگر احترام می گذارد. اسلام با ستم طبقاتی ، ستم و فقر مخالف است. در عراق چنین چیزی وجود ندارد. این بدان معناست که کشور از دولت راضی است و تمام خواسته های اسلام در عراق برآورده شده است ، بسیار بیشتر از ایران. در انقلاب 1968 ، شیعیان عراق می توانستند اعتماد به نفس بیشتری نسبت به 14 سال پیش داشته باشند ، اما نه سنی ها ، شیعیان و نه اقلیت های دیگر اقدام قاطع انجام نداده اند.

استرن: کمونیست ها ، کردها و هواداران شیعه (آیت الله خامنه ای) مخفیانه گروه های مخالف را در عراق و خارج تشکیل داده اند. آیا می گویید از این موضوع اطلاعی ندارید؟

صدام: مردم از دولت حمایت می کنند.

استرن: چند هفته پیش ، خبرنگاران استرن شاهد انفجار بمبی در وزارت برنامه ریزی شما در پایتخت بودند. آیا این دلیل مهمی برای اقدام مخالفان عراقی نیست؟

صدام: بیانیه رسمی در مورد بمب گذاری در وزارتخانه صادر شده است که می توان به آن پاسخ داد. در اینجا نیازی به صحبت در مورد آن نیست.

آیا در ژوئیه استرن و رئیس پلیس بغداد را کشتید؟

صدام: ما باید در مورد ترورها به شما بگوییم ، به آمریکا نگاه کنید ، ببینید چه اتفاقی برای این ابرقدرت بزرگ افتاده است …

استرن: طبق گفته عفو بین الملل ، آیا معترضین در زندانهای عراق شکنجه ، مسموم یا کشته می شوند؟

صدام: در عراق هیچ شکنجه ای برای زندانیان وجود ندارد تا حرف زندانیان را بدست آورید. گاهی ممکن است زندانی غذا نخورد. آیا رئیس جمهور آلمان نمی تواند به من تضمین دهد که در کشور او چنین نیست؟

* سکوت مقامات عراقی به احترام عباس دوران

* عباس دوران قلعه شکست ناپذیر صدام را به آتش کشید

اشترن: سومین کنفرانس جهانی اختلافات جهانی قرار بود در ماه سپتامبر در اینجا برگزار شود ، اما به دلیل جنگ لغو شد. آیا در تلاش برای هدایت کشورهای در حال توسعه عقبگرد سیاسی تجربه نکرده اید؟

صدام: لغو این اجلاس نه تنها ارزش ما را برای گروه غیرمتعهد کاهش داده است. حتی ایران با تهدید به بمب گذاری در تلاش برای جلوگیری از بلوک گوبا بود و اکنون به نظر می رسد پیروز شده است. البته عکس این قضیه صادق است و یک شکست سیاسی برای تهران است. برای کشورهای غیرمتعهد روشن شده است که ایران به توافق نامه و اصول آن توجه نکرده است.

لین

منبع:

دفتر خاطرات جنگ ایران و عراق (22 نوامبر – 21 دسامبر 1982) ، کتاب 22 ؛ عملیات محرم ، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا