فرهنگ و هنر

پیشنهادی که عملی نشد – دانا نیوز

دیپلمات های خارجی در بغداد هشدار می دهند که موقعیت شوروی در عراق خیلی عجولانه است و نفوذ شوروی در عراق خیلی زود کاهش یافته است.

به گزارش نیویورک تایمز ، نیویورک تایمز در ابتدای آزمون در سال 1982 ، گزارشگر بلاتین از بغداد روابط شوروی و آمریكا را بین عراق و اتحاد جماهیر شوروی و لزوم حفظ روابط با هر دو ابرقدرت بررسی كرد. . صدای آمریکا گزارش داد که میدلتون در پاسخ به سیگنالی مبنی بر علاقه مقامات عراقی به ایالات متحده ، گزارشی در مورد بغداد آغاز خواهد کرد. بودن

دیپلمات های خارجی در بغداد هشدار می دهند که ضرورت فوری برای تضعیف موقعیت شوروی در عراق وجود دارد و خیلی زود است که بگوییم نفوذ شوروی در عراق کاهش یافته است. عراق که در حال جنگ با ایران است و 85 درصد سلاح های خود را از اتحاد جماهیر شوروی گرفته است. دو کشور تعهد زیادی برای حفظ روابط با اتحاد جماهیر شوروی تحت توافق نامه 15 ساله مشهور دارند و در حال حاضر بیش از 1000 تا 1200 مشاور و متخصص روسی در نیروی هوایی عراق ، نیروی دریایی و نیروی هوایی عراق و دفتر منافع سفارت آمریکا استخدام می کنند. پرسنل و پرسنل بلژیک در بغداد بیش از سایر سفارتخانه های کامل در عراق است.

صدام حسین ، رئیس جمهور عراق این هفته به خبرنگاران گفت که روابط عراق و آمریکا تا زمانی که فضای سیاسی آمریکا و عراق سالم باشد ، برقرار خواهد شد. صهیونیسم برای بازسازی در طول جنگ خاورمیانه 1967.

به نظر می رسد یکی از دلایل تغییر تدریجی نگرش نسبت به عراق حمایت نظامی شوروی در آغاز جنگ ایران و عراق باشد. دیپلمات ها همچنین برای کمک های مالی و سایر کمک های کشورهای خاورمیانه و عربی مانند عربستان سعودی ، کویت و اردن به ایالات متحده مراجعه می کنند. عامل دیگری که باعث بهبود نگرش عراق نسبت به ایالات متحده شده است واقعیت این است که برنامه صلح رئیس جمهور ریگان در خاورمیانه حدود دو ماه پیش آغاز شد.

پیشنهاد ریگان خواستار تشکیل یک کشور مستقل فلسطین در اراضی اشغالی اردن است. مقامات عراقی می گویند که طرح صلح جدید آمریکا منصفانه تر است.

میدلتون در پایان مقاله خود نوشت: “دولت عراق سپر بزرگی برای سیاست خارجی فعلی است.” با از دست دادن ماهانه 1 میلیارد دلار عراق به عربستان سعودی ، کویت و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس ، دستاوردهای جنگ عراق علیه ایران افزایش خواهد یافت و برخی دیپلمات های خارجی در بغداد معتقدند که تنها یک میانجیگری پایدار و صلح آمیز آمریکا می تواند به جنگ ایران و عراق پایان دهد.

برگرفته از بیست و دومین کتاب جنگ ایران و عراق ، منتشر شده توسط مرکز اسناد و تحقیقات مقدس.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا