فرهنگ و هنر

حروفی که قیمتی شدند – دانا نیوز

خوشنویسی یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین هنرهای ایرانی در تاریخ فرهنگی و مذهبی ماست. در همان زمان ، هنر با کمک هنرمندان خلاق و روشنفکر آن زمان ، تقریباً به طور کامل با موج مدرنیته جهانی ، شکل جدیدی در دنیای مدرن به خود گرفت. آثاری که مهمترین آنها در گنجینه موزه هنرهای مدرن تهران نگهداری می شود.

با توجه به ENA. از زمان تأسیس موزه هنرهای مدرن در تهران در سال 1977 ، آثار ارزشمندی از ایران تا جهان در خزانه موزه گنجانده شده و ارزش آن با گذشت زمان افزایش یافته است. البته برخی از آثار در طول سال ها چندین بار به نمایش گذاشته شده است.

از جمله آثار هنرمندان ایرانی گنجینه موزه های هنر مدرن در تهران ، آثار خوشنویسی ، به ویژه توسط هنرمندانی چون خوزه زندرودی ، محمد احصایی ، فرامرز پیلا لارام و … است که در داخل و خارج از کشور به فروش می رسد. پیشنهادات با بالاترین قیمت

در این گزارش ، موزه هنرهای مدرن در تهران سعی در ترویج برخی از خوشنویسی ها و آثار هنری ، خوشنویسی و منابع دارد.

********

حسین اژدها

خوزه زندی رودی وی در 11 مارس 1980 متولد شد. لین در سال 1337 اولین نمایشگاه انفرادی خود را انجام داد و در سال 1338 در نمایشگاه گروهی انجمن ایران و آمریکا شرکت کرد. نقاشی های زندرودی از آن زمان در دو سالگی در پاریس و تهران نمایش داده شده است.

وی یکی از پیشگامان خوشنویسی در ایران بود و با استفاده از نمادهای هنر سنتی و خوشنویسی ایران روش جدیدی را در هنرهای تجسمی ایران توسعه داد.

از آثار زندرودی می توان به موزه هنرهای مدرن تهران ، موزه هنرهای زیبا ، موزه جهان نما ، موزه هنرهای مدرن کرمان ، موزه هنرهای مدرن پاریس ، موزه هنرهای مدرن نیویورک ، موزه مدرن دانمارک اشاره کرد. هنر ، و موزه روتردام. حفاظت شده هلند ، مرکز فرهنگی Mal فرهنگی در سوئد و … باشد.

این اثر خوزه زندی رودی در سال 1349 خلق شد و در سال 2007 منتشر شد در سال 1977 در موزه هنر مدرن نگهداری شد.

محصمد احصایی

محمد احسایی یک هنرمند ایرانی است که از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تره فارغ التحصیل شده است. وی هنرمند برجسته ای در زمینه هنرهای گرافیکی ایران است.

برپایی نمایشگاه های متعدد در داخل و خارج از کشور ، برنده شدن جوایز بین المللی ، تدریس در دانشگاه های هنر ، عضویت در هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک و خوشنویسی ایران و داوری کودکان دو ساله با زمینه های هنری مختلف از جمله فعالیت های این هنرمند است. .

این اثر در سال 1370 توسط آماری ایجاد شد و هم اکنون در موزه هنرهای مدرن تهران نگهداری می شود.
این آمار در سال 1974 ایجاد شده و هم اکنون در موزه هنرهای مدرن تهران نگهداری می شود.

ارامرز سلام

پارامیش رام لارام ، نقاش و عکاس در سال 1316 در تهران متولد شد. لین در سال 1347 مدرک کارشناسی ارشد طراحی داخلی و نقاشی تزئینی را دریافت کرد. در سال 1349 برای مطالعه ادبیات و انتشارات مختلف به فرانسه سفر كرد.

پیلارام همیشه می خواست اولین نشانه های ایرانی را نشان دهد. وی در کارهای قبلی خود بر استفاده از مهرهای باستانی و نه امضا تأکید کرد و زمینه متنی را ایجاد کرد که نمادهای مذهبی مانند پرچم ها و پنجه ها را با اشکال هندسی ترکیب می کرد.

وی خوشنویسی را در انجمن خوشنویسی تحصیل کرد و به دنبال روشهای جدیدی برای ایجاد پیچ ​​و تاب و ترکیب بندی در زمینه هنر سنتی ایران بود و آموخت که خوشنویسی فارسی همراه با نقاشی جلوه منحصر به فردی به نقاشیها می بخشد. از آن پس ، کالیگرافی محور اصلی قرار گرفت. از کار او

آثاری از پاراماراز پیلارام / تاریخ آفرینش 1349 و 1356 توسط موزه هنر مدرن در تهران خریداری شد.

ساخته شده توسط پاراماس پیلارام / تاریخ آفرینش 1348 و 1356 برای موزه هنرهای معاصر.

Riza Mafia

رضا مافی در سال 1322 متولد شد و از رهبران جنبش خوشنویسی بود. وی کار خود را با این سبک هنری آغاز کرد ، سپس نقاشی را با سبک نستعلیق تلفیق کرد. گفته می شود وی از کار سحراب سپهری الهام گرفته است.

در زمان حیات وی ، مافیا در نمایشگاه های متعددی در ایران و خارج از کشور به اجرای برنامه پرداخت. وی در سال 1982 درگذشت.

این کار در سال 1954 ایجاد شد و در سال 1956 به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا شد.

آثار Risa Mafi در سال 1954 خلق شد و در سال 156 به موزه هنر مدرن در تهران اهدا شد.

خدا تو را حفظ کند

ناصرالله افجه در سال 1913 متولد شد. وی سالها در خوشنویسی و خوشنویسی فعالیت داشته است. وی که توسط انجمن Calypsovers ایران به عنوان یک عکاس حرفه ای مشهور شناخته شد ، اولین نمایشگاه انفرادی خود را در سال 1974 در گالری سیشون برگزار کرد. آثار این هنرمند در نمایشگاههای گروهی متعددی در ایران و سایر کشورها به نمایش گذاشته شده است.

این کار ایجاد شده در سال 1970 ، در سال 1972 به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا شد.

* برخی از اطلاعات و تصاویر این گزارش از کتاب “جنبش مدرن ایران” منتشر شده در موزه هنر مدرن تهران گرفته شده است.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا