علمی و پزشکی

احتمال عدم دسترسی ۳ میلیارد نفر در جهان به واکسن کرونا

کارشناسان هشدار می دهند که در بسیاری از نقاط جهان ، کمبود ظرفیت تبرید برای توزیع کنندگان واکسن مشکل ساز است.

بسیاری از کشورهای آسیای میانه ، هند و جنوب شرقی آسیا ، به استثنای کشورهای بزرگ ، به استثنای آمریکای لاتین و مناطقی از آفریقا ، تحت تأثیر قرار گرفته اند.

لین

واکسن ها اگر در دمای مناسب از گیاه تا سوزن نگهداری شوند ، می توانند موثر باشند.

اگرچه کشورهای در حال توسعه به حفظ “زنجیره سرماخوردگی” واکسن ها کمک می کنند ، اما حدود سه میلیارد نفر در سراسر جهان در مناطقی زندگی می کنند که ایمن سازی انجام نمی شود.

مشکلی که در زنجیره واکسن وجود دارد این است که اخیراً عدم تطابق بین موارد وبا بر روی شانه افراد فقیر وجود دارد ، که اغلب در مناطق شلوغ و گسترده ویروس زندگی می کنند و کار می کنند و هیچ امکانات آزمایش گسترده ای برای سیستم های بهداشتی آنها وجود ندارد.

حتی در بیمارستان های آمریکا و اروپا ، وقتی دما به زیر 70 درجه فارنهایت می رسد ، یخچال های طبی کمیاب هستند.

طبق مطالعه شرکت تدارکات آلمانی Duchal ، بیش از دو سوم چشم اندازهای جهان در معرض خطر هستند.

به گفته دیكال ، برای حفظ تولید نهایی واكسن Covi 19 باید دمای سخت (تا 80 درجه سانتیگراد) رعایت شود.

وی گفت: دمای زنجیره تامین اکنون بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد است ، به همین دلیل است که چالش های جدید عرضه با زنجیره تامین فعلی روبرو است.

به گفته دیدیال ، میلیاردها نفر در کشورهایی زندگی می کنند که زیرساخت های لازم برای محافظت از زنجیره های واکسن موجود یا واکسن های رایج بیشتر تاج را ندارند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) یکی از موسساتی است که امسال قفقاز را برای نظارت بر تهیه و توزیع واکسن در میان کشورهای عضو اجرا کرده است.

طبق گزارش ایندیپندنت ، هدف این طرح جهانی رساندن واکسن کرونا به افراد فقیر است و واکسن های کوکاکولا در دمای 2 تا 8 درجه سانتیگراد ذخیره می شوند.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا