عمومی

تکنیک های نصب یک ایزوگام مطمئن و با کیفیت

همه چیز درباره اجرای ایزوگام حرفه ای

نصب ایزوگام یک کار تخصصی است. اما بهتر است اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشید تا هنگام نصب توسط نصب کننده ایزوگام، اگر مشکلی در کار وجود دارد، به او یادآوری کنید. این بدان معنی است که ما انواع ایزوگام و بهترین مارک های این محصول را می شناسیم و می دانیم کدام نوع ایزوگام محصول مورد نیاز و مصرفی ما است.

در مورد شرایط نگهداری آن قبل و بعد از نصب و همچنین زیرساخت های مناسب قبل از نصب اطلاعات کافی داشته باشید. هنگام انتخاب و نصب ایزوگام مراقب باشید. ایزوگام پوششی برای عایق بندی سقف در برابر رطوبت، باران و برف است. ما به تدریج به روزهای آخر تابستان نزدیک می شویم و باید خود را برای آغاز فصل سرما و تغییرات آب و هوایی آماده کنیم. یکی از مهمترین مواردی که باید با نزدیک شدن به فصل زمستان از آن مراقبت کرد، مراقبت از سقف و ساخت آن به صورت ایزوگام است. بنابراین، در این مقاله می خواهیم شما را با انواع ایزوگام آشنا کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای این منظور داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

ایزوگام چیست؟

ایزوگام به عنوان یکی از بهترین ضد آب برای مکان های مختلف شناخته می شود. کاربرد اصلی ایزوگام معمولاً برای جلوگیری از نفوذ آب و البته رطوبت است. ایزوگام از قیرهای مختلف و الیاف مصنوعی ساخته شده است. ایزوگام معمولاً با استفاده از گرما به محیط هدف متصل می شود و حداکثر طول عمر آن 10 سال است.

در حقیقت، هرچه به فصول سرد سال نزدیک می شویم، امنیت سقف های ما نیز باید مورد توجه قرار گیرد، بنابراین عایق بندی مناسب مانند ایزوگام می تواند گزینه مناسبی برای چنین مکان هایی باشد. به عبارت دیگر، ایزوگام پوششی برای عایق بندی سقف در برابر رطوبت و آب ناشی از باران و برف است.

به طور کلی، مواد تشکیل دهنده ایزوگام عمدتا از قیر و الیاف مصنوعی ساخته می شوند و متوسط ​​عمر ایزوگام ها 10 سال است. از ویژگی ها و مزایای ایزوگام می توان به محافظت در برابر رطوبت، سهولت نصب بر روی عایق قدیمی، ترافیک آسان و گرمای زیاد اشاره کرد.

بررسی انواع ایزوگام

انواع مختلفی از ایزوگام وجود دارد، از جمله پلیمر، دمیده، تک لایه و دو لایه ایزوگام. در ساخت ایزوگام های پلیمری، 70٪ قیر استفاده می شود. همچنین، این نوع ایزوگام ها از تقطیر روغن خام تشکیل می شوند. بعد از مایع شدن مواد تشکیل دهنده ایزوگام از آنها به عنوان آب ایزوگام استفاده می شود.

در مقابل، برای تولید ایزوگام دمیده باید از روغن کوره استفاده شود. دمیدن هوا در چنین کوره هایی باعث ایجاد ایزوگام دمیده می شود. به خاطر داشته باشید که کیفیت این نوع ایزوگام ها از ایزوگام های پلیمری پایین تر است. ایزوگام های چند لایه نیز به دو دسته تقسیم می شوند، گونه های تک لایه انعطاف پذیرتر و مقاوم تر از ایزوگام ها هستند. بصورت کلی تقسیم بندی ایزوگام به شرح زیر است:

  • تقسیم بندی ایزوگام بر اساس ماده اصلی تشکیل دهنده: ‌ایزوگام پلیمری با استفاده از قیر خالص ۷۰-۶۰ و ایزوگام دمیده با استفاده از نفت کوره (مازوت)
  • تقسیم بندی ایزوگام براساس شكل ظاهری و برش روی آن: ایزوگام عادی (با عرض يك متر و رول‌های ده متری) و ایزوگام برش خورده (ايزوشينگل)
  • تقسیم بندی ایزوگام بر اساس نوع لایه‌های به کار رفته (تیشو و پلی آستر): ایزوگام تک لایه (شامل پلی استر دوخته) و ایزوگام دو لایه (شامل تیشو و پلی استر)
  • تقسیم بندی ایزوگام بر اساس پوشش روی آن: ایزوگام با روکش آلومینیم، ایزوگام بدون روکش آلومینیم و ایزوگام با روکش سنگريزه

ایزوگام طرح دار و کاربردهای آن

ایزوگام طرح دار از جدیدترین نسلهای ایزوگام است. این نوع ایزوگام علاوه بر مقاومت و ماندگاری بالا؛ به عنوان یکی از انواع عایق های ضد آب و ضد رطوبت، جلوه خاصی به سقف ها و دیوارها می بخشد. ایزوگام طرح دار، با فویل عالی در انواع طرح ها از جمله: آجر، سنگ، موزاییک، چمن، سرامیک و سنگ، لانه زنبوری و حتی در طرح های چوبی با رنگهای متنوع و با کیفیت 30 تا 35 میکرون از قیر پلیمری خالص معروف به طرح پلیمر ایزوگام تولید و عرضه می شود.

برای زیباسازی ساختمان می توان از ایزوگام طرح دار با طرح آجر استفاده کرد. همچنین به دلیل اینکه ایزوگام طرح دار در برابر اشعه ماورابنفش خورشید بسیار مقاوم است. این کاربردهای صنعتی زیادی دارد. علاوه بر این، ایزوگام طرح دار از انعکاس نور خورشید جلوگیری کرده و رهگذران و ساکنان مجاور ساختمان را آزار می دهد. در حالت دوم می توان از ایزوگام طرح دار برای زیبایی دیوارها استفاده کرد.

آشنایی با انواع ایزوگام طرح دار

تنوع در ایزوگام های طرح دار به قدری زیاد است که می توان از هر نوع ایزوگام طرح دار برای مکان خاصی استفاده کرد. ازانواع ایزوگام طرح دار موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • ایزوگام طرح دار چمنی
  • ایزوگام طرح دار سنگی
  • ایزوگام طرح دار آجرنما
  • ایزوگام طرح دار چوبی
  • ایزوگام طرح دار سرامیکی
  • ایزوگام طرح دار گرانیت
  • ایزوگام طرح دار ورساچه
  • ایزوگام طرح دار کامپوزیت

نکاتی که در اجرای صحیح و حرفه ای ایزوگام به شما کمک می کند

  • سطح سقف باید قبل از کار ایزوگام جارو و شسته شود و سپس کاملاً خشک شود تا گرد و غبار و گرد و خاک پاک شود.
  • گوشه ها، دیوارها و ستون ها ایزوگام باید قبل از کار ایزوگام با قیر اندود شود تا زیر ایزوگام خالی نشود.
  • سطح سقف باید صاف و عاری از نقص باشد. برای این منظور از خمیر پرایمر برای درزگیری شکاف ها در ایزوگام قدیمی استفاده می شود.
  • اگر قرار باشد سطح ایزوگام از فلز ساخته شود، باید با یک لایه آغازگر فولاد ضد زنگ پوشانده شود.
  • اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از آسیب به ایزوگام:
  • در صورت لزوم، در بعضی مناطق ایزوگام باید در دو لایه نصب شود. روش اجرای عمود بر بستر باید با توجه به شیب زهکشی رعایت شود.
  • اگر در بعضی نقاط احتمال بارش شدید برف یا جاری شدن سیل وجود دارد، بهتر است قیر را بر روی دیوار و ایزوگام بریزید تا به راحتی از دیوار یا سطح مورد نظر جدا نشود. دو لایه ایزوگام مانند زیر کولر را انجام دهید، جایی که آب بیشتری امکان پذیر است.
  • برای جلوگیری از آسیب رساندن به ایزوگام، از مربع های ایزوگام در زیر پایه هایی مانند دیش و پایه های کولر استفاده کنید.

مرجع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/ساختمان/ایزوگام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا