اجتماعی

توضیح پلیس راهور درباره ترافیک سنگین جاده چالوس

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره علل ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران_شمال توضیحاتی ارائه داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با دانا نیوز، درباره علت ترافیک سنگین جاده چالوس و آزادراه تهران شمال اظهار کرد: جاده چالوس علیرغم دارا بودن مزیت فاصله کوتاه‌تر تا استان‌های شمالی و زیبایی طبیعت اطراف آن، به علت ظرفیت تردد پایین آن همیشه در ایام پیک تردد سفر و بویژه در ایام  نوروز با ترافیک سنگینی مواجه است. 

وی ادامه داد: افتتاح قطعه ۲ آزادراه تهران شمال و رعایت استانداردهای ایمنی باعث افزایش ایمنی تردد در این قسمت از جاده شده و کاهش ۵ کیلومتر از طول مسیر موجود کرج- چالوس و کاهش ۲۰ دقیقه‌ای از زمان سفر در شرایط عادی را به همراه داشته است. این موارد به انضمام تبلیغات صورت گرفته در خصوص افتتاح منطقه ۲ آزادراه تهران شمال باعث ایجاد انتظار و تصور رانندگان مبنی بر  سفر بدون مشکل ترافیک و رسیدن به استان‌های شمالی در کوتاه‌ترین زمان شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا  گفت: هر چند که افتتاح این پروژه عظیم باعث افتخار برای کشور و جلوه‌ای از تلاش‌های شبانه روزی مسئولین کشور است، ولی باید اذعان کرد که با توجه به داده‌های سامانه‌های تردد شمار و دوربین‌های نظارتی و گزارش‌های پلیس راهور عملا مشکل ترافیک‌های سنگین این جاده مرتفع نشده و تا زمان افتتاح تمامی قسمت‌های آزادراه شاهد ایجاد ترافیک‌های سنگین در این جاده هستیم. قبل از افتتاح منطقه ۲ آزادراه، ترافیک خودروها در ۲ تا ۳ ردیف خودرو از قطعه ۱ آزادراه و در ۲ ردیف خودرو از جاده قدیم کرج چالوس در محدوده شهرستانک با همدیگر تلاقی یافته و در یک لاین جاده چالوس مسیر جنوب به شمال وارد می‌گشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر صرفا این گلوگاه ترافیکی از محل شهرستانک جابجا شده و به محدوده پل زنگوله انتقال یافته، به گونه‌ای که ۲ تا ۳ ردیف خودرو از انتهای قطعه ۲ آزادراه تهران شمال و ۲ ردیف خودرو از جاده قدیم چالوس در پل زنگوله همزمان وارد یک لاین مسیر جنوب به شمال می‌شوند. بنابر این با ایجاد گلوگاه در این منطقه بار ترافیک آزادراه تهران شمال رفته رفته سنگین و کل قطعه ۲ آزادراه و حتی قطعه ۱ را درگیر می‌کند. بنابراین ظرفیت خروجی نهایی جاده چالوس تغییری نیافته و با ظرفیت ۱۲۰۰ خودرو در ساعت کماکان یکی از کم ظرفیت‌ترین جاده های اصلی کشور است .

شیرانی ادامه داد: فلذا تا زمان افتتاح کامل قطعات  آزادراه این مشکل پابرجا بوده و توصیه پلیس به رانندگان استفاده از سایر مسیرهای جایگزین در ایام نوروز و اطلاع از زمان پیک سفرهای جاده ای بوده و در صورت انتخاب تردد از این جاده از مشکلات ترافیکی آن آگاه شوند.

انتهای پیام

نشر مطالب اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر روابط بین نژادها و مبارزه با تبعیض نژادی در جوامع مختلف.
دکمه بازگشت به بالا