برترین های کسب و کاربین الملل

مراحل خرید ملک در دبی و امارات

محتوای این مطلب پنهان

آیا خرید آپارتمان در دبی محدودیت سنی دارد؟

خیر، هیچ محدودیت سنی برای خرید ملک در دبی وجود ندارد. شما با هر سنی با در دست داشتن بودجه کافی می‌توانید برای خرید ملک در دبی اقدام کنید. خب تا اینجا متوجه شدیم افراد خارجی محدودیتی برای خرید ملک در دبی ندارند. پس در ادامه به بررسی شرایط خرید آپارتمان در دبی می‌پردازیم.

شرایط خرید آپارتمان در دبی

پیش از مهاجرت به دبی و خرید ملک، بهتر است از شرایط خرید آپارتمان در دبی اطلاع داشته باشید.

  • ملک خریداری شده باید مسکونی باشد.
  • برای دریافت اقامت حداقل 1 میلیون درهم باید هزینه کنید.
  • هر 6 ماه یکبار برای حفظ اقامت خود به دبی باید سفر کنید.
  • ملک باید اندازه مناسبی برای تمام اعضای خانواده داشته باشد.
  • اگر ملک به مالکیت 2 نفر باشد فقط یک سند مالکیت صادر می‌شود.
  • ملک خریداری شده تا 3 سال نباید فروخته شود.
  • برای صدور ویزا ملک باید تکمیل شده باشد.
  • افراد خارجی فقط می‌توانند در منطقه آزاد آپارتمان بخرند.
  • ملک نباید اجاره 99 ساله باشد
  • با حداقل هزینه 1 میلیون درهم، اقامت 2 ساله به شما تعلق می‌گیرد.
  • برای دریافت اقامت طولانی به مدت 5 و 10 سال به ترتیب باید 5 و 10 میلیون درهم هزینه کنید.

مزایای خرید آپارتمان در دبی چیست؟

از آنجایی که بیشتر متخصصان در دبی ترجیح می‌دهند در آپارتمان یا آپارتمان فلاتس زندگی کنند، این نوع از خانه‌ها برای نوع زندگی سریع‌شان مناسب است. در ادامه به بعضی از دلایلی اشاره می‌کنیم که ساکنان دبی را مشتاق می‌کند برای سرمایه‌گذاری و زندگی، نگاهی هم به خرید آپارتمان در این شهر مدرن داشته باشند.

·         قیمت مقرون به صرفه برای خرید آپارتمان در دبی

در بین تمام دلایلی که بسیاری از افراد را برای انتخاب و خرید آپارتمان در دبی تشویق می‌کند، همین ارزانی آپارتمان‌های دبی نسبت به تاون هاوس‌ها و ویلاها است. قیمت این آپارتمان‌ها آن‌قدر پایین است که حتی کسی که کارشناسی لیسانس دارد و شاغل است هم می‌تواند یک سوئیت در دبی بخرد. البته این نوع از خانه‌ها برای زندگی خانواده‌ها هم مناسب است. چون قیمت یک آپارتمان دو خوابه در دبی نصف قیمت یک ویلای دو خوابه یا تاون هاوس در نظر گرفته می‌شود.

·         برنامه پرداخت اقساطی و منعطف برای خرید آپارتمان در دبی

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده مردم خواهان خرید آپارتمان در دبی می‌شوند، برنامه‌های پرداختی اقساطی مقرون‌به‌صرفه و منعطفی است که برای خرید و اجاره ملک برای خریداران در نظر گرفته می‌شود.

·         هزینه پایین نگهداری آپارتمان در دبی

همه کسانی که در دبی زندگی می‌کنند حداقل این را می‌دانند که آپارتمان‌های دبی نسبت به تاون هاوس‌ها و ویلاها به کمترین هزینه نگهداری نیاز دارند. اما این هزینه نگهداری‌ها زمانی که هزینه و خرج و مخارج ساختمان را تمام همسایه‌های ساکن در آپارتمان شریک شوند و پرداخت کنند از این هم کمتر می‌شود. یعنی برای تعمیر آپارتمان لازم نیست همه هزینه‌ها به دوش شما باشد و همین عامل باعث می‌شود فشار روانی کمتری بابت تعمیرات گران خانه به شما وارد شود.

·         امکانات رفاهی پیشرفته آپارتمان های دبی

آخرین دلیلی که باور داریم بخاطر آن بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند در آپارتمان‌های دبی زندگی کنند، این است که آپارتمان‌ها به محل‌های رفاهی عالی مانند باشگاه‌های ورزشی، استخرهای شنا و فروشگاه‌های خرده‌فروشی دسترسی دارند. البته این گزینه‌های رفاهی فقط برای برج‌های آپارتمانی مجلل در نظر گرفته نمی‌شوند، چون آپارتمان‌هایی در دبی برای خرید وجود دارند که علاوه‌بر داشتن همین امکانات رفاهی، ارزان قیمت نیز هستند.

دیگر مزایای خرید آپارتمان در دبی

  • مالیات بر درآمد برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد.
  • تورم کشور امارات کم است.
  • از اجاره ملک خریداری شده کسب درآمد می‌توانید داشته باشید.
  • نرخ جرم و جنایت پایین می‌باشد.
  • امنیت دبی به شدت بالا است.
  • سیستم حمل و نقل بسیار کارآمدی دارد.
  • بعد از خرید ملک اجازه افتتاح حساب خواهید داشت.
  • به تمام خطوط هواپیمایی کشورهای مختلف متصل می‌باشد.
  • دبی دارای مدارس و دانشگاه‌های سطح بین‌المللی است.
  • امکان اخذ اقامت امارات با خرید آپارتمان در دبی وجود دارد.
  • شهری مدرن می‌باشد.
  • سیاست‌های تجاری مناسبی دارد.
  • سطح مراکز درمانی بسیار بالا و چشم‌گیر می‌باشد.
  • رشد اقتصادی رو به بالایی دارد.
  • کسب اقامت برای همسر و فرزندان تا 18 سال مالک یکی دیگر از مزیت‌های خرید آپارتمان در دبی است.
  • آخرین ویژگی که مورد توجه سرمایه‌گذاران ایرانی قرار گرفته است نزدیکی دبی به ایران می‌باشد.

معایب خرید آپارتمان در دبی

شما متقاضیان بهتر است علاوه بر مزایای خرید ملک با معایب خرید آپارتمان در دبی نیز آشنا باشید تا با در نظر گرفتن همه جوانب اقدام به سرمایه گذاری کنید. در ادامه به معایب خرید آپارتمان در دبی اشاره کرده‌ایم:

  • مهم‌‌ترین معایب خرید ملک در دبی مبحث کلاهبرداری است. شما باید از یک مشاور املاک مطمئن مثل dxboffplan اقدام به خرید آپارتمان کنید.
  • یکی دیگر از معایب آب و هوای گرم و شرجی دبی می‌باشد.
  • عدم اخذ تابعیت و اقامت دائم امارات از دیگر معایب سرمایه‌گذاری در دبی محسوب می‌شود.
  • متاسفانه هزینه بیمه در دبی بالا است.
  • با خرید آپارتمان در دبی مجوز کار دریافت نمی‌کنید.
  • آخرین معایب خرید آپارتمان در دبی این است که قیمت املاک نسبت به کشورهای دیگر بالاتر می‌باشد.

مناطق آزاد برای خرید آپارتمان در دبی چه مناطقی هستند؟

مناطق آزاد دبی مناطق ویژه‌ای هستند که شهروندان خارجی می‌توانند در آن ویلا بخرند و مالکیت صددرصد و دائمی را دریافت کنند.

بهترین مناطق مالکیت آزاد برای خرید آپارتمان در دبی

در ادامه بهترین مناطق مالکیت آزاد برای خرید آپارتمان در دبی را به شما معرفی می‌کنیم:

    “Arjan”

    “Barsha Heights”

    “Dubai Creek Harbour”

    “Dubai International Financial Centre”

    “Dubai Investment Park”

    “Dubai Production City”

    “Bluewaters Island”

    “Business Bay”

    “Dubai Science Park”

    “Dubai Studio City”

    “Jumeirah Beach Residence”

    “Jumeirah Heights”

    “Jumeirah Lake Towers”

    “Liwan”

    “Mirdif Hills”

    “Old Town Dubai”

    “Park Gate Residences”

    “Remraam”

    “The Greens”

    “The Views”

    “Culture Village”

    “Discovery Gardens”

    “Downtown Dubai”

    “Dubai Residence Complex”

بهترین مناطق برای خرید آپارتمان در دبی کجاست؟

امروزه بسیاری از افراد در دبی به عنوان مقصد رویایی‌شان به دنبال بهترین مناطق برای زندگی می‌گردند. مناطق مختلفی در دبی وجود دارد که می‌توانید برای خرید آپارتمان یکی از آنها را انتخاب کنید؛ مناطقی مانند دبی مارینا، داون تاون دبی، جمیرا بیچ رزیدنس، دبی هاربر، ساحل اعمار، جمیرا لیک تاورز و الفرجان. در ادامه به معرفی بهترین مناطق لاکچری و ارزان برای خرید آپارتمان در دبی می پردازیم. با ما همراه باشید.

·         گرانترین مناطق برای خرید آپارتمان در دبی

در ادامه با مناطقی آشنا می‌شویم که با امکانات رفاهی مسکونی مرفهی که برای شما محیا می‌کنند، می‌توانید منظره خیره‌کننده و چشم نوازی از بالکن آنجا داشته باشید و از منظره آرامبخش آن لذت ببرید. در ضمن، منظره سرسبز و پارک‌هایی هم در این مناطق وجود دارند که اوقات خوش و سرگرم کننده‌ای با خانواده و دوستانتان را برای شما به ارمغان می‌آورند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال خرید آپارتمان در دبی در مناطق گران قیمت هستید، به خرید آپارتمان در دبی داماک، پروژه‌های شرکت ساخت و ساز عزیزی ریویرا، آپارتمان‌های شهرک پلازو رزیدنس و پروژه‌های منطقه پالم جمیرا و هم یک نیم نگاهی بیندازید.

·         مناطق ارزان برای خرید آپارتمان در دبی

با این حال اگر تصور می‌کنید مناطق‌هایی که تا به این‌جای متن معرفی کردیم، نسبت به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید گران هستند، می‌توانید در مکان‌های ارزانتری آپارتمانتان را خریداری کنید که هزینه معقول و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند؛ آپارتمان‌های اینترنشنال سیتی، پروژه‌های تاون اسکوار و پروژه‌های شهرک جمیرا ویلیج سیرکل.

خب تا اینجای مطلب بهترین مناطق لاکچری و ارزان قیمت برای خرید آپارتمان در دبی به شما معرفی کردیم. در ادامه شما را با جزییات بیشتر مناطق آشنا می‌کنیم.

آشنایی با مناطق دبی برای خرید آپارتمان

شما می‌توانید مناطق زیادی برای خرید آپارتمان در دبی انتخاب کنید . در ادامه به توضیح هر یک از محله‌های گفته شده خواهیم پرداخت.

·         خرید آپارتمان در دبی مارینا، دبی

اگر به دنبال تجربه زندگی لوکس هستید، دبی مارینا یکی از بهترین مناطق برای زندگی می‌باشد. این منطقه دارای آپارتمان‌های مناسبی است و از ویژگی‌های دبی مارینا می‍‌توان به زندگی در کنار ساحل مصنوعی مارینا، دسترسی آسان به مراکز خرید، مراکز تفریحی و سیستم حمل و نقل اشاره کرد.  شما می‌توانید مناطق زیادی برای خرید آپارتمان در دبی انتخاب کنید . در ادامه به توضیح هر یک از محله‌های گفته شده خواهیم پرداخت.

·         خرید آپارتمان در داون تاون، دبی

محله داون تاون در مرکز شهر دبی قرار گرفته است و یکی از بزرگترین مناطق دبی به حساب می‌آید. به دلیل وجود برج خلیفه، مرکز خرید دبی مال، برج ویستا، ایستگاهای مترو متعدد، رستوران‌های متنوع، آبنمای دبی و امکانات دیگر در محله داون تاون، به یکی از توریستی‌‌ترین مناطق دبی تبدیل شده است. پس اگر امکانات زیاد برایتان اهمیت دارد به شما پیشنهاد می‌دهیم آپارتمان‌های لوکس با منظره برج خلیفه در منطقه داون تاون دبی خریداری کنید.

·         خرید آپارتمان در جمیرا بیچ رزیدنس، دبی

منطقه‌ی جمیرا بیچ رزیدنس یا “Jumeirah Beach Residence” امروزه به یکی از مناطق مسکونی و تفریحی تبدیل شده است. این منطقه که با نام مختصر “JBR” یا جی بی آر نیز شناخته می‌شود در کنار آب‌های خلیج فارس و مقابل دبی مارینا قرار دارد. در منطقه‌ی جمیرا بیچ رزیدنس مجموعا 40 برج وجود دارد که 35 آن برج مسکونی و 5 برج دیگر هتل می‌باشد. این برج‌های مسکونی به شش بلوک شمس، امواج، بهار، صدف، ریمال و مرجان تقسیم‌بندی می‌شوند.

آپارتمان‌های این منطقه با الهام از معماری عربی و مدیترانه‌ای ساخته شده و مناسب خانواده‌های کم جمعیت است. از ویژگی‌های منطقه‌ی “Jumeirah Beach Residence” می‌توان به وجود 2 ایستگاه مترو، تراموا، سوپرمارکت‌های آل مایا و پیاده رو به طول 1.7 کیلومتر اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد که تا خیابان شیخ زاید حدود 15 دقیقه باید رانندگی کنید که یکی از امتیازات عالی این منطقه به حساب می‌آید.

·         خرید آپارتمان در دبی کریک هاربر، دبی

دبی کریک هاربر در امتداد جاده راس الخور می‌باشد و بلندترین برج جهان یعنی دبی کریک تاور در آن قرار دارد. آپارتمان‌های لوکس این منطقه در فازهای زیادی به نام گراند، آیلند پارک 1، هاربر پوینت، کریک رایس تاور 2، کوو، هاربر ویوز، دبی کریک رزیدنس، کریک گیت و هاربر گیت ساخته شده است. امکانات پروژه‌های دبی کریک هاربر شامل سالن‌های بدنسازی، مسیر دوچرخه سواری، منطقه بازی کودکان و غیره می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌دهیم مطلب لینک شده خرید ملک در دبی کریک هاربر را مطالعه کنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا