تافل هوم ادیشن چیست؟

این روزها به دلیل افزایش تعداد متقاضیان تحصیل بین المللی و درخواست دانشگاه، نام آزمون تافل را زیاد می شنویم. آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی است و یکی از شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه محسوب می شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا و شیوع این ویروس، موسسه ETS نسخه دیگری از تافل را با نام TOEFL iBT Home Edition منتشر کرده است تا داوطلبان بتوانند به صورت آنلاین و در منزل در این آزمون شرکت کنند. TOEFL Home Edition توسط بسیاری از دانشگاه ها در سراسر جهان پذیرفته شده است. یکی از مزایای این آزمون این است که در 5 روز هفته از یکشنبه تا پنجشنبه در دسترس است و به صورت 24 ساعته در دسترس است. شما می توانید از تافل نسخه خانگی برای پرداخت انصراف دهید و در تهران پرداخت ثبت نام کنید. برای آشنایی بیشتر با این نسخه از تافل در بخش های دیگر با ما همراه باشید.

درباره آزمون TOEFL iBT Home Edition

همانطور که در مقدمه گفته شد، آزمون تافل Home Edition مخفف Test of English as a Foreign Language است. این نسخه آنلاین و خانگی تافل است که توسط موسسه ETS از شروع کرونا (23 مارس 2020) ارائه شده است. همانطور که از نام این آزمون پیداست، داوطلبان می توانند بدون نیاز به حضور در محل آزمون، آن را به صورت آنلاین در منزل و زیر نظر ممتحن شرکت کنند.

نسخه خانگی تافل در سال 2024 در حال تغییر است

موسسه ETS در تاریخ 26 جولای 2023 تغییراتی را در نسخه های مختلف آزمون تافل از جمله نسخه خانگی تافل اعمال کرد که مهمترین آنها کاهش زمان برگزاری از 3 ساعت به دو ساعت است. از دیگر تغییرات این آزمون مربوط به سوالات قسمت ریدینگ و زمان اطلاع رسانی می باشد که مشروح آن در صفحه مربوطه قابل مشاهده است.

سطوح آزمون TOEFL Home Edition

این نسخه دقیقاً مراحل و بخش‌های آزمون تافل را دارد و چهار مهارت انگلیسی صحبت کردن، خواندن، شنیدن و نوشتن را ارزیابی می‌کند. هر قسمت از این آزمون شامل چندین سوال است و آزمون تافل نسخه خانگی تقریباً 2 ساعت زمان می برد.

دستگاه تست TOEFL iBT Home Edition

قبل از ثبت نام در نسخه خانگی تافل (TOEFL Online)، مطمئن شوید که رایانه و سایت آزمون شما در وضعیت خوبی قرار دارند. یک نکته مهم در خصوص این آزمون عدم امکان عضویت در آی پی ایرانی است و برای اتصال به مرورگر ETS و شرکت در آزمون لازم است آی پی خود را به کشور دیگری انتقال دهید. ابزارهایی که برای شرکت در این آزمون نیاز دارید عبارتند از:

یک کامپیوتر یا لپ تاپ

رایانه شما باید دارای Windows 10 یا بالاتر یا Mac OS X 10.13 یا بالاتر باشد. همچنین مرورگر شما باید کروم یا فایرفاکس باشد. البته باید مرورگر ETS را روی کامپیوتر خود دانلود کنید.

بلندگو

برای شنیدن صدای ناظر باید صحبت کند.

میکروفون

با توجه به ممنوعیت استفاده از هدفون و هندزفری، برقراری ارتباط با راننده نیاز به میکروفون دارد که معمولاً رایانه ها و لپ تاپ ها به آن مجهز هستند.

حریم خصوصی

شما نمی توانید این آزمون را در مکان های عمومی مانند پارک، کافی نت یا کافی شاپ انجام دهید و باید در اتاق تنها باشید.

مبلمان میز و صندلی

سیستم شما باید بالای جدول باشد و چیزی بالای آن نباشد. در طول آزمایش نمی توانید چیزی بخورید یا بنوشید. همچنین باید روی صندلی و میز معمولی بنشینید و از نشستن روی تخت و مبل خودداری کنید.

لباس و ظاهر

عکس شما برای موسساتی که گزارش تافل را ارسال می کنند ارسال می شود، بنابراین لباس مناسب بپوشید. همچنین از لوازمی مانند جواهرات، گیره کراوات، گیره مو، شانه و هدبند استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که گوش های شما در طول آزمایش پوشانده نشده است زیرا این کار تقلب است. (محجاب‌ها می‌توانند تا زمانی که گوش‌هایشان نمایان است، از روسری یا روسری استفاده کنند.)

ابزار یادداشت ها

به دلایل ایمنی، نمی توانید از نوت بوک، خودکار و خودکار استفاده کنید. به همین دلیل برای یادداشت برداری بهتر است یک تخته میز کوچک با نشانگر تخته سفید یا یک کاغذ در یک جلد شفاف داشته باشید (باید در پایان آزمون به استاد راهنما نشان دهید که تمام یادداشت ها را پاک کرده اید). )

ثبت نام مرحله به مرحله آزمون TOEFL Home Edition 

برای شرکت در آزمون GRE و TOEFL Home Edition و اجتناب از اشتباهات رایجی که مانع از شرکت در این آزمون می شود، بهتر است نکات زیر را به دقت مطالعه و رعایت کنید.

به وب سایت ETS بروید و وارد شوید. اگر حساب کاربری ندارید باید اطلاعات خود را در فرم مربوطه وارد کرده و یک حساب تافل ایجاد کنید.

در بخش My TOEFL Home، روی ثبت نام برای آزمون کلیک کنید.

در این صفحه گزینه TOEFL iBT Home Edition را انتخاب کرده و برای این آزمون ثبت نام کنید. پس از انجام این کار، گزینه امتحان برای شما فعال می شود، باید در قسمت منطقه زمانی شهر خود که در آن امتحان می دهید، تاریخ مشخص دو ماهه را انتخاب کنید و تاریخ آن زمان را جستجو کنید. روی گزینه جستجو کلیک کنید تا قسمت 2 ماهه و تاریخ امتحان آن دوره 2 ماهه را ببینید.

در صفحه Select date and time گزینه های روز و ساعت نمایش داده می شود که در این قسمت می توانید تاریخ و ساعت برگزاری آزمون را انتخاب کنید.

صفحه بعدی اطلاعاتی را که وارد کرده اید به شما نشان می دهد. روی گزینه Register for this trial در پایین صفحه کلیک کنید.

در این مرحله به صفحه پرداخت هدایت می شوید که می توانید هزینه درخواست تافل را از طریق پی پال، مسترکارت و ویزا کارت پرداخت کنید. در صورتی که چنین پرداختی امکان پذیر نباشد، هزینه ثبت نام نسخه خانگی تافل از طریق تهران پرداخت قابل پرداخت است.

پس از پرداخت، ایمیلی از ETS دریافت خواهید کرد که حاوی لینک ورود به آزمون در تاریخ آزمون برنامه ریزی شده است.

دکمه بازگشت به بالا