معرفی نایلون مالچ و دلایل استفاده از آن

نایلون مالچ یکی از انواع ابزارهای کشاورزی بسیار ضروری است که روی سطح خاک قرار گرفته و از محصولات محافظت می‌کنند. آشنایی با این کا کاربرد نایلون مالچ چیست، استفاده از نایلون مالچ چه مزایایی داشته و همچنین این که بهترین نایلون مالچ را از کجا می‌توان تهیه کرد، برای تمامی کشاورزان و فعالان این صنعت اهمیت بسیاری دارد. در همین راستا در ادامه این مطلب درباره این که نایلون مالچ چیست و نحوه خرید نایلون مالچ با کیفیت به چه صورت است اطلاعات بیشتری ارائه شده است.

معرفی نایلون مالچ

نایلون مالچ یکی از مواد پلیمری بسیار پرکاربرد در صنعت کشاورزی است. این فیلم پوششی، یک نایلون عریض است که در ابعاد مختلف تولید شده و به جای مواد طبیعی مانند علوفه، پوست درخت و… در اطراف گیاهان گذاشته می‌شود. استفاده از نایلون مالچ می‌تواند گیاهان را در برابر بسیاری از خطرهای خارجی مانند کاهش رطوبت خاک محافظت کرده، از رشد علف‌های هرز در اطراف گیاه و آسیب رساندن به آن جلوگیری کرده و همچنین می‌تواند از ریشه‌های گیاهان هم تا حدود بسیار زیادی محافظت کند. این نایلون‌ها به صورت موازی در سطح خاک قرار گرفته و سپس با استفاده از مواد دیگر آن را روی زمین محکم می‌کنند. این نایلون به صورتی طراحی شده است که جوانه می‌تواند از آن بیرون زده و رشد کند. در حالی که خود پلاستیک از ریشه و اطراف آن محافظت می‌کند.

کاربرد نایلون مالچ

همان طور که اشاره شد، کاربرد نایلون مالچ در کشاورزی و برای محافظت از گیاهان است. با استفاده از نایلون مالچ می‌توان یک لایه محافظ تشکیل داد و از تبخیر آب جلوگیری کرد. این کاربرد می‌تواند در مناطق گرمی که خاک آن سریع خشک می‌شود، یک ویژگی مهم و حیاتی باشد. همچنین این نایلون در اطراف گیاه حفاظی ساخته که در مناطق سردسیر از نفوذ سرما جلوگیری کرده و همچنین مانع از رشد علف‌های هرز در اطراف محصولات و آسیب زدند به آن‌ها می‌شود. در کل می‌توان گفت که کار پلاستیک مالچ، حفاظت از گیاه در بسیاری از موارد است.

مزایای استفاده از نایلون مالچ

استفاده از نایلون مالچ در صنعت کشاورزی، مزایای بسیار زیادی دارد. به طور مثال با ایجاد یک محافظ به دور گیاهان، از فاسد شدن، سرمازدگی یا حتی سوختن و خشک شدن گیاهان تا حدود بسیار زیادی جلوگیری کرده و در نهایت باعث افزایش کیفیت محصول می‌شود. بدون مالچ، نه تنها به محصول اصلی آسیب وارد می‌شود، بلکه کشاورزان مجبور به پرداخت بسیاری خسارت‌ها و ضررهای دیگر هم می‌شوند. به طور مثال افرادی که از مالچ استفاده نمی‌کنند، باید هزینه‌های زیادی را صرف تقویت بیشتر گیاهان خود و پاکسازی علف‌های هرز کنند. باز هم با این وجود بسیاری از محصولات آن‌ها از بین می‌رود.

انواع پلاستیک مالچ

نایلون مالچ کیهان پلاستیک پارسام در انواع رنگ‌ها و ابعاد مختلف قابل تهیه هستند. با توجه به نیاز خود، می‌توانید بهترین نوع پلاستیک مالچ را تهیه و برای محصولات خود استفاده کنید. پلاستیک مالچ مشکی بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که با مشکل علف هرز رو به رو هستند و باید این علف‌ها را کنترل کنند. نایلون مالچ شفاف مخصوص گیاهانی است که به نور بیشتری نیاز داشته و هر چه بیشتر نور و گرمای خورشید را دریافت کنند، بهتر رشد می‌کنند. نایلون‌های مارچ رنگی دیگری وجود دارد که برای انواع مختلفی از گیاهان مناسب بوده و باید با توجه به محصولی که کاشته‌اید آن‌ها را انتخاب کنید.

خرید نایلون مالچ با کیفیت

نایلون مالچ یکی از محصولات پلیمری بسیار پرکاربرد در صنایع کشاورزی است که وجود آن برای بهبود کیفیت گیاهان بسیار ضروری است. در صورتی که می‌خواهید محصولات کشاورزی شما کمترین آسیب را دیده و بهترین کیفیت را داشته باشند، ضروری است که یک نایلون مالچ یا پلاستیک مالچ مرغوب تهیه کنید. با توجه به نوع محصول کشت شده و همچنین با توجه به شرایط زمین و اقلیمی که محصول در آن کشت می‌شود، می‌توانید پلاستیک مالچ را با ابعاد و رنگ‌های مختلف تهیه کنید. برای خرید نایلون مالچ با کیفیت، همین امروز با کیهان پلاستیک در تماس باشید.

دکمه بازگشت به بالا